طوفان هیلاری امروز جمعه، در سواحل اقیانوس آرام در غرب مکزیک به سرعت تبدیل به یک طوفان درجه ۴ با بادهایی با سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت شد
طوفان هیلاری امروز جمعه، در سواحل اقیانوس آرام در غرب مکزیک به سرعت تبدیل به یک طوفان درجه ۴ شد و بدین ترتیب اولین طوفان استوایی در ۸۴ سال گذشته خواهد بود که به جنوب کالیفرنیا می‌زند.
هواشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بر اثر این طوفان، شاهد سیل شدید، رانش گل و حتی گردباد باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
اعلان وضعیت اضطراری طوفان برای اولین‌بار در کالیفرنیا: طوفان هیلاری از غرب به آمریکا می‌زند
هیلاری در اوایل روز جمعه با بادهایی نزدیک به ۱۴۵ مایل در ساعت (۲۳۰ کیلومتر در ساعت) به سمت شمال غرب مکزیک می‌رود و انتظار می‌رود قبل از شروع به ضعیف شدن، کمی قوی‌تر هم بشود. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که این طوفان در شب شنبه به شبه جزیره "باخا" در مکزیک که در جنوب کالیفرنیای آمریکاست بزند و روز یکشنبه نیز با کاسته شدن از قدرتش و تبدیل شدن به یک طوفان گرمسیری، به جنوب کالیفرنیای آمریکا بزند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
مرکز ملی طوفان ایالات متحده، روز جمعه اولین اطلاعیه‌های هشدار طوفان‌های استوایی خود را برای بسیاری از جنوب کالیفرنیا منتشر کرد که شامل گستره وسیعی از منطقه، از ساحل اقیانوس آرام تا کوه‌های راکی و حتی بیابان‌ها را در بر می‌گرفت. به گزارش سرویس هواشناسی ملی، از ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۹ تاکنون هیچ طوفان گرمسیری به جنوب کالیفرنیا نزده است. این ارگان آمریکایی در مورد تهدیدات احتمالی متعددی برای زندگی و اموال بسیاری از مردم بعلت خطرات سیل شدید، رانش گل و گردباد هشدار داده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
از طرف دیگر، دولت مکزیک که این طوفان در ابتدا و با قدرت به این کشور می‌زند گفت که طوفان هیلاری پیش از زدن به خاک مکزیک کمی ضعیف می‌شود و ممکن است اوایل روز یکشنبه از یک منطقه کم‌جمعیت در لبه غربی شبه جزیره باجا عبور کند و سپس از بین شهرهای "پلیاس د روزاریتو" و "انسنادا" راهش را به سمت شمال ادامه داده و از طریق شبه جزیره باخا به کالیفرنیای آمریکا برود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اوایل روز جمعه، هیلاری در حدود ۳۶۰ مایل (۵۷۵ کیلومتر) جنوب-جنوب غربی "لوس کابوس" قرار داشت و مرکز آن با سرعت ۱۰ مایل در ساعت (۱۷ کیلومتر در ساعت) به سمت شمال غربی حرکت می‌کرد و انتظار می‌رفت بیشتر به سمت شمال بپیچد. بیشترین سرعت و تخریب طوفان نه در سرعت مرکز بلکه در بادهای پیچشی آن است. بنا به آخرین پیش‌بینی‌ها، هیلاری در اوایل دوشنبه به جنوبی‌ترین نقطه کالیفرنیا وارد می‌شود. طوفان‌های اقیانوس آرام معمولا به کالیفرنیای جنوبی نمی‌زنند زیرا بادهای غالب معمولا آنها را به سمت شمال شرقی مکزیک و سایر بخش‌های جنوب غربی ایالات متحده می‌برند. اما در مورد این طوفان پیش‌بینی می‌شود یک جبهه هوای پُر فشار باعث تاخیر چرخش هیلاری به سمت شرق شود و حتی گرمای منطقه را به اعداد سه رقمی (در مقیاس فارنهایت) برساند و طوفان را بصورت یک رطوبت استوایی به شمال غربی اقیانوس آرام و حتی آلبرتای کانادا هل دهد.
 
بارانی که رکورد می‌شکند و در بیابان خطر می‌آفریند
 در حالیکه از قدرت آن کاسته شده و تبدیل به طوفان استوایی می‌گردد. اما همین قدرت کم هم با خود باد شدید و باران گسترده را از اوایل روز شنبه در بر خواهد داشت بطوریکه بین ۳ تا ۶ و حتی ۱۰ اینچ باران در بخش‌هایی از جنوب کالیفرنیا و جنوب نوادا محتمل است. این باران می‌تواند اثر بسیار مخربی روی مناطق بیابانی بزرگی که به باران زیاد عادت ندارند داشته باشد که هواشناسان از آن به‌عنوان بزرگترین تهدید بالقوه نام می‌برند. از هم اکنون می‌توان گفت که نوادا رکورد بارندگی تمام دوران خود را خواهد شکست،
 
شهرها آماده می‌شوند
ساکنان شهرها در تلاش هستند تا کیسه‌های شن را برای محافظت از املاک خود در برابر سیل آماده کنند، در حالی که خدمات پارک ملی نیز برنامه‌ریزی کرده که در عصر جمعه پارک‌ها را تعطیل کند و همه کمپینگ‌ها را لغو نماید، "اسپیس ایکس" نیز اعلان کرده پرتاب یک ماهواره را به تاخیر انداخته است.
 
یک شانس بزرگ
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

این طوفان تنها در ۲۴ ساعت به سرعت ۷۵ مایل در ساعت رسید که دو برابر آستانه رسمی برای تشدید قدرت و سرعت آن است و این به معنای بسیار خطرناک بودن این طوفان خواهد بود. این افزایش قدرت و سرعت به این دلیل است که طوفان از روی آب‌های گرم ۸۶ درجه (۳۰ درجه سانتیگراد) عبور کرده که به عنوان سوخت موتور حرارتی آن عمل می‌کند، اما شانس مکزیک و آمریکا آنجاست که در مسیر این طوفان آب‌های خنک ۶۸ درجه‌ای در نزدیکی "سن‌دیگو" و غرب باجا از قدرتش می‌کاهند و در ضمن با بادهای قوی و خنکی که از مقابلش و بعلت حضور جبهه پُرفشار می‌آید، برخورد می‌کند، و به‌طرز چشمگیری از خطرش کاسته می‌گردد.

بیشتر بخوانید


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 18, 2023 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به