متخصصان آب و هوا پیش‌بینی می‌کنند که هوای سال جدید حتی بدتر از سال گذشته باشد
با عدم بارش برف حتی در آخر سال گذشته، اکنون نگرانی‌ها از وضعیت آب و هوا در سال جدید، بیشتر و بیشتر می‌شود زیرا سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال جهان، و گرم‌ترین سال کانادا در کل تاریخ به‌همراه بدترین سال آتش‌سوزی آن نیز بوده است.
بنظر می‌رسد این بی‌برفی سرانجام در بزرگ‌شهر تورنتو در این آخر هفته پایان یابد و بالاخره شاهد یک بارش و پس از آن یک طوفان بزرگ‌تر در اوایل هفته آینده باشیم. با این حال متخصصان آب و هوا پیش‌بینی می‌کنند که هوای سال جدید حتی بدتر از سال گذشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
آیا بالاخره در کانادا برف می‌بارد؟ آب و هوا در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟
"جیل تیلور" کارشناس هواشناسی می‌گوید سامانه‌ای در شنبه شب وارد جنوب انتاریو می‌شود که اولین بارش برف سال جدید را به همراه خود خواهد آورد. وی می‌افزاید: "این بارش زیاد نخواهد بود، در برخی مناطق در داخل شهر تورنتو بیش از ۵ سانتی‌متر برف جمع می‌شود اما در بیشتر مناطق شاهد حدود ۲ سانتی‌متر برف خواهیم بود. برف می‌تواند در اطراف تورنتو بیشتر از این میزان باشد بطوریکه ساکنان آن مناطق مجبور به پارو کردن برف‌هایشان شوند". او پیش‌بینی می‌کند که برف حدود ساعت ۷ بعدازظهر شنبه شروع شود در اکثر مناطق بیرونی شهر تورنتو حدود ۵ سانتی‌متر برف ببارد، اگرچه مناطق نزدیک به دریاچه‌ها با "اثر دریاچه" شاهد برفی بیشتر باشند اما در مجموع، بارش برف تا صبح یکشنبه ادامه خواهد داشت و در بعدازظهر کاهش می‌یابد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
او می‌گوید که روز دوشنبه بارشی نخواهیم داشت اما طوفان بزرگ‌تری ممکن است در روز سه‌شنبه رخ دهد که برف، باران و باد شدید را به همراه خواهد داشت. تیلور می‌گوید هنوز برای تعیین دقیق میزان بارش برف در شهر خیلی زود است اما میزان بارش در اطراف تورنتو حدود ۱۱ سانتی‌متر برف پیش‌بینی می‌شود که پس از آن هوا در اوایل بامداد چهارشنبه گرم شده و برف جایش را به باران می‌دهد. وی می‌افزاید: "در حالیکه پس از آفتاب دیروز، حداکثر دما در امروز جمعه ۱ درجه سانتی‌گراد بود، اما از روز پنجشنبه شاهد کاهش شدید دما و بازگشت ابرها بوده‌ایم و انتظار می‌رود که بیشینه‌های روز در آخر هفته حداکثر به منهای ۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه‌ها به منهای ۷ درجه برسد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
جیل با بیان اینکه در روز چهارشنبه و برای اولین بار در نزدیک به سه هفته (یعنی از اول دسامبر) در بزرگ‌شهر تورنتو، خورشید از پشت ابرها بیرون آمد، مردم در این مدت با هوای غم‌انگیزی سال جدید را آغاز کرده‌اند. او گفت پیش بینی آخر هفته نیز آسمانی عمدتا ابری‌ست که در هفته آینده نیز کمی از میزان ابرها در روز دوشنبه کاسته می‌شود. او افزود که پس از غروب روز جمعه آینده تا روز یکشنبه آینده شاهد حدود برف ۱۴ سانتی‌متر برف باشیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
امسال نیز رکوردهای گرما خواهند شکست و آتش‌سوزی دوباره بیداد خواهد کرد
در حالیکه هفته اول ژانویه معمولا فصل آتش‌سوزی در کانادا نیست اما با شروع سال ۲۰۲۴، بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی فعال در بریتیش کلمبیا ثبت شده است. این آتش‌ها با پایان تابستان خاموش نشده‌اند و این روند بسیار عجیبی‌ست. اکنون بنظر می‌رسد آب و هوای گرم و خشک، سال گذشته که گرم‌ترین سال کره زمین اعلام شد، امسال نیز مجددا مخرب‌ترین فصل آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها را بدنبال داشته باشد. سال گذشته کانادا با بیش از ۶,۵۰۰ آتش‌سوزی و خاکستر شدن نزدیک به ۱۹ میلیون هکتار پایان یافت که مجموعا از مساحت کل کشور اسپانیا نیز بیشتر بود.
با تداوم سیستم آب و هوای جهانی "ال نینو" تا بهار امسال، کلیه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۴ می‌تواند حتی گرم‌تر نیز باشد و به همین دلیل کارشناسان آتش‌سوزی و سیاست‌های عمومی هم اکنون خواستار تلاش‌های بیشتری برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها شوند. اداره محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا دمای بیش از حد نرمال را در سراسر کشور حداقل تا پاییز سال ۲۰۲۴ و حدود ۷۰% بالاتر از حد نرمال در ماه‌های آوریل تا ژوئن پیش‌بینی می‌کند.
"بیل مریفیلد"، دانشمند پژوهش و مدل‌سازی و تحلیل آب و هوای کانادا می‌گوید کلیه پیش‌بینی‌ها در تمام استان‌ها برف کمتر از حد نرمال را نشان می‌دهند و می‌افزاید: "واقعا هیچ نشانه‌ای از نزدیک شدن به وضعیت نرمان تا اواخر پاییز دیده نمی‌شود. خشکسالی در بهار منجر به شرایط خشک‌تر در تابستان می‌شود. در سال گذشته نیز میزان برف در ماه دسامبر کمتر از یک چهارم مقدار معمول آن در بیشتر مناطق جنوبی کانادا بود و احتمالا همین وضعیت در سال جاری نیز تکرار می‌شود".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

با اینکه قرار است ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی اعداد رسمی دمای سال ۲۰۲۳ خود را در ۱۲ ژانویه منتشر کنند اما همه داده‌ها نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال ثبت شده در جهان بوده است. یکی دیگر از سال‌های گرم اخیر در سال ۲۰۱۶ بوده که آن سال نیز سال پس از ال نینو بوده است. بیل می‌گوید: "ما انتظار داریم این گرما باعث خشکی بیشتر و آن هم باعث آتش‌سوزی بیشتری شود. ما هم اکنون چوب‌های خشک زیادی روی زمین داریم که با این زمستان خشک، بدون برف و با باران کم به میزان آنها اضافه نیز می‌کند، و این یعنی آتش‌سوزی‌های جدید و گسترده‌تر. جنگل‌های جوان ۲۰ و ۳۰ ساله‌ای که در کشور در حال بازسازی هستند، با این وضعیت دوباره خاکستر می‌شوند".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, January 5, 2024 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به