رایان بروک استاد دانشگاه ساسکاچوان این سوپر خوک‌های وحشی را مهاجم‌ترین حیوان روی کره زمین می‌نامد
جمعیت در حال انفجار گله‌های "سوپرخوک" یا "خوک وحشی دورگه" یا "گراز خوکی" کانادا که به سختی ریشه‌کن می‌شوند در حال سرریز شدن به سوی جنوب مرز و کشور آمریکا هستند.
ایالت‌های شمالی آمریکا مانند "مینه‌سوتا"، "داکوتای شمالی" و "مونتانا" در حال انجام اقداماتی برای توقف این تهاجم و مقابله با آنها هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
سوپرخوک یا خوک‌های وحشی دورگه کانادا در حال حمله به ایالت‌های شمالی آمریکا هستند
در حالیکه در کانادا، سوپرخوک‌ها در استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا در حال جولان دادن و پرسه زدن هستند، آنها هم برای کانادا و هم برای آمریکا تهدید جدیدی به شمار می‌روند. این خوک‌های وحشی اغلب دورگه‌هایی هستند که مهارت‌های بقای "گراز وحشی اوراسیا" را با "بزرگی و باروری بالای خوک‌های اهلی" دارند و بدینسان تبدیل به یک موجود گراز خوک فوق‌العاده‌ای شده‌اند که از کنترل خارج شده و در حال گسترش هستند. "رایان بروک" استاد دانشگاه "ساسکاچوان" و یکی از مقامات برجسته کانادا در اینباره، سوپرخوک‌های وحشی را "مهاجم‌ترین حیوان روی کره زمین" و "یک قطار اکولوژیکی غرق شده" می‌نامد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
خوک‌ها بومی آمریکای شمالی نیستند. رایان می‌گوید در حالی که آنها قرن‌ها در بخش‌هایی از این قاره پرسه می‌زنند، مشکل کانادا با این موجودات به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد، زمانی که دولت کشاورزان را تشویق به پرورش این ترکیب خوک و گراز کرد. بازار گوشت و پوست آنها پس از اوجش در دهه نود، در سال ۲۰۰۱ سقوط کرد و برخی از کشاورزان ناامید از ضررهای سنگین تصمیم گرفتند از شر آنها خلاص شوند و به همین دلیل آنها را در طبیعت رها کردند و اینجا بود که این حیوانات تبدیل به اشغالگران جدیدی شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در مدت کوتاهی معلوم شد که این سوپرخوک‌ها بسیار خوب در زمستان‌های کُشنده کانادا زنده می‌مانند، آنها باهوش، با قدرت سازگاری زیاد، پشمالو، و همه‌چیز خوار هستند بطوریکه آنها هر چیزی از جمله محصولات زراعی و انواع حیوانات دیگر وحشی را می‌خورند. آنها زمانی که لانه حشرات یا ریشه محصولات کشاورزی را پیدا می‌کنند، زمین را می‌درند و ته آنها را در می‌آورند. این سوپرخوک‌ها می‌توانند بیماری‌های ویرانگری مانند تب خوکی آفریقایی را به دامداری‌ها و مراکز پرورش خوک‌های معمولی منتقل کنند. این جانوران به سرعت تکثیر می‌کنند بطوریکه یک سوپرخوک ماده می‌تواند شش بچه خوک بزاید که در هر سال دوتا از آنها را حتما بزرگ و بالغ کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
رایان می‌گوید که این میزان زاد و ولد به این معنی‌ست که اگر حتی ۶۵% از یک جمعیت آنها را هر ساله نابود کنید، آنها باز هم در سال بعدی تعدادشان بیشتر شده است. او گفت که شکار آنها فقط مشکل را بدتر می‌کند زیرا میزان موفقیت در شکار آنها تنها حدود ۲ تا ۳ درصد است و آنها انقدر باهوشند که با شکار شدن، محتاط‌تر می‌شوند و پرسه زدنشان را از روز به شب منتقل می‌کنند و به همین دلیل ردیابی آنها حتی سخت‌تر هم خواهد شد. او می‌افزاید: "به این دلایل چندین ایالت آمریکا شکار این سوپرخوک‌ها را ممنوع کرده‌اند زیرا قدرت ردیابی و ریشه‌کن کردن آنها تقریبا از دست می‌رود".
بجز سوپرخوک‌های کانادایی، آمریکا پیشتر نوع دیگری از خوک‌های وحشی را عمدتا در ایالت‌های جنوبی مانند تگزاس داشت که آنها در حال حاضر سالانه حدود ۲.۵ میلیارد دلار به محصولات این کشور خسارت وارد می‌کنند، نسبت به انسان‌ها پرخاشگر هستند بطوریکه یک زن را در تگزاس در سال ۲۰۱۹ کُشتند، و به حیات وحش نیز خسارات جبران ناپذیری وارد می‌کنند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

رایان و همکارانش می‌گویند توانسته‌اند تاکنون ۶۲,۰۰۰ سوپرخوک را در کانادا مشاهده و آمارگیری کنند. آنها می‌افزایند که با بررسی‌های هوایی، توانسته‌‌اند بفهمند که این جانوران اکنون در هر دو طرف مرز کانادا و آمریکا به ویژه در داکوتای شمالی وجود دارند و می‌افزایند: "برخی از ایالت‌ها در حال بررسی چگونگی شکار فعالانه آنها هستند بطوریکه جلوی ورود آنها، حتی در تعداد چند عدد را بگیرند و برخی دیگر از ایالت‌ها در حال بررسی چگونگی ریشه‌کن کردن آنها از طرق مختلف هستند. این در حالی‌ست که کانادا هنوز هیچ برنامه‌ای برای مواجهه با آنها ندارد".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 23, 2023 - 22:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به