محققان انتاریویی اعلان کردند موفق شده‌اند یک "چسب فوق‌العاده" برای بدن انسان با سم مار بسازند که در طی فقط چند ثانیه خونریزی را متوقف می‌کند. در پزشکی معمولی علاوه بر استفاده از روش‌هایی مانند بخیه، پانسمان و ویتامین کا، چندین سال است که چسب‌های نه چندان کارآیی به بازار آمده است. بهترین بندآورنده‌های خون در بیمارستان‌ها و بخش‌های جراحی استفاده می‌شوند.
محققان دانشگاه "وسترن لندن" در انتاریو می‌گویند توانسته‌اند یک ترکیب مانند چسب برای بافت بدن بسازند که می‌تواند خونریزی‌های تهدید کننده زندگی را در چند ثانیه متوقف کند؛ و البته بلافاصله گفتند، همه این ساخت، به لطف سم مار است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا از سم مار، بند آورنده چند ثانیه‌ای خونریزی ساخت
"کیبرت مقانینت" زیست مهندس و استاد دانشگاه وسترن می‌گوید: " آنچه در این مطالعه انجام داده‌ایم این است كه آنزیم خاص لخته شدن خون را گرفتیم و آن را در یک سیستم ژلاتینی خاصی جاسازی كردیم بطوریکه به محض رسیدن نور به ژلاتین گشوده شود و محتوای لخته کننده خونش آزاد گردد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

وی گفت که این چسب فوق‌العاده را در همکاری با چندین همکار بین‌المللی خود ساخته که ماده اصلی آن بر اساس آنزیم لخته کننده خون در سم مارهای "لنس‌هد" که یکی از سمی‌ترین مارها در آمریکای جنوبی‌ست، درست شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تحقیقات این دانشمندان نشان می‌دهد که این چسب جدید ۱۰ برابر قوی‌تر از بهترین چسب‌های فیبرینی فعلی‌ست که جراحان استفاده می‌کنند و بعلاوه مدت زمان لخته کردن خون و بندآوردن خونریزی را تا ۴۵ ثانیه، یعنی حتی بیش از نصف سریع‌ترین بندآوردن‌ها، کاهش می‌دهد. مقانینت افزود: "صرفه‌جویی حداقل ۴۵ ثانیه‌ای در هنگام خونریزی می‌تواند مسئله مرگ و زندگی در شرایط اضطراری باشد. در تصادفات اتومبیل و سایر آسیب‌های شدید ما خون زیادی را بسرعت از دست می‌دهیم و وضعیت شخص آسیب‌دیده طی فقط چند ثانیه اضطراری می‌شود بطوریکه جان و زندگیش به خطر می‌افتد و ادامه از دست دادن خون می‌تواند باعث مرگ آنها شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
گزارش مقانینت و آخرین یافته‌هایش در این مطالعه در مجله پزشکی "ساین ادونسز" منتشر شده است. در حال حاضر آزمایش برای مرحله بعدی این محصول و توسعه آن در حال انجام است بطوریکه بتوان از آن در کلینیک‌ها استفاده نمود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 14, 2021 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به