زنانی که در جوامعی با غربالگری اولیه سرطان سینه قبل از سن ۵۰ سالگی زندگی می‌کنند، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد زنانی که در جوامعی با غربالگری اولیه سرطان سینه قبل از سن ۵۰ سالگی زندگی می‌کنند، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.
تیمی از محققان بیمارستان و دانشگاه "اتاوا" که در مجله انکولوژی بالینی منتشر شده، دریافتند افرادی که در استان‌ها و مناطقی زندگی می‌کنند که غربالگری سرطان سینه برای زنان ۴۰ تا ۴۹ساله انجام می‌شود، کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
علمی؛ محققان کانادایی: بی‌خیال نشوید، سن غربالگری سرطان پستان باید از ۵۰ سالگی به ۴۰ سالگی کاهش یابد
محققان با استفاده از داده‌های ثبت سرطان کانادا در آمار کشور، این بررسی را روی ۵۰,۹۲۱ زن ۴۰ تا ۵۹ ساله که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به سرطان سینه مبتلا شده بودند، انجام دادند. داده‌های آنها نشان می‌دهد که نرخ سرطان پستان برای زنان ۵۰ تا ۵۹ ساله در استان‌ها و مناطقی که غربالگری اولیه در آنها در دسترس نیست، حداقل ۲۷% بالاتر است. وقتی غربالگری سرطان سینه زودتر انجام شد، شانس زنده ماندن ۱۰ سال پس از تشخیص این بیماری به ۸۴.۸% رسید. برای استان‌ها و مناطقی که تشخیص زودهنگام در آن‌ها در دسترس نبود، میزان این مدت زنده ماندن حداکثر ۸۲.۹% بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در سال ۲۰۲۰، سرطان سینه ۱۰.۵% از کل مرگ و میر زنان در ۴۰ سالگی را به خود اختصاص داده، که پس از مرگ‌های تصادفی با ۱۱.۵% در رتبه دوم قرار دارد. سرطان سینه با ۱۰.۴%، علت اصلی مرگ زنان در دهه ۵۰ زندگی آنها در سال ۲۰۲۰ بوده که بیشتر از ۹.۳% بیماری قلبی‌ست. حدود ۸۰% از زنانی که به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، هیچ سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را ندارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
دکتر "ژان سیلی" استاد رادیولوژی در دانشگاه اتاوا و رئیس تصویربرداری پستان در بیمارستان اتاوا، گفت که چالش‌برانگیزترین بخش کار او این است که از روش‌هایی برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه استفاده نمی‌شود. او می‌گوید: "من زنان زیادی را می‌بینم که با سرطان برای تصویربرداری می‌آیند و وقتی از آنها می‌پرسم چرا زودتر نیامده‌اند، بسیاری از آنها به من می‌گویند که به پزشک خانواده خودشان گفته‌اند که می‌خواهند آزمایش‌های غربالگری سرطان سینه را بدهند اما پزشکان نپذیرفتند. متاسفانه قبول کردن این حقیقت بسیار بسیار دشوار است اگرچه به‌طور مرتب اتفاق می‌افتد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ژان می‌افزاید: "بسیاری از پزشکانی که غربالگری سینه را در ۴۰ سالگی توصیه نمی‌کند، بر اساس داده‌های بسیار قدیمی حرف می‌زنند و بسیاری از پزشکان خانواده این موضوع را به اشتباه تفسیر می‌کنند. واقعیت اما اینست که داده‌های جدید نشان می‌دهند غربالگری باید از ۴۰ سالگی آغاز شود". او می‌گوید: "در برخی از جاها بعلت کمی نیروی پزشکی امکانات غربالگری در سن‌های پایین نیست و یا اینکه اگر پزشک خانواده برای انجام غربالگری موافق نیست، از خودتان و پزشکتان بپرسید که اگر چند سال بگذرد و سرطان شما پیشرفته شود، چه می‌شود؟".
ژان می‌گوید: "اگر به پزشک خانواده دسترسی ندارید و در ۴۰ سالگی هستید احتمالا به راحتی نمی‌توانید ماموگرافی غربالگری انجام دهید، اما اگر در دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ سالگی هستید، می‌توانید حتی بدون توصیه پزشک خود به یک برنامه غربالگری مراجعه کنید". وی در ادامه توضیح می‌دهد که چند غربالگری در سنین پایین حداکثر به چند هزار دلار هزینه منتهی می‌شود اما هزینه درمان یک بیمار مبتلا به سرطان پستان متاستاتیک، می‌تواند بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد.
 
غربالگری در کانادا
بسیاری از جوامع در سرتاسر کانادا برنامه‌هایی با هدف غربالگری اولیه سرطان پستان ندارند. در قلمروهای شمال غربی، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، نوااسکوشیا، و پرنس ادوارد آیلند می‌توانید غربالگری‌های اولیه ماموگرافی را انجام دهید، در حالی که در یوکان، مانیتوبا، ساسکاچوان، انتاریو، کبک، نیوبرانزویک، و نیوفاندلند و لابرادور غربالگری‌های اولیه ماموگرافی انجام نمی‌گیرد. نوناووت به دلیل نداشتن برنامه غربالگری در این مطالعه گنجانده نشده است.

بیشتر بخوانید:

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, August 5, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به