ایران استار: ده‌ها ایالت دیگر آمریکا در روز پنجشنبه با طرح دعوی علیه گوگل، ادعا كردند كه این غول جستجوگر انحصار غیرقانونی بر بازار جستجوی آنلاین دارد كه نتیجه آن آسیب دیدن مصرف‌كنندگان و تبلیغات است. این شکایت‌ها ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد گوگل در جهان را گوشزد می‌کند.
دادخواست جدیدی که توسط فیل وایزر دادستان کل کلرادو اعلام شد، توسط ایالاتی که نماینده دادستان‌های کل دو حزب هستند، در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی ثبت شد. دادستان کل ۳۴ ایالت دیگر و همچنین ناحیه کلمبیا و مناطق گوام و پورتوریکو نیز به این دادخواست پیوسته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اتهام و شکایت ده‌ها ایالت آمریکا از گوگل به انحصارگرایی و آسیب‌زدن به منافع مصرف‌کنندگان
وایزر در بیانیه مطبوعاتی گفته است که اثر کارکرد گوگل: "مصرف کنندگان از مزایای رقابت، از جمله امکان خدمات با کیفیت بالاتر و محافظت از حریم خصوصی بهتر، محروم می‌شوند. از طرف دیگر {گوگل با تبلیغ} کیفیت پایین و قیمت‌های بالاتر که به نوبه خود به مصرف‌کنندگان منتقل می‌شود، به تبلیغ دهندگان نیز آسیب می‌رسانند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دادستان کل آلاسکا، آریزونا، کانتیکت، دلاور، هاوایی، آیووا، آیداهو، ایلینوی، کانزاس، مین، مریلند، ماساچوست، مینه سوتا، نبراسکا، نوادا، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، اوهایو، اوکلاهما، اورگن، پنسیلوانیا، رود آیلند، داکوتای جنوبی، تنسی، یوتا، ورمونت، ویرجینیا، واشنگتن، ویرجینیای غربی و وایومینگ در این دادخواست حضور دارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شرکت گوگل هنوز به دادخواست پاسخ نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این پرونده سومین ضد انحصاری است که در طی دو ماه گذشته عملکرد گوگل را مورد انتقاد قرار داده است. برخی معتقدند از از بسیاری جهات این اقدامات ضد انحصاری اقداماتی در راستای جلب نظر نهادهای نظارتی اروپایی است که درچندین سال گذشته برای مهار قدرت گوگل تلاش کرده‌اند و عمدتا این شرکت را با جریمه‌های هنگفت روبرو کرده‌اند هر چند که آنها، تاکنون تأثیر قابل توجهی بر این غول آنلاین نداشته است.
 
دلایل اتهام فریبکاری علیه گوگل و فیسبوک چیست؟
داستان جدید شکایت از گوگل از روز چهارشنبه آغاز شد که در آن ۱۰ ایالت آمریکا به سرپرستی دادستان‌های جمهوریخواه پرونده ای را علیه گوگل تشکیل دادند و آن را به "رفتار ضد رقابتی" در صنعت تبلیغات آنلاین متهم كردند، از جمله معامله‌ای برای دستکاری فروش با فیس‌بوک.
گوگل و فیس‌بوک در فروش تبلیغات آنلاین رقابت شدیدی دارند و به اتفاق همدیگر بیش از نیمی از بازار جهانی را در اختیار دارند. در شکایت این ایالت‌ها آمده است: این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ با قراردادی علنی موافقت کردند که بر اساس آن به مشتریان تبلیغات کننده فیس‌بوک گزینه قراردادن تبلیغات در شبکه شرکای ناشر گوگل فراهم می‌شد. مدیران در رده‌های بالای دو شرکت این قرارداد را امضا کرده بودند. به عنوان مثال یک وبلاگ اسنیکر که از نرم افزار گوگل برای فروش تبلیغات استفاده می کرد، می‌توانست از کفش فروشی که تبلیغات در فیس‌بوک خریداری کرده بود، درآمدزایی کند.
به گفته یک منبع آگاه، گوگل در پروژه ای داخلی که "جِدای" نام گرفته بود، با سایر شرکت‌های تبلیغاتی در راستای تلاش برای حفظ سهم بازارش به توافق‌های همکاری مشابهی رسیده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

طبق شکایت ایالت‌های آمریکایی، اما آنچه که علنا اعلام نشد این بود که گوگل به فیس‌بوک امتیاز ترجیحی داد و فیس‌بوک موافقت کرد از حمایت از نرم‌افزار رقیب که ناشران برای مقابله با قدرت بازار گوگل طراحی کرده بودند، دست بردارد. فیس‌بوک در قبال عدم حمایت از نرم‌افزار رقیب گوگل، از مزایای مختلفی شامل دسترسی به دیتای گوگل و استثناهایی مانند امکان گرفتن تبلیغات بیشتر نسبت به مشتریان سایر شرکای گوگل بهره‌مند شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 18, 2020 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به