آژانس امنیت آمریکا تاکنون فهمیده که هکرها حداقل می‌توانند اکنون ایمیل یا سایر داده‌هایی وزارت دفاع، ایالت‌ها، خزانه‌داری، امنیت داخلی و بازرگانی ایالات متحده را رصد کنند
مقامات آمریکایی اعتراف می‌کنند که مشکوکند این هک توسط روسیه انجام شده باشد و آنها توانسته باشند به اطلاعاتی بیش از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودند، دست یافته باشند. اطلاعات که تاکنون توسط مقامات آمریکایی فاش شده نشان می‌دهد که هک بسیار گسترده‌ای در این هفته انجام شده، بسیار فراتر از اطلاعات کاربران حکومت آمریکا، بطوریکه این هک شامل نرم‌افزار‌های دولتی هم می‌شود.
وزارت امنیت ایالات متحده روز پنجشنبه در یک بولتن گفت که جاسوسان علاوه بر استفاده از تکنیک بروز رسانی نرم‌افزارهای دولتی موسوم به "سولار ویند" که توسط صدها هزار شرکت و سازمان دولتی استفاده می‌شود ، از تکنیک‌های دیگری نیز استفاده کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بزرگترین هک دولت آمریکا؟ علاوه بر اطلاعات کاربران، نرم‌افزارهای دولتی نیز هک شدند
آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا موسوم به "سی‌آی‌اس‌ای" با اشاره به "تهدید همیشگی و پیشرفته" دشمنان گفت: "روند سولار ویند تنها مکان اصلی هک نبوده است". این آژانس از بازرسان خواست تا دقت کنند که داشتن آخرین نسخه بروز نرم‌افزارشان تامین کننده امنیت‌شان نیست و در عین حال خاطرنشان كرد كه هكرها از همه شبکه‌هایی كه به آنها رسوخ پیدا کرده‌اند همان زمان استفاده نمی‌کنند {بلکه برخی از آنها را برای دسترسی‌های آینده نگاه می‌دارند}. آژانس افزوده که در حال بررسی سایر راه‌های مورد استفاده مهاجمان است و تاکنون فهمیده که هکرها حداقل می‌توانند اکنون ایمیل یا سایر داده‌هایی وزارت دفاع، ایالت‌ها، خزانه‌داری، امنیت داخلی و بازرگانی ایالات متحده را رصد کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

حدود ۱۸,۰۰۰ کارمند دولتی آخرین بروزرسانی را که حاوی یک منفذ رسوخ که به هکرها اجازه ورود می‌داد را نصب کرده‌اند. از زمان کشف این هک شرکت‌های نرم‌افزاری این منافذ را بسته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کانال‌های ویژه امن
اما ممکن است مهاجمان روش‌های دیگری را برای حفظ دسترسی به سیستم‌های دولتی بجا گذاشته باشند. این هک که بزرگترین هک یک دهه گذشته به شمار می‌رود باعث شده که تیم‌های امنیتی اکنون مجبور باشند تا از طریق کانال‌های ویژه‌ای بجز کانال‌های ارتباطی امن قبلی ارتباط برقرار کنند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات آنها کنترل نمی‌شود. وزارت دادگستری، اف‌بی‌آی و وزارت دفاع از جمله بخش‌های دولتی هستند که با کانال‌های امن اطلاعات طبقه‌بندی شده خود را منتقل می‌کنند. بنظر می‌رسد این کانال هنوز هک نشده باشد.
آژانس امنیت و شرکت‌های خصوصی از جمله "فایر آی" که اولین شرکتی بود که این منفذ رسوخ را کشف کرده یک سری از سرنخ‌ها را برای سازمان‌ها منتشر کرده‌اند تا سازمان‌های دولتی آمریکا بتوانند با آنها بفهمند آیا مورد حمله قرار گرفته‌اند یا خیر. اما واقعیت دیگر اینست که مهاجمان هکر بسیار محتاط هستند و در بیشتر موارد ردپاهای الکترونیکی خودشان یا پرونده‌هایی را که به آنها دسترسی پیدا کرده‌اند را حذف کرده‌اند تا قابل ردیابی نباشند. این امر عملیات کشف هک را بیش از پیش دشوار می‌کند. هکرها در اکثر هک‌هایشان داده‌های نادرستی را میان انبوه اطلاعات قرار می‌دهند، اما بررسی این هک تاکنون نشان می‌دهد که آنها فقط علاقه‌مند به بدست آوردن و برداشتن داده‌های واقعی بوده باشند.
 
نگرانی مجلس آمریکا و بایدن
در همین حال، اعضای کنگره خواستار کسب اطلاعات بیشتری در مورد این هک، چگونگی آن، همراه با افرادی که پشت آن بوده‌اند، هستند. کمیته امنیت داخلی و کمیته نظارت مجلس نمایندگان از آغاز تحقیقات از روز پنجشنبه خبر دادند، در حالیکه سناتورها بدنبال این بودند که بفهند آیا اطلاعات مالیاتی افراد نیز به سرقت رفته یا نه.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای گفت که "امنیت سایبری را به عنوان یک ضرورت، در کلیه سطوح دولتی بالا می‌برد و سعی می‌کند جلوی اقدامات مختل‌کننده و بازدارنده چنین هک‌های بزرگی را بگیرد". در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا تاکنون نسبت به این حادثه واکنشی نشان نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 17, 2020 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به