حتی اگر تعرفه‌های تلافی جویانه برداشته شود باز صادرات افزایش نخواهد یافت
براساس تحلیل داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا تعرفه‌های گمرکی اعمال شده از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روی تجاری با چین، برای شرکت‌های آمریکایی 46 میلیارد دلار هزینه داشته و صادرات کالاهای آمریکا که تحت تعرفه‌های تلافی جویانه قرار گرفته‌اند را به شدت کاهش داده است .
یک مشاور بازرگانی ساکن واشنگتن گفت: "سهم زیادی از 37.3 میلیارد هزینه گمرکی‌ ناشی از عوارض مربوط به واردات از چین است، این آمار بر اساس آخرین اطلاعات موجود تا نوامبر 2019 محاسبه شده است". دن آنتونی‌، معاون اقتصادی ترامپ نیز گفت: "تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات کالاهای آمریکایی با توجه به تعرفه‌های تلافی‌جویانه از سوی چین و سایر کشورها در 12 ماه منتهی به ماه نوامبر در مقایسه با سال‌ 2017 قبل از شروع جنگ تعرفه‌ها؛ 23‌ درصد کاهش یافته،‌ حتی اگر تعرفه‌های تلافی جویانه برداشته شود باز صادرات افزایش نخواهد یافت".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
وزیر تجارت چین روز پنجشنبه گفت: "لیو وی" معاون نخست وزیر چین قرار است فاز اول یک توافق‌نامه تجارت جدید را در تاریخ 15 ژانویه در کاخ سفید امضا کند". به عنوان بخشی از این معامله‌، ایالات متحده 15٪‌ از تعرفه 120 میلیارد دلاری روی کالای چینی گذاشته شده در سپتامبر 2019 را نصف خواهد کرد‌، اما 25٪ تعرفه 250 میلیارد دلاری روی سایر کالاهای چینی که در اوایل جنگ گمرکی اعمال شده را همچنان نگاه خواهد داشت. آنتونی گفت صادرات کالاهای مشمول تعرفه‌های تلافی جویانه به چین در 12 ماه منتهی به نوامبر نسبت به سال 2017‌،26٪ کمتر بود‌ در حالی که صادرات کالاهایی که با چنین تعرفه‌هایی روبرو نیستند 10٪ بیشتر از سطح سال 2017 بوده است. وی گفت‌، کل صادرات آمریکا نسبت به سال 2017 بیشتر بود‌، اما تعرفه‌های تلافی‌جویانه رشد را در سال 2018 کُند کرد و صادرات در سال 2019 سیر نزولی داشته و همچنین بعد از وضع تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم در فوریه 2018 و تلافی کردن کشور‌های زینفع صادرات در 12 ماه منتهی به نوامبر‌ 2019‌، به ‌15 درصد پایین‌تر از سطح سال‌ 2017 خود رسید؛  با اینکه واشنگتن این تعرفه‌ها را برای کشور‌های مکزیک و کانادا حذف کرد و‌ دو کشور تعرفه های تلافی‌جویانه بر روی کالاهای آمریکایی را در ماه مه برداشتند ولی صادرات محصولات آسیب دیده آمریکا دوباره رشد نکرد. آنتونی گفت: "انتظار این بود كه تجارت دوباره رشد یابد‌، اما این اتفاق در شش ماه گذشته نیفتاده است. این مسئله در مورد سایر صادرات کاهش‌یافته نیز صادق است، هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت برداشته شدن این تعرفه‌ها،  فروش دوباره به وضعیت قبلی باز گردد".
آنتونی افزود: "‌دو ایالت نوادا و نیوهمپشایر که اولین ایالات در شروع انتخابات مقدماتی سال 2020 هستند شاهدند که صادرات کالاهایشان به دلیل تعرفه‌های تلافی‌جویانه تقریباً دو برابر میانگین ملی کاهش یافته است. نوادا مدارهای مجتمع الکترونیکی صادر می‌کند و نیوهمپشایر محصولات رایانه‌ای و الکترونیکی تولید می‌کند.
سیاست‌های تجاری ترامپ تا به امروز مسئله اساسی دموکرات‌هایی که خواهان نامزدی حزب خود هستند، نبوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 15, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به