بعبارت بهتر این شرکت‌ها نه تنها مالیات نداده‌اند بلکه جریمه مالیاتی نیز نداده و از دولت مبالغی را هم بعنوان تخفیف، بازپس گرفته‌اند
طبق نتیجه گزارش منتشر شده امروز موسسه مالیات و سیاست اقتصادی آمریکا، ۵۵ شرکت تجاری عمومی موفق شده‌اند با استفاده از قانون تخفیف مالیات شرکت‌ها، فقط در سال ۲۰۲۰، مبلغ ۱۲ بیلیون دلار مالیات به دولت فدرال آمریکا را پرداخت نکنند. در این گزارش، فرار مالیاتی این شرکت‌ها در دیگر کشورها منظور نشده است اما بنظر می‌رسد درصد بزرگی از این شرکت‌ها با جابجایی پول‌هایشان از پرداخت مبالغ مالیاتی خود در اروپا و شرق آسیا نیز حذر کنند.
از جمله دیگر مبالغی که این شرکت‌ها از زیر مالیاتشان فرار کرده‌اند ۸.۵ بیلیون دلار جریمه اجتناب از پرداخت مالیات و ۳.۵ بیلیون دلار بازپس‌گیری تخفیف مالیاتی از دولت بوده است. بعبارت بهتر این شرکت‌ها نه تنها مالیات نداده‌اند بلکه جریمه مالیاتی نیز نداده و از دولت مبالغی را هم بعنوان تخفیف، بازپس گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مالیات می‌دهید؟ حداقل ۲۴ شرکت غول با ۷۷ بیلیون دلار درآمد، سال‌هاست هیچ مالیاتی نمی‌دهند
بر اساس این گزارش، تقریباً نیمی از شرکت‌های آمریکایی از پرداخت مالیات فدرال طی سه سال گذشته اجتناب کرده‌اند. شرکت‌های غولی مانند نایک، فدکس و دی‌تی‌ای انرژی، از جمله ۲۶ شرکتی هستند که در ۳ سال گذشته ۷۷ بیلیون دلار درآمد ترکیبی قبل از مالیات را ثبت کردند، اما مالیات بر درآمد دولت فدرال را پرداخت نکرده‌اند. ۷۷ بیلیون دلار معادل یک سوم بودجه سالیانه کانادا و کل بودجه سالیانه ایران است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درصدد افزایش مالیات شرکت‌هاست و کاخ سفید این هفته اعلام کرد که قصد دارد تعداد شرکت‌هایی که مالیات فدرال پرداخت نمی‌کنند را محدود کرده و نرخ مالیات شرکت‌ها را نیز به ۲۸٪ افزایش دهد. بدین ترتیب دولت فدرال خواهد توانست حدود ۲ تریلیون دلار در طی ۱۵ سال بدست آورد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
چگونه شرکت‌های چند بیلیونی از مالیات فدرال فرار می‌کنند؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اطلاعات موسسه مالیات و سیاست اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور از ده‌ها سال قبل، یعنی از زمان دولت ریگان توانسته‌اند از زیر پرداخت مالیات فدرال فرار کنند. این شرکت‌ها که در صنایع مختلفی کار می‌کنند از طیف وسیعی از تاکتیک‌ها برای دریافت معافیت و یا کسر مالیاتی استفاده می‌کنند.
اخیرا و از سال ۲۰۱۷ نیز قانون کاهش مالیاتی مشاغل دولت ترامپ با اصلاحیه‌ای بر قانون درآمد داخلی سال ۱۹۸۶ راه را برای مالیات ندادن برخی دیگر از شرکت‌ها هموار کرد. در این گزارش آمده است: "هنگامی كه رئیس جمهور ترامپ در سال ۲۰۱۷ قصد خود در كاهش مالیات شركت‌ها را نشان داد، او و كنگره به شركت‌های زیادی اجازه دادند تا از پرداخت مالیات بسیاری از درآمد‌های خود از سال ۱۹۸۰ تاكنون، فرار کنند. اکنون، و پس از گذشت با ۳ سال مشخص شده که قانون ترامپ اجتناب از مالیات شرکت‌ها را نه تنها محدود نکرده بلکه آنرا تشویق نیز کرده است".
در لایحه مالیاتی سال ۲۰۱۷ بالاترین نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها از ۳۵٪ به ۲۱٪ کاهش یافت که بین ۳۷ کشور پیشرفته، از حد میانگین نیز کمتر بوده است. این قانون همچنین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بلافاصله هزینه تجهیزات و ماشین آلات جدید خود را از مالیاتشان کم کنند. بعلاوه این قانون با اعطای مجوز کسر هزینه‌های سهام اجرایی شرکت، امکان داده تا هزینه‌های جابجایی سهام شرکت‌ها مشمول مالیات نشود. شرکت‌هایی مانند نایک و اچ‌پی با رو کردن هزینه‌های بالای تحقیقات و آزمایش، از زیر بار مالیات خود فرار کردند و شرکت‌هایی مانند دی‌تی‌ای و دوک از تخفیف‌های مالیاتی انرژی‌های تجدیدپذیر دولت استفاده کردند تا مالیات ندهند.
 
قانونی برای فرار قانونی مالیاتی شرکت‌های بزرگ
بر اساس این گزارش، قانون مالیاتی موسوم به "کرس" که اجازه می‌داد برای جبران زیان سال ۲۰۲۰ سود سال‌های سابق خود را پیش بکشند، باعث شده تا برای کمک به مقابله با کرونا، برخی از شرکت‌ها بتوانند مجموعا ۲.۲ تریلیون دلار مالیات نپردازند و فقط ۵۵ شرکت بزرگ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تخفیف مالیاتی گرفتند. بر این اساس فدکس از این قانون برای فرار مالیاتی بزرگ خود استفاده کرده است. شرکت آمازون پس از آنکه دو سال پیاپی هیچ مالیاتی نداد، در سال ۲۰۱۹ مبلغ کوچکی را بعنوان مالیات پرداخت کرده است.
فدکس می‌گوید "قانون کرس کمک کرده تا این شرکت ضمن ادامه سرمایه‌گذاری، استخدام کند، و بودجه بازنشستگانش را نیز تأمین نماید". شرکت‌های نایک، اچ‌پی، سیلزفورس، دوک انرژی و دی‌تی‌ای انرژی از اظهار نظر در اینباره خودداری کردند.
 
آیا از شرکت‌های بزرگ می‌توان مالیات گرفت؟
در این گزارش آمده که با چندین اصلاحیه در کد مالیاتی می‌توان از تعداد شرکت‌هایی را که مالیات فدرال را پرداخت نمی‌کنند کاست؛ بعلاوه می‌توان "حداقل مالیات" برای شرکت‌های سودآور تعیین کرد؛ و می‌شود حداکثر کاهش تخفیف‌های مالیاتی را مشخص کرد تا این کمپانی‌ها نیز پس از ده‌ها سال مالیات ندادن سرانجام کمی مالیات دهند. این شرکت‌ها اغلب با خرج‌های زیاد و لابیگری قوانین و بندهایی را تصویب می‌کنند تا بتوانند در عین مالیات دادن دیگران، خودشان بطور قانونی مالیات ندهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بایدن بارها و بارها به عنوان راهی برای تأمین اعتبار برنامه زیرساختی ۲ تریلیون دلاری خود، ابراز علاقه به افزایش مالیات شرکت‌های بزرگ را اعلان کرده است. بایدن اظهار داشت که وی آگاه است که آمازون و بسیاری از شرکت‌های "فورچون ۵۰۰" از بندهای مالیات سوء استفاده می‌کنند تا مالیات ندهند، در حالی که خانواده‌های طبقه متوسط با پرداخت بیش از ۲۰ درصد مالیات، زیر فشار هستند. بایدن گفت: "من نمی‌خواهم این شرکت‌ها را مجازات كنم، اما این کار آنها اشتباه محض است". بایدن می‌گوید شرکت‌های بسیار بزرگ باید کمی بیشتر از میزان کنونی خود مالیات دهند. این اظهار نظر بایدن با مخالف جمهوریخواهان روبرو شده بطوریکه "میچ مک‌کانل" سناتور اهل کنتاکی می‌گوید این تغییر مالیاتی "بسیار عظیم" است بطوریکه جلوی همکاری دو حزب را خواهد گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 2, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به