بیزینس‌ها در سه مرحله و خانواده‌ها نیز بطور مستقیم یا غیرمستقیم کمک می‌شوند
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
پس از رونمایی از بودجه انتاریو، ایران استار موفق شد با "مایکل پارسا" نماینده ایرانی‌تبار مجلس انتاریو و معاونت وزیر خزانه‌داری انتاریو مصاحبه‌ای را درباره جزئیات این بودجه ترتیب دهد. مایکل پیشتر معاونت وزیر بیزینس‌های کوچک انتاریو را نیز بر عهده داشته و پس از تغییرات کابینه اکنون به وزارت خزانه‌داری منتقل شده است:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
بودجه‌ای بر اساس سه اصل
مایکل با تبیین اینکه بودجه دولت محافظه‌کار انتاریو به سه قسمت برای سه اصل مهم کنونی انتاریو تدوین شده، پرداخت و گفت که دولت انتاریو حداکثر برنامه‌ریزی و تلاشش در مهار شیوع کرونا و کمک به انتاریویی‌هاست. او سپس اشاره کرد که بودجه ۴۵ بیلیون دلاری این استان برای ۳ سال آینده به شکل زیر بین این سه اصل تقسیم می‌شود:
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۱- حفاظت از مردم: این اصل با بودجه ۱۵ بیلیون دلاری برای حفاظت از مردم طراحی شده تا با جذب پرستاران، تامین نیازهای بیمارستانی و لوازم حفاظت شخصی، مراکز تست کرونا (که اخیرا ۵۰۰ مرکز جدید به آنها افزوده شده)، بزرگترین بودجه تامین حفاظت در کل تاریخ این استان را شامل می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۲- کمک به مردم: بودجه این قسمت بالغ بر ۴۵ بیلیون دلار است که عمدتا صرف کمک به بیزینس‌های کوچک انتاریو که ۹۰% بیزینس‌های این استان را تشکیل می‌دهد، خواهد شد. در این زمینه دولت کوشیده سه نوع مالیات بیزنس‌ها را کم و یا حذف نماید: مالیات سلامتی مشاغل، مالیات آموزشی مشاغل و مالیات برق.
  • در مالیات سلامتی، بخش مالیات پرداختی برای سلامتی افراد شاغل که در لیست حقوق آنها اعمال می‌شود، با حفظ پوشش، برای ۹۰% بیزینس‌ها به صفر تقلیل می‌یابد.
  • در مالیات آموزشی که در آن بیزینس‌ها مالیاتی را هر ساله به دولت می‌دهند تا دولت آنرا صرف مدارس کند، تا ۰.۸۸% کاهش می‌دهد. این مالیات بسته به مناطق مختلف انتاریو بین ۱.۲% تا ۱.۵% می‌باشد که رقمی معادل ۴۵۰ میلیون دلار در سال را تولید می‌کند. بدین شکل حدود ۲۰۰,۰۰۰ بیزینس انتاریویی همگی فقط ۰.۸۸% مالیات آموزشی خواهند داد.
  • مالیات برق: در طی ۱۱ سال گذشته مالیات برق صنایع تولیدی ۳۷% افزایش، و تجاری ۱۱۸% افزایش داشته است، اما ما تصمیم گرفتیم مالیات صنایع را ۱۴% و تجاری را ۱۶% کاهش دهیم. افزایش مالیات برق در این مدت برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های بادی، خورشیدی و غیره بوده است که هم‌‌اکنون بیزینس‌ها با کاهش پرداخت این رقم‌ها که حدودا ۱.۲ بیلیون دلار خواهد شد، خواهند توانست تمرکز بیشتری روی بیزینس خود داشته باشند.
۳- بازگشت: هدف ما در این بخش کمک به بیزینس‌هاست تا از انتاریو به آمریکا نروند و یا بتوانیم حتی سرمایه‌گذار هم بیاوریم. ما در طی سال‌های گذشته در تلاش بوده‌ایم که به بیزینس‌ها کمک کنیم تا اینجا باقی بمانند درحالیکه آمریکا مرتبا به آنها پیشنهادهای خوبی می‌داد. ما حتی موفق شده‌ایم پس از کرونا تعداد افراد شاغل در بخش صنایع انتاریو را افزایش دهیم، این کار بسیار بزرگی بود تا مردم بتوانند شغل داشته باشند و به خانه‌هایشان پول ببرند. این برنامه در مجموع ۴.۸ بیلیون دلار بودجه دارد، برای مثال ما برنامه‌ای برای بازپروری برخی از مشاغل داریم که طی آن برخی از مشاغل در سطح استان ۱/۸۵ میلیون دلار بودجه خواهند داشت تا خودشان را به روز کنند. ما برای برخی مشاغل مانند مغازه‌دارها مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار بودجه به عنوان بودجه بازگشت کنار گذاشته‌ایم و این بیزینس‌ها می‌توانند تا ۱,۰۰۰ دلار از ما دریافت کنند تا صرف هزینه‌های جاری خود مانند آب و برق و تلفن و غیره نمایند. بیزینس‌هایی که بین ۲ تا ۹ کارمند دارند نیز می‌توانند از بودجه ۶۰ میلیون دلاری ما برای تهیه لوازم مقابله با کرونا استفاده کنند. ما برای بازگشت بیزینس‌ها به کار موارد زیادی را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند همراه با سلامت خانواده‌هایشان، اقتصاد را به گردش درآورند.

بودجه جدید دولت انتاریو به بیزینس و خانواده شما چقدر و چگونه پول می‌دهد؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ایران استار: بجز کمک‌ها به بیزینس‌ها چه کمک‌هایی مستقیما برای مردم در نظر گرفته‌اید؟ آیا سیاست دولت فقط کمک به بیزینس‌هاست؟
مایکل: بله، ما به مردم هم مستقیما کمک می‌کنیم، برای مثال به هر دانش‌آموز زیر ۱۲ سال مبلغ ۲۰۰ دلار، و یا هر فرد زیر ۲۱ ساله که نیازهای خاص دارد مبلغ ۲۵۰ دلار، برای یکبار به مانند پرداخت ماه مه امسال، پرداخت خواهیم کرد تا بتوانند آنرا خرج نیازهای مدرسه‌ای خود، مانند کامپیوتر، لوازم‌التحریر و دیگر هزینه‌های مرتبط کنند. بجز این رقم ما امسال ۱/۳ بیلیون دلار نیز به اتحادیه معلمان دادیم تا بتوانند معلم جدید استخدام کنند، پروژه‌های کلاس‌های آنلاین را توسعه بخشند، راننده اتوبوس استخدام کنند و لوازم بهداشتی مورد نیاز مدارس را تامین کنند. این رقم ما بزرگترین بودجه آموزشی بین کل استانهای کاناداست.
بعلاوه، ما موفق شدیم بودجه‌ای را به سالمندان اختصاص دهیم زیرا به نظر من، ما هرچه داریم از والدین و پدرومادرهایمان است. ما توانستیم تضمین کنیم که ۲۵% کل هزینه‌هایی که آنها و یا خانواده‌هایشان برای سلامتی سالمندان در خانه خرج می‌کنند (مانند "رمپ"، آسانسور، نرده و دستگیره و غیره) را تا سقف ۱۰,۰۰۰ دلار جبران کنیم.

ایران استار: آیا کمکی نیز به مالیات خانه‌ها، هزینه حمل و نقل عمومی، بیمه و هزینه‌های آب و برق خانه‌ها می‌کنید؟
مایکل: این قسمت از هزینه‌ها برمی‌گردد به دولت‌های شهری و منطقه‌ای و ما اجازه دخالت در این زمینه نداریم ولی با این وجود حدود دو ماه پیش با کمک دولت لیبرال فدرال آقای جاستین ترودو، ۴ بیلیون دلار به شهرها (از جمله تورنتو) بودجه کمکی رسانده‌ایم. این موضوع از این نظر مهم است که شهرداری‌ها و شهرها نمی‌توانند کسری بودجه را از سالی به سال دیگر منتقل کنند و اگر ما کمک نمی‌کردیم آنها در آخر این سال مالی به مشکل بر می‌خوردند.

ایران استار: پس باز هم کسری بودجه امسال به بدهی‌های استان که بدهکارترین استان دنیاست افزوده می‌شود؟

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

مایکل: کسری بودجه امسال تغییری با گذشته نکرده، اگرچه ما قبل از ورود کرونا در مسیر حذف کسری بودجه بودیم، اما باید به این موضوع اشاره کنم که الان وقت فکر کردن درباره کسری بودجه و بدهی استان نیست، الان وقت زنده نگاه داشتن مردم و رساندن غذا و زندگی به مردم است. مطمئن باشید همه در یک دولت محافظه‌کار مانند ما، از جمله خود من، برای حذف کسری بودجه تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم. پول مالیات مردم برای ما از هر چیز دیگری مهمتر است که درست و برای خود آنها خرج شود یا به خود آنها بازگردد.


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, November 13, 2020 - 15:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به