طبق تخمین‌ها، در سراسر استان انتاریو، روزانه ۳۰,۰۰۰ راننده به طور غیرقانونی از کنار یک اتوبوس مدرسه عبور می‌کنند
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
امروز سه‌شنبه، "استفن لچی" وزیر آموزش و پرورش که مرتبا در حال پاسخگویی به سوالات مردم است، در طی نشستی به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد. بیشتر این سوالات مربوط به آغاز بازگشایی مدارس و وضعیت احتمالی آنها با وجود کرونا و واکسیناسیون بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
هدف خاص امروز وزیر لچی توضیح درباره لایحه وضعیت اتوبوس‌های مدارس بود که همراه با "مایک هریس" نماینده مجلس که این لایحه را ارائه کرده به جمع ۱۷ رسانه پیوست.
 
لایحه چه می‌گوید؟
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
لایحه ارائه شده "مایک هریس" نماینده محافظه‌کار از منطقه "کنستوگا" بنام لایحه ۲۴۶ برای ایمنی بیشتر اتوبوس‌های مدرسه با حمایت همه احزاب، تصویب دومش را پشت سر گذاشت. این لایحه پیشنهاد می‌کند که بخش ۱۷۵ قانون ترافیک انتاریو اصلاح شود تا اتوبوس‌های مدارس تولید شده پس از سال ۲۰۰۵ تا پایان سپتامبر ۲۰۲۲ چهار چراغ قرمزشان را تبدیل به کهربایی رنگ کنند تا رانندگان اطراف متوجه حرکت دقیق و بهتر راننده اتوبوس مدارس گردند. دو چراغ در جلو و دو چراغ کهربایی رنگ در عقب اتوبوس‌ها در هنگام نزدیک شدن اتوبوس به توقفگاه‌ها فعال می‌شوند تا به رانندگان اطلاع دهند که سرعت خود را برای پیاده یا سوار شدن دانش‌آموزان کم کنند. این سیستم توسط کلیه استان‌های دیگر کانادا و ایالات آمریکا مورد استفاده بوده بجز در انتاریو.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
طبق تخمین‌ها، در سراسر استان انتاریو، روزانه ۳۰,۰۰۰ راننده به طور غیرقانونی از کنار یک اتوبوس مدرسه عبور می‌کنند. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، اداره حمل و نقل کانادا توصیه کرد که همه استان‌ها از سیستم قرمز کهربا استفاده کنند زیرا حداقل ۱۱ درصد بیشتر از سیستم چراغ قرمز در کاهش سرعت موثر بوده و تقریباً ۲ درصد تخلفات دیگر رانندگان را نیز کاهش می‌دهد.

این لایحه اکنون به کمیته دائمی سیاست عدالت ارجاع شده است. تا قبل از قانونی شدن، برای بار دوم به بحث گذاشته شود و سومین بار در مجلس قرائت شده و تصویب گردد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
وزیر پاسخ داد: مدارس چه زمانی باز می‌شوند؟ درس آنلاین چه می‌شود؟ تغییر چراغ اتوبوس مدارس چیست؟
استفن لچی با ورود و سلام به میز گرد گفت با سوانحی که تاکنون در مورد اتوبوس‌های مدارس اتفاق افتاده بهتر است که کارهایی برای امنیت بیشتر فرزندانمان را در نظر گرفته و اجرا کنیم.
هریس، نماینده مجلس که این طرح را ارائه کرده سپس گفت که من پدر ۵ فرزند هستم. من وقتی فهمیدم که می‌توانیم به راحتی حتی این اتوبوس‌ها را امن‌تر نیز کنیم، بسیار خوشحال شدم. این سیستم هشدار کهربا (امبر) در تمام آمریکای شمالی بجز در انتاریو قبلا پیاده شده و به همین علت ما باید سیستم ۸ چراغ قرمز چشمک زن را تغییر دهیم. چراغ‌های قرمز با این طرح فقط وقتی زمانی روشن خواهند شد که اتوبوس‌ها بخواهند کاملا بایستند بدون اینکه دانش‌آموزان را پیاده یا سوار کنند. در دیگر موارد ما از چراغهای چشمک زدن امبر استفاده خواهیم کرد.
 
پرسش و پاسخ
هزینه‌های اضافه برای این تغییرات چقدر خواهد بود؟
هریس - با حدود یکسال صحبت کردن با تولید کنندگان در انتاریو، حداقل هزینه ۱۸ تا ۱۹ دلار برای تغییر رنگ پلاستیک این چراغ‌ها خواهد بود و حداکثر تا ۲۰۰ دلار برای تغییر کل سیستم چراغ‌ها می‌تواند صرف شود. ما پس از تصویب این لایحه خواهیم توانست بودجه کافی را تامین کنیم. در واقع اتوبوس‌های ما برای ساخته شدن به این شکل در انتاریو، برایمان خرج بیشتری دارد چون باید اتوبوس‌هایی که با همین سیستم امبر تولید شده‌اند را تغییر دهیم تا بتوانیم از آنها در انتاریو استفاده کنیم. بعبارت بهتر ما مجبور بوده‌ایم تاکنون یک تولید اتوبوس استاندارد را غیر استاندارد کنیم تا بشود خاص انتاریو و برایش هزینه نیز کنیم.
 
این تغییرات رنگ چراغ‌ها چقدر امنیت فرزندانمان را بیشتر می‌کند؟
هریس - بنظرم با تحقیقات مشخص شده که حدود ۱۱% در ترافیک و زمان‌های معمولی با یک خط شوسه امنیت افزایش می‌یابد و در خیابان‌های چند خطه و بولوارها تا ۶۰% امنیت بیشتر می‌شود.
 
چرا قبلا این کار را انجام نداده بودیم؟
هریس - واقعا نمی‌دانم چرا، ولی ما به محض اینکه متوجه این موضوع شدیم این لایحه را پیشنهاد کردیم. شاید دولت‌های قبلی متوجه این موضوع نشده بودند یا نیازی برای تغییر ندیده بودند.
 
درباره رانندگان دیگر بی‌توجه چه برنامه‌ای دارید؟
لچی - در سال ۲۰۱۸ به جریمه‌ها برای رانندگانی که جان پیاده‌روها را در خطر قرار می‌دهند بطور قابل ملاحظه‌ای اضافه شده و البته تعداد زیادی از این افراد پیاده متاسفانه دانش‌آموزان هستند. این شامل افزایش جریمه هم بطور مالی و هم بطور نمره منفی‌ست. بعلاوه نخست وزیر داگ فورد جریمه رانندگانی که مواد زده‌اند یا مست هستند نیز را افزایش داده است. ما حداکثر تلاشمان را در گفتن اینکه رانندگی باید همراه با امنیت مردم باشد، می‌کنیم.
 
در مورد بستن کمربند دانش‌آموزان در اتوبوس چه فکری کرده‌اید؟
هریس - ما در حال اجرای یک برنامه آزمایشی روی کمربندها هستیم، نتیجه این برنامه آزمایشی بیشتر نشان می‌دهد که بعلت سرعت پایین اتوبوس‌ها، کمربند تاثیر زیادی روی امنیت دانش‌آموزان ندارد. این برنامه آزمایشی و تحقیقاتی در انتاریو و بریتیش کلمبیا در حال اجراست و البته این برنامه هزینه بیشتری دارد که البته اگر این برنامه به هر دلیلی امنیت بیشتری را تامین کند ما آنرا اجرا می‌کنیم.
 
ایران استار: چه تاریخی در حال حاضر برای بازگشایی کامل مدارس در نظر گرفته‌اید و آیا با باز شدن مدارس همه تجارب و برنامه‌های آنلاین رها شده و برنامه‌های فیزیکی بطور کامل جایگزین همه برنامه‌ها می‌شوند؟
لچی – طبق آمار ۷۵% از دانش‌آموزان می‌خواهند بطور فیزیکی به مدرسه بروند. اما ما می‌خواهیم که این امکان را به دانش‌آموزان و والدینشان بدهیم که انتخاب داشته باشند: دروس فیزیکی یا دروس آنلاین. همچنانکه چنین امکان انتخابی را قبلا به آنها درباره برخی از دروس ارائه کرده بودیم که پس از مدتی با استقبال روبرو شده است. البته تا آن زمان ما همچنان با مردم مشورت می‌کنیم تا نقاط مورد نظر آنها را دیده، بررسی کرده و تصمیم صحیحی بگیریم. ما حداکثر بودجه ممکنه در تاریخ استان را تاکنون در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم و نیز خواهیم داد تا دانش‌آموزان هر جور که می‌خواهند بتوانند درس بخوانند و سپس با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند. برنامه ما برای بازگشایی تقریبا کامل مدارس در سپتامبر است ولی این بستگی به شرایط دارد و البته می‌خواهیم همچنان این دو سیستم را بطور موازی نگاه داریم تا حداکثر قابلیت تطبیق با شرایط را داشته باشیم.
 
امروز با شیوع کرونا با ۸ دانش آموز و یک معلم، یک مدرسه کاتولیک در تورنتو بسته شدند، چندین مدرسه الان همچنان بسته هستند، در اینباره چه توضیحی دارید؟
لچی – ۹۹% مدارس انتاریو باز هستند و باز مانده‌اند زیرا ما برنامه‌های خوبی را برای جلوگیری از شیوع به کار بسته ایم ولی در همین حال باید بگویم با تمام موافقیت‌های ما در امنیت دانش‌آموزان، ما همچنان نرخ شیوع را بدقت زیر نظر داریم که زیر ۶% است. بعلاوه ما هر روز در حال بررسی شرایط با ماموران بهداشتی هستیم تا بتوانیم این نرخ امنیت دانش‌آموزان که آنهم ۹۹% است را همچنان بالا نگاه داریم. البته در چند مورد شیوعی اتفاق می‌افتند که در آن صورت‌ها ما پروتکل‌های از پیش تعیین شده اجرایی داریم که رعایت آنها (مثل بستن مدرسه) باعث این موفقیت شده است.
 
آیا برای معلمان و دیگر کادر آموزشی تست کرونا اجباری خواهیم داشت؟
لچی – خیر هیچ چیز اجباری نداریم اگرچه بطور تاکیدی از همه می‌خواهیم کلیه مراتب بهداشتی را رعایت کنند و در اختیار همه رانندگان، معلمان و کارمندان امکان دسترسی سریع به تست کرونا و نیز واکسن خواهیم گذاشت و بطور هفتگی این امکان را بروز خواهیم کرد. ما می خواهیم کلیه ابزارها در کمتر کردن ریسک دانش‌آموزان را آماده و در دسترس قرار داده باشیم تا دانش‌آموزان با کرونا حداقل برخورد را داشته باشند. امنیت آنها مهمترین نکته است و امیدواریم تمام این امکانات تا سپتامبر کاملا قابل استفاده باشد.
 
برخی از موارد معلمان مطالبی در مورد تنفر و نژادپرستی در مدارس می‌گویند، نظر شما چیست؟
لچی - ما با کل این قضیه مخالفیم و کسی حق ندارد نظرات شخصی خودش را به دانش‌آموزان آموزش دهند. در سیلاب‌های درسی دانش‌آموزان مطالب تنفر و نژادپرستی وجود ندارد و هر کسی که چنین چیزی را تدریس کند یا اشاعه دهد باید مورد برخورد واقع شود. من از کلیه پدرومادرها و نیز دانش‌آموزان می‌خواهم در صورت مواجه به این امور سریعا به مدیر و ناظم خبر دهند.
 
آیا بنظرتان می رسد که یک وزارتخانه در سطح دولت فدرال برای هماهنگی بین استانها داشته باشیم؟
لچی - ما نظری درباره اینکه چنین وزراتخانه‌ای ایجاد شود نداریم؛ اگرچه همه استان‌ها همین الان در طی برنامه‌ای بطور هفتگی در حال هماهنگی و مشورت با یکدیگر هستند تا بتوانند نیروی کار در بازار کار و نیز دیگر نیازهای اجتماعی از جمله همین کنترل کرونا را برآورده کنند. همین الان نیز نخست وزیر فورد و نخست وزیر ترودو با هم در همه موارد به خوبی همکاری دارند و طرح چنین ایده‌ای با همکاری این دو به راحتی قابل انجام خواهد بود. اما وظیفه کنونی من، هم اکنون رسیدگی کردن به مشکلاتمان و بهتر کردن وضعیت مدارس برای زندگی بهتر آینده همه دانش‌آموزان است، تا هر چیز دیگری.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

 


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 9, 2021 - 16:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به