بودجه جدید از کارمندان و نیز پناهبرده‌های به پناهگاه‌های بی‌خانمان محافظت می‌کند و از بی‌خانمان شدن بیشتر افراد جلوگیری می‌نماید
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
امروز پنجشنبه "استیو کلارک"، وزیر امور شهری و مسکن گفت با اعلان اینکه دولت انتاریو ۲۵۵ میلیون دلار برای کمک به شهرداری‌ها و جوامع بومی این استان در نظر گرفته تا آنها بتوانند بسته به نیازهای خود نسبت به افزایش موارد کوید-۱۹ در برخی از پناهگاه‌های اضطراری اقدام نمایند تا سلامت و امنیت افراد آسیب‌پذیر را حفظ کنند. بودجه جدید از کارمندان و نیز پناهبرده‌های به پناهگاه‌های بی‌خانمان محافظت می‌کند و از بی‌خانمان شدن بیشتر افراد جلوگیری می‌نماید. وی در اینباره گفت: "دولت ما سعی دارد تا بتواند از شیوع کرونا در پناهگاه‌های سراسر استان جلوگیری کرده و بلافاصله برای نجات جان مردم اقدام کند و این مبلغ تخصیص داده شده یک نوع سرمایه‌گذاری روی خدمات شهری و کمک مستقیم به افراد بی‌پناه و بی‌خانمان است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
وزیر شهری پاسخ داد: برنامه انتاریو برای مشکلات پناهگاه‌ها و بودجه جدید آنها دقیقا چیست؟
کلارک که به همراه دو نماینده دیگر مجلس، "نینا تنگری" و "شرف ساباوی" در این میزگرد شرکت کرده بود گفت مدیران خدمات شهری به همراه مدیران بومیان انتاریو اکنون می‌توانند با استفاده از این بودجه کمک‌های اجتماعی، خدماتی شامل تهیه فضا و اتاق متل و هتل را تامین کنند که به واسطه آن بی‌خانمان‌ها بتوانند در این شرایط از پناهگاه‌ها بیرون رفته و در جای دیگری بطور موقت اسکان یابند. ما با این پخش کردن پناهجویان می‌خواهیم شاهد شیوع کرونا در پناهگاه‌ها نباشیم. این بودجه شامل کمک مستقیم به ساکنان پناهگاه‌ها، استخدام کارمندان و کارکنان بیشتر در پناهگاه، خرید تجهیزات محافظت شخصی، تهیه لوازم مورد نیاز، تمیز کردن لوازم موجود، پرداخت اضافه هزینه‌های اجاره، آب و برق نیز می‌شود. قرار است بانک‌ها نیز در این راه برای جلوگیری از بی‌خانمان شدن افراد کمک کنند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
کلارک در ادامه افزود که با ورود و شیوع کرونا در استان دولت بسرعت برنامه‌های آموزشی برای مدیران و پرسنل پناهگاه‌ها گذاشت تا آنها بتوانند سریعا برنامه‌های لازمه برای مدیریت شیوع، کنترل عفونت، پیشگیری و سد کردن انتقال را با کمک بهداشت انتاریو به اجرا درآورند. او توضیح داد با توجه به خطر کنونی نسخه‌های جدید کرونا که بسرعت میان جمعیت شیوع می‌یابند (به ویژه در فضاهایی مانند پناهگاه‌ها)، گفت: "خطر گسترش کرونا به افراد آسیب‌پذیر بیش از پیش افزایش یافته و به همین دلیل علاوه بر بودجه جدید، ما اخیراً مدیران خدمات را راهنمایی کرده‌ایم تا برنامه‌های مدیریت شیوع را در همه پناهگاه اضطراری مطابق با رهنمودهای وزرات بهداشت به اجرا بگذارند و با دریافت گزارشات منظم از آنها بتوانیم بسرعت از صندوق امداد خدمات اجتماعی نیازهای آنها را با توجه به شرایط برآورده کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اکنون تحت صندوق امداد خدمات اجتماعی انتاریو، ۷۶۵ میلیون دلار برای کمک به مدیران خدمات و بومیان در حمایت از پناهگاه‌ها، ایجاد راه‌حل‌های طولانی مدت برای مسکن افراد بی‌خانه و کمک به انتاریویی‌های آسیب‌پذیر از جمله کسانی که بی‌خانمان هستند و یا در معرض خطر بی‌خانمانی هستند، فراهم کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
وی با تشکر از نینا تنگری نماینده مجلس که با او در تدوین این برنامه همکاری کرده و در میز گرد نیز حضور داشت گفت که می‌خواهد از کارمندانی که در منطقه پیل کار می‌کنند تشکر کند که در طول بررسی و اجرای برنامه سال گذشته این وزارتخانه کمال همکاری را داشته‌اند. او گفت در سال گذشته ۵۰ میلیون دلار استان صرف بررسی این برنامه و طرح اجرا شده ضربتی جلوگیری از بی‌خانمانی انتاریو به ویژه منطقه پیل اختصاص داد که طی آن تعدادی از مدیران مناطق با رسیدن این کمک‌های دولتی توانستند تعدادی خانه کوچک موقتی برای بی‌خانمان‌ها تهیه کنند، برخی دیگر از کارمندان توانستند کرایه خانه‌ها و متل‌های برخی از بی‌پناه‌ها را بپردازند و برخی دیگر توانستند به خانواده‌های بی‌سرپرست کمک‌های جنسی برسانند تا آنها بی‌خانمان نشوند. وزیر افزود: "این رقم جدید برای ادامه این برنامه و بی‌خانمان‌ها بسیار حیاتی است زیرا اکنون آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مقابل شیوع کرونا قرار گرفته و از طرف دیگر می‌دانیم که تا رفتن کرونا زمان زیادی مانده، پس باید ما از همین الان تا زمان رفع خطر کرونا به آنها کمک برسانیم".
نینا تنگری و شرف ساباوی با تشکر از وزیر چنین گفتند: ما از جناب وزیر از این که به بخش پیل کمک کردند تشکر می‌کنیم. انجام بررسی‌ها را در این منطقه، و اجرای برنامه به خودی خود کمک بسیار بزرگی به منطقه ما بود. منطقه ما ۲۱.۲ میلیون دلار از کمک‌ها را دریافت کرد زیرا پیل در وضعیت خیلی بحرانی قرار گرفته بود و این مبلغ بعلاوه نیروی کمکی استانی توانست به کمک بسیاری از مردم بی‌خانمان و پناهجو برسد.
 
سوالات از وزیر:
سوال ایران استار از طرف فرشته نیک‌خواه: اگر اشتباه نکنم قرار است پناهگاه‌ها برای مدت کوتاهی میزبان مردم باشند و به آنها کمک کنند تا آنها سریعا دوباره به زندگی برگردند، اما ما می‌بینیم که بسیاری از پناهجویان سال‌ها آنجا هستند، برنامه شما برای رفع این مشکل است؟ از طرف دیگر ماندن طولانی آنها در پناهگاه‌ها آنها را ناامید و بیقرار می‌کند و باعث می‌شود سرانجام رفتاری نه چندان خوب انجام دهند که همین باعث اخراج آنها از یک پناهگاه و رفتن آنها به پناهگاه دیگری می‌شود که نتیجتا پرونده آنها دوباره از صفر شروع می‌شود و این یعنی تاخیرهای بسیار بسیار طولانی. آیا راهی برای رفع این مشکلات دارید؟
وزیر: "در ابتدا باید از این سوال تشکر کنم. در واقع باید بگویم که نگرش ما به مسئله پناهگاه‌ها تغییر کرده است. نگرش کنونی ما اینست که ما اصولا نبایستی بگذاریم کسی بی‌خانمان شود، به همین علت مبلغ بزرگی را تخصیص داده‌ایم تا از بی‌خانمان شدن افراد جلوگیری کنیم و برای مثال بتوانیم آنها را در خانه‌های موقتی نگاه داریم و نه در پناهگاه ها. کمک‌های ما در ابتدا باید به این تعلق گیرد که جلوی موج بی‌خانمانی را در عین بهبود وضعیت کنونی بگیریم. کرونا به ما ثابت کرد که شلترها راه‌حل‌ کارآیی نیستند و با ورود یک مشکل می‌تواند جان بسیاری از آسیب‌پذیرترین افراد را در معرض خطر قرار دهد. ما باید به سوی تامین سرپناه برای بی‌خانمان‌ها و نیازمندان برویم و ترجیح می‌دهیم کمک‌هایمان را تبدیل به واحدهای اجاره‌ای بسیار ارزان برای افراد محتاج و یا سکونتگاه‌های ارزان قیمت کنیم و اکنون نیز در حال بررسی این طرح‌ها هستیم".
 
با آمدن کرونا و کثرت جمعیت نزدیک به هم در آن وضعیت پناهگاه‌ها بسیار خطرناک است و می تواند باعث یک فاجعه شود، در این زمینه چه راهکاری اندیشیده‌اید؟
ما خیلی نگران نسخه‌های جدید کرونا هستیم و "می‌دانیم که وضعیت بحرانی است". البته باید اشاره کنم که روندهای اجرایی ما در پناهگاه‌ها تاکنون از بروز فاجعه جلوگیری کرده اما می‌دانیم که جای پیشرفت داریم. ما از وضعیت شیوع بسیار سریع کرونای انگلیسی در استان اطلاع داریم و کلی امکانات را در اختیار پناهگاه‌ها قرار داده‌ایم ولی راستش را بخواهید این امکانات هنوز هم خیلی کم هستند و نیاز است که بیشتر به آنها امکانات برسانیم. او ادامه داد: "به همین علت هر هفته بنا به گزارشات رسیده از شرایط پناهگاه‌ها از وزارت بهداشت امکانات لازمه را می‌گیریم. اگر شخصی در جایی مشکلی می‌بیند فکر نکند که من بعنوان وزیر باید فرمان کاری را بدهم، بلکه باید سریعا با کارمندان پناهگاه همکاری کند، حرف این کارمندان و کار آنها بسیار بسیار مهم است".
 
اگر این پولی را که هر ساله به پناهگاه‌ها می‌دهیم در طی ده سال جمع کنیم، به چندین بیلیون دلار می‌رسیم. با چندین بیلیون دلار می‌توانیم چندین آپارتمان بسیار بزرگ و چند صد خانه ارزان برای آنها بسازیم و مشکل جا را حل کنیم، چرا این کار را نمی‌کنیم؟ حدود ۷۰ درصد پرداختی استان به پناهگاه‌ها فقط صرف ساختمان آنها می‌شود.
ما با دولت مرکزی در حال بررسی پروژه "ساخت و ساز" هستیم و "همین الان نیز در حال صحبت با برخی از سازنده‌ها و نیز کارمندان پناهگاه‌ها هستیم تا بتوانیم با توجه به نیازها و کار با نهادهای غیر انتفاعی مسکن ارزان تولید کنیم". این نکته‌ای‌ست که واقعا هم اکنون در حال بررسی جدی آن هستیم و اگر در این باره پیشنهادی دارید با کمال میل آنرا برایمان بفرستید تا آنرا نیز بررسی کنیم.
باید به شما بگویم: "بسیاری از پناهنگاه‌ها در چند ماه اخیر با ورود ناگهانی تعداد بسیار زیادی از پناهنده‌ها مواجه و پُر شده‌اند که این ناگهانی بودن همه را غافلگیر کرده است. به این پُر شدن خطر شیوع کرونا را نیز بیافزائید و ببینید که چقدر موجب کمبود و نیز نگرانی می‌شود". او در ادامه اشاره کرد که ما مجبوریم برنامه‌های کوتاه و بلند مدت را با هم اجرا کنیم.
 
آیا برنامهای برای برگرداندن افراد داخل پناهگاه به اجتماع دارید؟
وزیرهای قبلی در حال بررسی و تهیه لیستی از اسامی مردم بودند که در همکاری با سرکارمندان پناهگاه‌ها احتمال می‌دادند بیخانمان شوند. در این لیست به ازای هر نفر یک شماره نسبت داده می‌شد تا در زمان ورود یا مراجعه آنها بتوانند سریعا کارهایشان را آغاز کنند. اما ما تصمیم گرفتیم کار دیگری کنیم. ما گفتیم نیازی به لیست و شماره نداریم بلکه ما باید بفهمیم چه چیزی باعث می‌شود کدام افراد اجتماع بی‌خانمان شوند، پس بیائیم بجای اسامی و اعداد، لیست عوامل و گروه‌های در خطر را تهیه کنیم و ببینیم که مشکلات آنها کجاست که باعث می‌شود آنها بیخانمان شوند و سپس به مشکلات آنها بپردازیم، مشکلات را که حل کنیم آنها را از بی‌خانمانی نجات داده‌ایم. اکنون مبلغ زیادی را به این طرح اختصاص داده‌ایم، ما الان لیست مشکلات و چگونگی حل آنها را داریم و نه لیست انتظار بی‌خانمان‌ها را.
با این نگرش می‌توانیم بتدریج با بهتر کردن شرایط جاری، افرادی که در پناهگاه هستند را بتدریج به اجتماع برگردانیم و مهمتر اینکه پس از بازگشت آنها به اجتماع از دوباره بی‌خانمان شدن آنها جلوگیری کنیم.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

 


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 11, 2021 - 15:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به