آمریکا می‌گوید اعضای دفاتر مزرعه نیویورک در مورد شیوه‌های تجارت ناعادلانه کانادا در مورد فروش میوه و سبزیجات به ایالات متحده نگرانی دارند
بعد از گمرکی بستن ترامپ روی لبنیات، فلزات و طناب‌کشی روی چوب خام اکنون بدنبال بریدن قسمت دیگری از تجارت کاناداست. به نظر می‌رسد کاخ سفید دونالد ترامپ اکنون پس از جنگ تجاری با کانادا روی لبنیات، فولاد و آلومینیوم اکنون می‌خواهد میوه‌جات خانواده "بری" کانادا را هدف گیرد.
"رابرت لایتهایزر"، نماینده تجارت آمریکا هفته گذشته اعلام كرد كه دولت ترامپ می‌ترسد كه تولیدكنندگان داخلی این کشور به دلیل آنچه كه وی افزایش واردات از كانادا و مكزیک عنوان كرده، صدمه ببینند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمریکا در حال بررسی گمرکی دوباره روی کالاهای کانادایی
لایتهایزر از کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا درخواست کرد تا بررسی کند که آیا کشاورزان داخلی در حین شیوع کرونا از افزایش واردات رقابت خارجی آسیب دیده‌اند یا خیر و گفت: "پرزیدنت ترامپ چالش‌های کشاورزان را تشخیص می‌دهد". سفارش تحقیقات او شامل واردات تمشک و بلوبری می‌شود به ویژه از مکزیک، اما تولیدکنندگان کانادایی خیلی خوب می‌دانند که آمریکا به راحتی هر چیزی را کنار چیز دیگری قرار می‌دهد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مدیر اجرایی انجمن بلوبری بریتیش کلمبیا گفت که امیدوارست در این مورد عقل سلیم پیروز شود و افزود: "كانادا تنها بزرگترین واردكننده بلوبری تازه آمریكایی در جهان است، و ما با میزان صادرات بزرگترین صادرکننده‌های آن به آمریکا، یعنی شیلی و مكزیک، بسیار فاصله داریم، اگر چه ۹۸ درصد صادرات ما به آمریکا می‌رود. باید صبر کنیم ببینیم چه می‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اعضای کنگره از ایالت "می‌ن" آمریکا در ماه گذشته با همتایان کانادایی خود درباره گمرکی روی بلوبری جلسه داشته‌اند و در پایان گفته‌اند که اهمیت واردات بلوبری وحشی کانادا برای صنایع آمریکا در تبدیل آن به محصولات فاسد نشدنی و یا منجمد برای توزیع و فروش در نظر گرفته شود. آنها افزوده‌اند: "این واردات فله‌ای به تولیدكنندگان داخلی بلوبری وحشی آسیب نمی‌رساند بلکه برعکس باعث می‌شود كه بسیاری از مشاغل این ایالت زنده بمانند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این ایالت سالانه به طور متوسط بیش از ۳۸ میلیون کیلوگرم بلوبری وحشی تولید می‌کند که کمک اقتصادی ۲۵۰ میلیون دلاری مستقیم و غیرمستقیم را در آمریکا بوجود می‌آورد. امسال، این دومین باری است که لایتهایزر به سوی گمرکی روی بلوبری خیز برداشته است. در آوریل امسال وی به طور خاص با یک درخواست مشابه برای تحقیق، دقیقا کانادا را ذکر کرده بود و آنرا "اقدامات ناعادلانه" توسط تامین‌کنندگان خارجی نامیده بود و افزوده بود که نگرانی‌هایی در تخلفات سموم دفع آفات بکار رفته روی محصول وارداتی و برچسب‌گذاری غلط بسته‌بندی‌های یخی كانادا دارد.
 
دیگر محصولات کانادایی
گویا نگرانی‌های جدید آمریکا در مورد صادرات کانادا به اینجا ختم نمی‌شود. در جریان جلسات دادرسی اوایل تابستان امسال، آمریکا می‌گوید نگران تخلیه تولیدات کشاورزی کانادا در این کشور است. "دیوید فیشر"، رئیس گروه تحقیقات آمریکا چنین شهادت داد: "اعضای دفاتر مزرعه نیویورک در مورد شیوه‌های تجارت ناعادلانه کانادا در مورد فروش میوه و سبزیجات به ایالات متحده نگرانی دارند". فیشر که خود یک دامدار است، این شکایات را به شکایات طولانی تولیدکنندگان شیر آمریکا تشبیه کرد که در تلاش برای رقابت با همتایان خود در کانادا بودند که سرانجام منجر به دبه کردن ترامپ در پیمان نفتا شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به عنوان مثال تولیدکنندگان پیاز آمریکا "گزارش" داده‌اند که طی بیش از ۱۰ سال پیاز وارداتی کانادایی بازارهای داخلی آمریکا را از نظر قیمت تحت فشار قرار داده زیرا که هزینه تولید بسیار کم کانادا در تولید این محصول بی‌معنی‌ست. آنها می‌گویند تا آنجا كه به منافع جمعی كشاورزان، تولیدكنندگان و فرآورده‌ها مربوط می‌شود، نیازی به یک مبارزه فرامرزی دیگر با کانادا بر اساس گمرکی با ضوابط ترامپ نیست زیرا دفاع کردن برای قیمت کالاها {مانند پیاز} از نظر حقوقی میلیون‌ها دلار هزینه حقوقی و اقتصادی روی دست دولت خواهد گذاشت و سرانجام نیز معلوم نیست که گمرکی به صنعتی مانند بلوبری در آمریکا کمک خواهد کرد یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 5, 2020 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به