کانادا اکنون به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2018 و 2019 رتبه‌بندی شده است
مهاجرت زیاد به کانادا باعث شد تا این کشور به دهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل گردد و انتظار می‌رود که این کانادا طی یک دهه آینده نیز روند صعودی خود را حفظ کند. ده‌ها سال پیش‌، اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد کانادا از رده‌های 10 اقتصاد بزرگ جهان به عنوان کشور کمتر توسعه یافته کنار برود و در واقع‌، کانادا حدود یک دهه پیش از صدر جدول 10 اقتصاد بزرگ جهان سقوط کرده بود. اما جدول سالانه جهانی اقتصاد، از مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی مستقر در لندن (سبر) نشان می‌دهد که کانادا دوباره جایگاه دهم خود را بدست آورده و به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2018 و 2019 رتبه‌بندی شده است.
دیگر اقتصادهای آسیای شرقی که روزگاری در حال رشد و پیشرفت سریع بود به همان سرعت قبلی در حال رشد نیست. در همین حال‌، توانایی کانادا در جذب مهاجران ماهر به این معنی است که این روند در رتبه‌بندی این کشور تاثیر خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود کانادا تا سال 2029 از ایتالیا و برزیل نیز سبقت بگیرد و هشتمین جایگاه در اقتصاد جهان را بدست آورد. یکی از مضامین مداوم این گزارش این است که کشورهایی که در جذب مهاجران ماهر موفق هستند‌، سریع‌تر رشد می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که کانادا و استرالیا که دو کشور موفق در جذب مهاجرت در کشور هستند‌ در جایگاه‌های بالاتری در رده‌بندی قرار گیرند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
کُند شدن سرعت در آسیا به این معناست که این مرکز تحقیقات انتظار دارد چین دیرتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد از آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان سبقت گیرد، این عبود حدود سال 2033 رخ خواهد داد. این گزارش حاکی است‌، که آمریکا رشد شدید داشته بطوریکه در سال 2019‌، توانسته 24.8 درصد از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص بدهد که بالاترین سهم آن از سال 2007 است.
"داگلاس مک ویلیامس"‌، رئیس این مرکز در بیانیه‌ای گفت: "بزرگترین شگفتی این است که اقتصاد آمریکا چگونه توانسته است این کار را انجام دهد و طی 12 سال به بالاترین سهم تولید ناخالص داخلی جهان برسد. اگرچه نظر ما این است که آمریکا به آخرین حد پیشرفت خود رسیده و بدون تغییر به جلو حرکت خواهد کرد و تولید ناخالص این کشور سیر نزولی خواهد یافت، ولی باز این عملکرد برای یک اقتصاد قدیمی چشمگیر است".  یک اقتصاددان ارشد دیگر این سازمان، "پابلو شا"‌، نیز معتقد است که در دهه 2020 ادامه تنش‌ها بین آمریکا و چین در جبهه های مختلف‌، از تجارت گرفته تا فناوری ادامه داشته باشد‌ و این موضوع سایه بلندی را بر بقیه اقتصاد جهانی بیافکند.
در این گزارش آمده است که اقتصاد هند اکنون قاطعانه بر انگلیس و فرانسه پیشی گرفته تا جایگاه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار داشته باشد و تا سال 2034‌، پس از چین و آمریکا مقام سوم را نیز از آن خود خواهد کرد بطوریکه حتی آلمان و ژاپن را پشت سر خواهد گذاشت. تا سال 2034 دو کشور آمریکا و چین 42 درصد اقتصاد جهانی را در دست خواهند داشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 8, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به