بیشتر شرکت‌های هواپیمایی خواستار کمک مالی از اتاوا هستند اما شرکت وست‌جت می‌خواهد دولت فدرال طرحی برای شروع مجدد ایمن سفرهای هوایی را نیز در اولویت قرار دهد
ایران استار : جری دیاس، رئیس اتحادیه کارگری شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید دولت فدرال در آخرین مراحل گفتگو با شرکت‌های هواپیمایی درباره بسته پشتیبانی و حمایتی ۷ تا ۹ بیلیون دلاری از این صنعت است. پیشتر دولت کانادا در زمان هارپر نخست وزیر پیشین نیز شرکت‌های بزرگ خودروسازی را در جریان بحران سال ۲۰۰۸ با رقم‌هایی به بزرگی حدود ۲ بیلیون دلار حمایت کرده بود. برخی از این شرکت‌ها درست پس از اتمام زمانبندی، کارخانجات خود را تعطیل کردند و برخی نیز مالیات‌هایشان را برای چندین سال نپرداختند.
دولت در اینباره سکوت کرده اما برخی از آگاهان می‌گویند اکنون چانه‌زنی‌ها درباره بازپرداخت پول بلیت‌های کنسل شده مردم بعلت لغو پروازها بعلت کرونا و بسته شدن کشور ادامه دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا بعلت کرونا ۷ بیلیون دلار به شرکت‌های هواپیمایی می‌دهد، پول بلیت‌های کنسلی چه می‌شوند؟
دیاس که رئیس یونیفور و نماینده حدود ۱۵ هزار کارگر در صنعت هواپیمایی کانادا می‌گوید گره این مذاکرات درباره پول و سود وام است. یونیفور یک اتحادیه صنفی عمومی در کانادا و بزرگترین اتحادیه بخش خصوصی در کانادا است. این مجموعه در سال ۲۰۱۳ با ادغام کارگران اتومبیل‌سازی و ارتباطات، انرژی و کاغذسازی تاسیس شد. دیاس گفت که مذاکرات بین شرکت‌های هواپیمایی و دولت در اصل بر آینده وام ۷ بیلیون دلاری برای بازپرداخت با سود ۱ درصد طی ۱۰ سال متمرکز شده است اما بسته نهایی می‌تواند به مراتب بزرگتر باشد. وی گفت: "احتمالاً صحبت از ۹ میلیارد دلار غیر قابل تصور است". وی همچنین افزود: "این یک کمک مالی نیست، من می‌گویم این یک وام به صنعت است. بر اساس گذشته و پیچیدگی بیشتر در مذاکرات من به شما پیشنهاد می‌کنم که ۷ بیلیون دلار را به عنوان کف کمک در نظر بگیرید نه سقف آن". دیاس گفت که هم با نمایندگان دولت و هم با شرکت‌های هواپیمایی صحبت کرده و مذاکرات را "مشاجره برانگیز و دشوار" توصیف کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

منابع خبری می‌گویند بیشتر شرکت‌های هواپیمایی خواستار کمک مالی از اتاوا هستند اما شرکت وست‌جت می‌خواهد دولت فدرال طرحی برای شروع مجدد ایمن سفرهای هوایی را نیز در اولویت قرار دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شرکت‌ها و صنایع هواپیمایی چه می‌گویند؟
دیاس شب گذشته تأیید کرد که ایر کانادا موافقت کرده است که به عنوان بخشی از گفتگوها، هزینه پروازهای لغو شده را به مسافران بازپرداخت کند. این خبر در واقع نوعی سیگنال "نجات عمومی بلیت بدست‌ها" بوده است. ایر کانادا در بیانیه‌ای رسانه‌ای گفت که نمی‌تواند درمورد مذاکرات نجات عمومی اظهارنظر کند و تنها اشاره کرد که بحث‌ها ادامه دارد. منابع گفتند ایر كانادا همچنین به دولت گفته است كه شروع مجدد این بخش در اولویت است. این شرکت هواپیمایی از بهار گذشته خواستار آزمایش در فرودگاه‌ها بوده و با شرکت غیرانتفاعی "مکمستر هیلتهلبس" در جستجوی گزینه‌های دیگری برای اقدامات قرنطینه همکاری کرده است. شرکت هواپیمایی وست جت خواستار طرحی برای شروع مجدد سفرهای هوایی داخلی پس از کرونا شده که باعث ایجاد برخی تنش‌ها در مذاکرات گشته است. "اد سیمز"، رئیس و مدیرعامل این شرکت گفته است که شرکت هواپیمایی وی به دنبال "نجات اقتصادی" نیست و درعوض می‌خواهد یک برنامه بهبودی برای این صنعت داشته باشد. سیمز در دسامبر سال ۲۰۲۰ خطاب به نمایندگان مجلس و سناتورها نوشت: "ما به دنبال سیاستی نیستیم که کاملاً از خط نهایی ما پشتیبانی کند و صادقانه بگویم این چیزی نیست که ملت به آن نیاز دارد". وست جت امروز در بیانیه رسانه‌ای گفت که مذاکرات خود را با دولت فدرال ادامه می‌دهد و چیز جدیدی برای گزارش ندارد. این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی سال گذشته ۹۰ درصد تعداد مسافران آن کاهش یافته است.
"پرین بیتی" رئیس و مدیر عامل اتاق بازرگانی کانادا گفت که یک استراتژی برای بازگشایی بخش سفرهای هوایی باید با بسته نجات کوتاه همراه باشد. "گلدی هایدر"، رئیس شورای تجارت کانادا نیز گفت که او می‌ترسد شرکت‌های هواپیمایی کانادا از بقیه کشورها عقب بمانند زیرا دولت کشورهای دیگر از قبل از این بخش صنعت خودشان حمایت مالی کرده‌اند.

دولت درباره بازپرداخت هزینه سفرهای کنسلی به مسافران چه می‌گوید؟
"کاترین مک‌کنا"، وزیر زیرساخت‌ها و جوامع امروز گفت که "[پیشرفت خوبی] در این معامله صورت گرفته است". وی همچنین افزود که تصمیم شرکت‌های هواپیمایی در مستردد کردن هزینه مسافران پروازهای لغو شده، پیش شرط دولت بوده است. در همین حال یک مقام مسئول حمل و نقل کانادا که در جریان مذاکرات است نیز گفت که بخش هواپیمایی از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ۱.۷ میلیارد دلار از طریق برنامه یارانه دستمزد فدرال دریافت کرده است. این مقام مسئول افزود که هرگونه حمایت اضافی همراه با تعهداتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود، از جمله تعهدات شرکت‌های هواپیمایی برای بازپرداخت هزینه به مسافران برای پروازهای لغو شده و بازگرداندن و حفظ مسیرهای منطقه‌ای و محافظت از مشاغل. خبرهای جسته و گریخته می‌گویند که دولت همچنان پیشنهاد "نوعی مالکیت سهام این شرکت‌ها در قبال وام‌های کم بهره به آنها" را روی میز مذاکره گذاشته تا اتفاقات سال ۲۰۰۸ مجددا روی ندهد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در عین منابع می‌گویند همه کسانی که در این مذاکرات محرمانه شرکت داشتند، توافق نامه عدم افشای اطلاعات را امضا کرده‌اند که مانع صحبت علنی در مورد جزئیات می‌شود. "مایکل سبیا" معاون وزیر دارایی مذاکرات دولت فدرال این مذاکرات را رهبری می‌کند. نخست وزیر جاستین ترودو در تاریخ ۲۹ ژانویه گفت که دولت متعهد است در صورت بهبود کافی شرایط کرونا بخش مسافرت و جهانگردی را با خیال راحت راه‌اندازی کند و متعهد به همکاری با شرکت‌های هواپیمایی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 4, 2021 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به