رئیس یک قبیله بومی پس از بررسی مفاد توافق‌نامه گفت که وی به این نتیجه رسیده که این توافقنامه او را اقناع نمی‌کند
بعد از سه روز طولانی، مذاکره بین دولت و روسای "وت‌سو‌وت" در شمال "بریتیش کلمبیا" به نتیجه رسید و به این ترتیب با توافق به عمل آمده بین روسای قبایل و "کارولین بنت" وزیر ارتباطات فدرال و "اسکات فریزر" همتای بریتیش کلمبیایی او در مورد خط لوله "گز‌لینک" این پروژه طبق برنامه پیش خواهد رفت. جزئیات توافق نامه منتشر نشده است. وزرا و روسا توافق كردند كه اين توافقنامه ابتدا به همه اعضای وت‌سو‌وت نشان داده شود و سپس توافق‌نامه به امضاء شهرداری "اسمیترز" برسد.
رئیس "ووز" یکشنبه صبح گفت: "این یک نقطه عطف برای همه ما است که بتوانیم با هم شاهد آن باشیم، باید بیینیم خواسته‌های ما به عنوان وت‌سو‌وت چقدر اجرایی خواهد شد". البته وی تاکید کرد تا زمان رسیدن به خواسته‌هایش راه‌آهن را باز نخواهد کرد و این توافق به خودی خود به معنای باز شدن راه‌آهن نیست. وی چهارشنبه شب اعلان کرد که پس از بررسی مفاد توافق‌نامه به این نتیجه رسیده که این توافقنامه او را اقناع نمی‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بنت توافق نامه پیشنهادی را آغاز در ایجاد روابط جدید میان دولت و مردمان بومی نامید. وزیر ارتباطات فدرال در گفتگو با ‌روسای وت‌سو‌وت در خصوص ده‌ها سال اختلاف بر سر آنچه اراضی پدری مردمان بومی و پروژه‌های زیربنایی در سرزمین آنها گفت: "این اطمینان داده شده که دیگر اختلافات به وجود نیاید، همانطور که نخست وزیر {ترودو} گفته آنها همیشه حاکم سرزمین خود خواهد بود و این مشارکت بر اساس احترام به حقوق طرفین، همکاری و مشارکت به پیش خواهد رفت". بنت گفت این توافق‌نامه به طور مؤثر مشکلات نهایی دادگاه "دل‌گاموک" كه با تصویب دیوان عالی كانادا در سال 1997 به آنها واگذار شده بود را حل می‌كند. در این دادگاه با وجود عنوان "اب‌اوریجینال" به عنوان افراد دارای حق انحصاری و اجدادی در این سرزمین تأکید شده اما صحبتی در مورد حق مالکیت وت‌سو‌وت گفته نشده و بحث در این خصوص به آینده سپرده گردیده بود.
"کوستال گز‌لینک" تأیید كرده كه كار بر روی خط لوله روز دوشنبه طبق برنامه‌های قبلی در منطقه مورد مناقشه در نزدیکی "هوستون" بریتیش کلمبیا از سر گرفته خواهد شد. "دیوید پفیفر" رئیس کوستال گز‌لینک در بیانیه‌ای تأكید کرد این پروژه هنوز در راه انجام است تا در سال 2023 تكمیل شود ‌اما افزود که نتیجه مذاكرات را مثبت می‌داند و زمینه برای رایزنی‌های آینده فراهم شده است. گز‌لینک همچنان به گفتگو و تعامل با همه گروه های بومی در طول مسیر، از جمله فرماندهان ارثی وت‌سو‌وت و "دارک هاوس" متعهد است. فریزر گفت که پروژه گاز ساحلی به صورت استانی به تصویب رسیده او در خصوص آینده خط لوله صحبتی نکرد.
خطوط راه‌آهن به آرامی در حال راه‌‌اندازی مجدد هستند شرکت‌ها دوباره اقدام به استخدام نیروی اخراجی نموده‌اند. با توجه به عدم بازگشایی خط آهن عبوری از "وت‌سو‌وت" ترودو از کشور خواست کمی بیشتر در این زمینه از خود خویشتنداری نشان دهند تا این مشکل برای همیشه حل شود؛ در همین حال محافظه‌کاران ترودو را به عدم قاطعیت در برخورد با بومیان در حالیکه دولت حکم دادگاه مبنی بر تخلیه آنها را در دست دارد، متهم می‌کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 4, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به