کمپانی "دی‌آرآی کپیتال" که در تورنتو مستقر است قبلاً به عنوان یک شرکت دارویی "رویالتی" شناخته می‌شد
طبق گزارشارت رسیده، خانواده پولدار خسروشاهی که پیشتر مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای "فیوچر شاپ" در کانادا بود، اکنون در حال اقدام برای جمع‌آوری سرمایه حداقل ۴۰۰ میلیون دلاری در صنعت بیوتکنولوژی دارویی هستند. خسروشاهی‌ها با فروش فیوچر شاپ به "بست بای" آمریکا، سرمایه بزرگی را در بیست سال گذشته بازار املاک ونکوور، کانادا و نقاط اندک و خاصی در آمریکا خواباندند که این سرمایه‌گذاری با رشد ارزش املاک به ویژه در کانادا، همراه با سود کلان بوده است.
این سرمایه‌گذاری جدید آنها با سرمایه‌ای بزرگ، مانند سرمایه‌گذاری در املاک، بنظر برخی از عموم دیوانه‌وارانه بنظر می‌رسد، بخصوص زمانیکه کرونا چنین شیوع پیدا کرده و واکسن‌های رنگارنگ آن نیز در حال ورود به بازار هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خسروشاهی‌ها در کانادا شاید بیشتر بخاطر اداره "فیوچر شاپ" شناخته می‌شوند تا دیگر کارهایشان، فیوچرشاپی که حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۱ به آمریکایی‌ها فروخته شد مصروف بازار املاک، چند خرده‌فروشی‌ و نیز شرکت‌های داروسازی شد. اکنون صحبت از شرکت داروسازی آنهاست که مدیریتش با "بهزاد خسروشاهی" می‌باشد.
 
جمع‌آوری سرمایه دیوانه کننده ۴۰۰ میلیون دلاری خانواده پولدار ونکووری خسروشاهی
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

یک شرکت دارویی کانادایی که توسط یکی از ثروتمندترین خانواده‌های این کشور کنترل می‌شود، اخیرا به دنبال جمع‌کردن ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه است تا بتواند آنرا در پیشبرد پروژه‌های بیوتکنولوژی و مشاغل مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی به کار گیرد. حدس بزنید این شرکت دارویی کانادایی در تملک چه کسی است؟ خسروشاهی‌ها.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کمپانی "دی‌آرآی کپیتال" که در تورنتو مستقر است و قبلاً به عنوان یک شرکت دارویی "رویالتی" شناخته می‌شد، اخیرا تعدادی از بانکداران زبده در جمع‌آوری سرمایه را استخدام کرده تا بتواند در بورس اوراق بهادار تورنتو، صندوق "دی‌آر‌آی هلت کی‌ر تراست" را بوجود آورد. این صندوق از شرکت مادر ۱۸ دارایی را خریداری کرده و قصد دارد در آینده نزدیک نیز دارایی‌های بیشتری را خریداری کند.

این شرکت چگونه کار می‌کند؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شرکت مادر، یعنی "دی‌آرآی کپیتال" یک شرکت "رویالتی" یا بعبارت بهرت "حق امتیازی" است، بدین معنا که این شرکت درگیر تحقیق و توسعه و تولید دارو نیست، بلکه در عوض، حق امتیاز داروها و محصولات مخترعین دیگر را اغلب در ازای پرداخت پیش پرداخت، خریداری می‌کند. وجهی که این شرکت پرداخت می‌نماید توسط شرکت‌های دارویی و موسسات تحقیقاتی برای تأمین بودجه تحقیق و توسعه خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسب حق امتیاز در صنعت داروسازی امری متداول است و مرتبا در جدول زمان‌های خاصی باید تامین اعتبار گردند. ارزش این اعتبارات با به نتیجه رسیدن یک محصول، بالا می‌رود بطوریکه گاهی اوقات منجر به افزایش ارزشی معادل با ۲۰ برابر اولیه خود می‌گردد.
خرید این حق امتیازها معمولا مورد توجه عموم مردم نیست، به ویژه در کانادا اما با توجه به شرایط کنونی کرونا و لزوم تولید و مصرف زیاد مواد بهداشتی مورد توجه همگان قرار گرفته است. برای مثال در ماه دسامبر گذشته شرکت ونکووری "اب‌سلرا بیولوژیک" با راه‌یابی به بورس "نزدک" آمریکا توانست ۵۵۵ میلیون دلار آمریکا را با فروش سهامش بدست آورد بطوریکه ارزش سهامش در کمتر از دو ماه بیش از دو برابر شد، و حتی در اوجش که چند روز پس از ارائه بود حتی به سه برابر نیز رسیده بود.
اگر عرضه عمومی شرکت "دی‌آر‌آی هلت کی‌ر تراست" موفقیت‌آمیز پیش رود، خواهد توانست به بورس عمومی راه یابد و به سرعت چند برابر شود. شرکت مادر که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و زمانی در بورس اوراق بهادار تورنتو به صورت عمومی مورد معامله قرار می‌گرفت، اما در سال ۲۰۰۲ خانواده خسروشاهی ونکوور کل آنرا به قیمت ۱۳۳ میلیون دلار خرید و تبدیل به سهام خصوصی کرد. در طی این فرآیند خسروشاهی‌ها موفق به شکست رقیب انگلیسی خود شرکت "آنتی بادی تکنولوژی گروپ" شدند.
شرکت "دی‌آر‌آی" پس از خصوصی شدن نامش تبدیل به "دی‌آر‌آی" شد و اکنون نیز سهامش در اختیار شرکت "پرسیس هولدینگز" می‌باشد که کنترل‌کننده آن خانواده خسروشاهی هستند. این شرکت از زمان خریداری و سپس خصوصی شدن تاکنون توانسته و ۲.۶ بیلیون دلار آمریکایی را با حق امتیازهایش کاسب شود که این رقم را بین سه شرکتش سرشکن کرده است. در مجموع این شرکت ۶۲ حق امتیاز ۴۰ محصول را در اختیار دارد.
در ابتدا قرار بود صندوق این شرکت در فوریه ۲۰۲۰ و با ورود به بورس اوراق بهادار لندن عرضه عمومی شود تا ۳۵۰ میلیون دلار آمریکا جمع‌آوری کند و سپس از آن پول ۲۰ دارایی از دارایی‌های شرکت مادر را بخرد. قسمت قابل توجهی از ارزش دارایی شرکت عمومی قرار بود از محل حق امتیاز "اسپین‌رازا" که محصول تزریقی آتروفی عضلانی نخاعی ساخت "بایوجن" و یکی از گرانترین داروهای جهان است تامین گردد اما با تغییرات سریع بازار در فوریه بعلت کرونا این شرکت برنامه‌اش را تغییر داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اکنون این شرکت به دنبال جمع‌آوری پول بیشتری در بازاری متفاوت می‌باشد، بانکداران اصلی آن نیز تغییر کرده‌اند بطوریکه بانک‌های غول کانادایی "اسکوشیا"، "آربی‌سی" و حتی "یوبی‌اس" سوئیس به این طرح ملحق شده‌اند. این شرکت از اظهار نظر در مورد چگونگی این داستان خودداری می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 25, 2021 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به