یک گزارش جدید هشدار می‌دهد که کانادا روی بمب ساعتی جمعیتی نشسته و آن هزینه‌های جمعیت رو به افزایش افراد مسن می‌باشد
هزینه‌های دولت فدرال در زمان نخست وزیر جاستین ترودو به بالاترین حد خود رسیده، یک گزارش جدید هشدار می‌دهد که کانادا روی بمب ساعتی جمعیتی نشسته و آن هزینه‌های جمعیت رو به افزایش افراد مسن می‌باشد.
براساس گزارش موسسه "فریزر"‌، هزینه‌های دولت لیبرال برای برنامه‌های عمومی در سال 2019 به 9066 دلار به ازای هر نفر رسیده، که بیشترین میزان در تاریخ کانادا از زمان تعدیل تورم است. میزان قبلی 8811 دلار در سال 2009 و به زمان دولت هارپر برمی‌گردد. این افزایش هزینه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترودو با افزایش مزایای مراقبت از کودکان و کمک هزینه‌های بالاتر برای بازنشستگی به گسترش برنامه‌های مختلف اجتماعی پرداخته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"جیسون کلمنز"‌، معاون اجرایی موسسه فریزر‌ گفت: "انجام هزینه‌های بیشتر، این خطر را به همراه دارد که کانادا را در وضعیت مالی دشواری قرار دهد که سال‌ها طول بکشد تا بتواند‌ از آن خارج شود ، خصوصاً با توجه به پیری جمعیتی و پیش‌بینی رشد اقتصادی کندتر در سال‌های آینده. ما می‌توانیم در پایان دو یا حتی سه دهه‌ مقابل کسری بودجه‌ انباشته قرار بگیریم‌".
در همین زمان‌، جمعیت سالخوردگان کانادا در سال‌های آینده فشار بیشتری بر منابع مالی خواهد داشت‌، زیرا افراد بیشتری وارد دوره بازنشستگی می‌شوند. انتظار می‌رود مزایا اختصاص یافته برای افراد مسن در ده سال آینده از 56 میلیارد دلار امروز به 99 میلیارد دلار برسد.
کلمنز گفت: "ما با این قطار جمعیتی در حال رد شدن از مسیرها مختلف هستیم ولی ما قبل از‌ اینکه با این قطار به محدودیت مالی بر خورد کنیم و کانادایی‌ها را تحت فشار قرار دهیم باید آماده‌تر باشیم". در به روزرسانی اقتصادی اخیر‌، "بیل مورنئو"، وزیر دارایی‌ کسری بودجه به روز شده‌ را 26.6 میلیارد دلار نشان داد‌، که بالاتر از تخمین‌های قبلی است. افزایش هزینه‌ها در زمان جنگ‌های جهانی اول و دوم‌، به ترتیب تحت نخست وزیری "رابرت بوردن" و "ویلیام لیون مکنزی کینگ" اتفاق افتاد. در آن زمان مخارج به میزان تقریبی 8000 دلار برای هر فرد شده بود اما پس از پایان جنگ به حدود 2000 دلار کاهش یافت. کلمنز گفت: "جنگ‌ها و رکودها به وضوح بر وضعیت مالی دولت تأثیر می‌گذارند، اما مقادیر بالای هزینه‌ها بدون فشارهای خارجی مشابه سؤالات زیادی را راجع به انضباط مالی در اتاوا ایجاد می‌کند". نخست وزیر سابق محافظه کار‌، "جو کلارک"‌، هزینه‌های این برنامه را 4.8 درصد کاهش داد‌ و این اقدام بزرگترین کاهش سالانه از زمان جنگ سرد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

گزارش موسسه فریزر سود بدهی دولت را در بر نمی‌گیرد. اتاوا تقریباً 24 میلیارد دلار برای پرداخت بدهی خود هزینه می‌کند اما در عین حال یکی از پایین‌ترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی فدرال را در بین کشورهای توسعه‌یافته حفظ کرده است. در گزارش جداگانه‌ای که در تاریخ 3 ژانویه منتشر شد‌، بانک رویال کانادا تخمین می‌زند که افزایش هزینه‌های مربوط به مزایای سالمندان و برنامه‌های دیگر در دهه آینده باعث کاهش حجم بودجه در دسترس دولت‌های آینده خواهد شد. اقتصاددانان بانک رویال کانادا تخمین می‌زنند که هزینه‌های مزایای سالمندان تا سال 2030 به 99 میلیارد دلار خواهد رسید. این افزایش دو برابری هزینه‌های اتاوا در مقایسه با دهه گذشته را نشان می‌دهد. تحلیلگران مدت‌هاست می‌گویند که جمعیت به سرعت در حال پیر شدن است و پیشرفت‌های سریع فن آوری اساساً شکل اقتصاد کانادا را تغییر می‌دهند. از سال 2020 تا سال 2030‌، تقریباً 25 درصد از شهروندان کانادایی سالمند خواهند بود‌ این رقم امروز 17 درصد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 8, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به