ایران استار: در مجلس نمایندگان کانادا لایحه ای که امکان خودکشی با کمک و تایید پزشکی را می‌دهد علی رغم مخالفت گسترده محافظه‌کاران تصویب شده است. محافظه‌کاران می‌گویند دولت لیبرال مشکلات این لایحه را برطرف نکرده است.
این نوع مرگ در میان مردم با عنوان اُتانازی یا هومرگی شناخته می شود و در اصطلاح، شرایطی است که در آن بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام بمیرد. کسانی که در شرایط این نوع از مرگ قرار دارند، بیشتر بیماران لاعلاج هستند یا کسانی‌که از یک بیماری سخت روانی رنج می‌برند و با رضایت خود، از افرادی مثل پزشکان معالج یا پرستاران یا افراد خانواده خود بخواهند که به آنها در مردن کمک کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تصویب قانون آتانازی یا خودکشی پزشکی کانادا در مجلس نمایندگان
حالا باید این لایحه موسوم به لایحه سی-۷ اکنون به سنا می‌رود که فقط یک هفته فرصت دارد تا آن را را تا پایان مهلت ۱۸ دسامبر که توسط دادگاه عالی کبک وضع شده تصویب کند. البته برای عبور سریع این قانون از سنا هیچ تضمینی نیست زیرا سناتورها نگرانی‌های زیادی را درباره این قانون ابراز داشته و به طور حتم اصلاحیه‌هایی را پیشنهاد می‌دهند. کمیته امور حقوقی و قانون اساسی مجلس سنا پیش از این در مورد لایحه تحقیق کرده است و شهادت شاهدان خبره را شنیده است. قرار است مجلس عوام جمعه تعطیلات زمستانی خود را از روز جمعه آغاز کند و این یعنی برای رسیدگی به اصلاحات سنا در هفته آینده باید فراخوان شود. اگر این لایحه تا ۱۸ دسامبر در مجلس تصویب نشود حداقل از نظر تئوری پزشکان کبک می‌توانند دسترسی به این نوع مرگ (MAID) را مطابق با تصمیم دادگاه اما بدون رهنمودهای لایحه سی-۷ شروع کند. لامتی گفت پزشکان حتی می‌توانند آتانازی را به افرادی که فقط از بیماری روانی رنج می‌برند گسترش دهند که البته لایحه سی-۷ چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دیوید لامتی وزیر دادگستری پس از رای گیری درباره این لایحه گفت: "من خوشحالم که ما این مانع را برطرف کردیم اما من ناامید هستم که این اتفاق دیرتر از آنچه باید اتفاق افتاده است". لامتی گفته است این نوع خلأهای قانونی (قانونی) بسیار جدی است. بنابراین من بسیار نگران هستم و از سناتورها می خواهم که با حسن نیت افدام کنند. از طرفی با وجود تهدید شدن این لایحه در سنا دولت می‌تواند از دادگاه تقاضای تمدید بیشتر قانون را کند تا به آن اجازه دهد لایحه را عملی کند. البته دادگاه قبلاً آن را دو بار تمدید کرده اما هیچ تضمینی وجود ندارد که دوباره این کار را انجام دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چالش‌های تصویب این قانون در مجلس سنا چیست؟
پیشتر محافظه کاران با طولانی کردن بحث و گفتگو در مجلس نمایندگان، روزها تصویب این لایحه را به تأخیر انداختند. اما در نهایت این تاخیر روز پنجشنبه به پایان رسید و این لایحه با ۲۱۲ رای موافق در مقابل ۱۰۷ رای مخالف تصویب شد. بیشتر مخالفت‌ها از سوی نمایندگان مجلس محافظه کار از جمله رهبر آنها یعنی ارین اتول بود اما تعداد اندکی از لیبرال‌ها مانند جودی ویلسون- رایبول وزیر سابق دادگستری نیز به آن رای مخالف یا ممتنع دادند.
مخالفت گسترده‌ای نیز از سوی گروه‌هایی که نگران این هستند که افراد معلول به جای دریافت حمایت مورد نیاز خود، به سمت پایان دادن به زندگی بروند نیز ابراز شده است. "اینکلوسیو کانادا" یکی از سازمان‌ها است که به مجلس سنا گفته که باز کردن خدمات آتانازی برای افراد دارای معلولیت "نشانه این است که این کانادایی‌ها قابل مصرف هستند و زندگی، عزت و تعلق آنها را تهدید می‌کند". لامتی در یک سخنرانی گفت که او این نگرانی ها را درک می‌کند اما دولت باید در مورد این موضوع پیش برود و افزود: "دولت معتقد است كه احترام به خودمختاری كانادایی در تصمیم‌گیری هنگامی كه به اندازه كافی رنج كشیده‌اند در حالی كه به افراد معلول كمک می‌كند زندگی كاملی داشته باشند، امكان‌پذیر است".

طناب‌کشی پیش از تصویب در مجلس نمایندگان
در مقابل اوتول یک روز پیشتر در سخنرانی طولانی خود گفت: "من به کنفرانس انتخاباتی خود افتخار می‌کنم که رویکرد آن به لایحه سی-۷ بسیار دلسوزانه است و از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه ما دفاع می‌کند". محافظه‌کاران اصلاحات متعددی را پیشنهاد داده بودند که توسط لیبرال‌ها، حزب دموکراتیک ملی و بلوک کبک رد شده است. در مقابل لامتی با انتقاد از محافظه کاران برای پایدار نگه داشتن این قانون، اوتول را به "ناتوانی در کنترل همکاران خود از طرف راست مذهبی که هنوز مخالف این لایحه هستند" متهم کرد.
ویلسون-رایبولد، وزیر دادگستری سابق لیبرال نیز که اکنون به عنوان یک نماینده مستقل فعالیت می‌کند، لایحه سی-۷ را به دلیل لغو دوره تامل ۱۰ روزه برای بیماران نزدیک به مرگ محکوم کرد. اما لامتی در پاسخ گفت كه افرادی كه آتانازی را انتخاب می‌كنند از قبل روند تصمیم‌گیری گسترده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و دوره تأمل فقط درد آنها را طولانی می‌كند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پیش‌بینی می شود این لایحه احتمالاً طیف گسترده‌ای از اصلاحات پیشنهادی را در سنا شاهد باشد. برخی از سناتورها می خواهند آن را تعدیل کنند در حالی که برخی دیگر معتقدند این لایحه برای منع دسترسی آتانازی از افرادی که فقط از بیماری روانی رنج می‌برند، مغایر قانون اساسی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 10, 2020 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به