یک اقتصاددان ارشد گفت: رشد كاهش یافته و این‌ چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم ولی قسمت تعجب‌آور این است که کاهش رشد و بیکاری با هم اتفاق افتاده‌اند
بازار کار کانادا در ماه نوامبر بدترین ماه شغلی بیش از یک دهه گذشته‌اش را به ثبت رساند‌، بطوریکه کارفرمایان از استخدام کردن گریزان بودند. اداره آمار کانادا روز جمعه گفت: "‌اقتصاد در ماه نوامبر حدود 71000 موقعیت شغلی را از دست داده، این در حالی است که نرخ بیکاری از 5.5 درصد در ماه اکتبر به 5.9 درصد رسیده است. براساس برآورد "بلومبرگ"‌، اقتصاددانان انتظار داشتند 10000 شغل در ماه نوامبر اضافه شود.
"رویس مندز"‌، اقتصاددان ارشد در بانک "سی‌آی‌بی‌سی" کانادا گفت: "این تصویر بازار کار کانادا است که با توجه به‌ تولید ناخالص داخلی داغتر از آنچه انتظار داشتیم پیش رفت ولی به سرعت رو به افول گذاشت". در بیشتر طول سال 2019‌، بازار کار کانادا با قدرت و رشد قابل ملاحظه‌ای به جلو رفته بود، تا ماه اکتبر، حدود 356000 کانادایی مشغول به کار شده بودند که نشان‌دهنده قوی‌ترین رشد شغلی سالانه از سال 2002 تا آن زمان بوده است. اما با تمام شدن ماه نوامبر‌، تعداد کانادایی‌های شاغل فقط 1.6 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده کاهش چشمگیر نرخ رشد می‌باشد؛ درصد رشد در 6 ماهه اول سال 2 درصد بوده است. مندز گفت: "رشد كاهش یافته و این‌ چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم ولی قسمت تعجب‌آور این است که کاهش رشد و بیکاری با هم اتفاق افتاده‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
کبک تقریباً 45000 شغل ایجاد کرده که بخش تولید قسمت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. آلبرتا و بریتیش کلمبیا حدودا 18000 موقعیت شغلی را از دست داده‌اند در حالی که انتاریو تنها استانی است که بیش از 15000 شغل در ماه ایجاد کرده است. با این حال‌، در هر دو بخش تولید و منابع طبیعی کاهش قابل توجهی وجود داشته بطوریکه تقریباً 34500 شغل تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. به طور کلی بخش تولید جهانی در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و ضعف خاصی در اقتصادهای بزرگ مانند آلمان و ایالات متحده وجود دارد.
"فرانسیس دونالد"‌، اقتصاددان ارشد شرکت"منیولایف فاننشیال کورپ" گفت: "این دیدگاه وجود دارد كه كانادا از این ركود اقتصادی تا حد زیادی جدا است ولی اگر یکی دو ماه دیگر شاهد از دست رفتن مشاغل در بخش تولید باشیم باید این سوال را بپرسیم که آیا کانادا نیز در همان مسیر حرکت می‌کند یا خیر؟". با توجه به گزارش بانک مرکزی کانادا نظرسنجی از کارفرمایان نشان می‌دهد که چرخه استخدام می‌تواند کندتر شود؛ 43 درصد از شرکت‌ها انتظار دارند که میزان درآمد آنها در سال آینده افزایش یابد. بخش خصوصی در ماه نوامبر حدود 50000 شغل از دست رفته را به خود اختصاص داده، علاوه بر این تعداد کانادایی‌های خود اشتغال نزدیک به 20000 نفر کاهش یافته است.
احتمالاً کاهش جرئی در ماه نوامبر به انتخابات فدرال در ماه اکتبر مرتبط بوده است. محافظه‌کاران مجلس نیز در همان روز ابتدای بازگشایی مجلس از دولت خواستند تا آمار کار پاییز را ارائه کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 11, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به