;ایران استار: شور و هیجان همه‌گیر معاملات سهام باعث شده که کانادایی‌ها در سال ۲۰۲۰ بیش از دو میلیون حساب سرمایه‌گذاری انجام دهند که این امر مسئولان نظارتی را با نگرانی روبرو کرده است.
سازمان تنظیم مقررات صنعت سرمایه‌گذاری کانادا در بیانیه مطبوعاتی اخیرش هشدار داده خطر این است که سرمایه‌گذاران بی‌تجربه بدون توجه به ریسک‌های موجود (bet the farm) در این بازار سرمایه گذاری کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هشدارهای مسئولان نظارتی درباره ورود بی حساب و کتاب افراد بی تجربه به بازار سهام در کانادا
لوسی بکر معاون ریاست امور بین‌الملل سازمان تنظیم مقررات صنعت سرمایه‌گذاری کانادا و خدمات آموزش اعضا در بیانیه‌ای گفته است: "ما از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که در مورد اطلاعات سرمایه‌گذاری خود مراقب باشند زیرا بسیاری از منابع غیرقانونی هستند و ممکن است حاوی اطلاعات نادرستی باشند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی خدمات مالی "اینوستور اکونومیکس" در کار مشترک با این سازمان، کانادایی‌ها بیش از ۲.۳ میلیون حساب سرمایه‌گذاری جدید بین ژانویه و دسامبر ۲۰۲۰ افتتاح کرده‌اند (اعداد گزارش شده نشان نمی‌دهد که تعداد حساب‌ها در همان مدت بسته شده است). این ارقام نشان می‌دهد که این حساب‌ها تقریباً سه برابر حساب‌های خودگردان مستقیم جدید است که در سال ۲۰۱۹ افتتاح شده است. در همین حال این سازمان می‌گوید که حجم سوالات و شکایات دریافتی از سرمایه‌گذاران در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تقریباً چهار برابر شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
گزارش شده در ایالات متحده و کانادا در دوران کرونا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران کوچک با حساب‌های خودگردان که به صورت آنلاین و از طریق برنامه‌های تلفن همراه ارائه می‌شوند، مشاهده شده‌اند. در واقع آمار ناشی از تاثیر ماندن بزرگسالان و نوجوانان در خانه بر اثرکروناست که با هم به معاملات سهام می‌پردازند. برای دریافت بهتر موضوع باید توجه کنید که شاخص معیار بازار سهام ایالات متحده ۷۵ درصد نسبت به پایین ترین سطح خود در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ افزایش یافته است و افزایش معاملات کم یا بدون کارمزد، خرید و فروش سهام هم مزید برعلت شده تا این بازار حتی برای سرمایه‌گذاران روزمره مقرون به صرفه باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مفسران همچنین می‌گویند سرمایه‌گذاران از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن نکات و انباشت سهام‌هایی که طی چند هفته گذشته شاهد نوسان شدید قیمت بوده‌اند، استفاده می‌کنند که باعث تهییج هرچه بیشتر برای ورود به این بازار شده است. به عنوان مثال سهام بازی‌های ویدیویی "گیم استاپ" پس از اینکه معامله‌گران در یک اتاق گفتگوی ناشناس در وب سایت "رد ایت" شروع به هدف قرار دادن سهام کردند دچار تغییر زیادی شد. این سازمان گفته که نگران تأثیری است که نوسانات بیشتر بر برخی از سرمایه گذاران می گذارد. طی چند هفته گذشته این سازمان با افزایش فوری تماس سرمایه‌گذاران که از تأخیر در دسترسی به حساب‌های خود شکایت دارند و به ویژه مشتریانی که ترجیح می‌دهند از طریق تلفن به نمایندگی‌های خود دسترسی پیدا کنند، گفت که بیش از نیمی از کانادایی‌هایی که با این سازمان تماس می‌گیرند بیش از ۵۵ سال سن داشته‌اند.
بکر در بیانیه خودش همچنین گفت: "اکنون بیش از هر زمان دیگری، سرمایه‌گذاران باید مطلع باشند و باید سوالات مهمی را از خود بپرسند قبل از اینکه در مسیر سرمایه‌گذاری به اتکای خودشان قدم بگذارند زیرا سرمایه‌گذاران خود اتکا باید خیال خود را از دریافت هیچ کمکی در سرمایه‌گذاری‌های خود راحت کنند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

منظور از سرمایه‌گذاری خود اتکا همان سرمایه‌گذاری است که خود افراد به دنبال سخنرانی مدیران عامل شرکت‌ها یا افراد مشهور و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. به هرحال این هشدارهای روشن در روزهایی که حجم ورود افراد به بازار سهام به طور قابل توجهی افزایش یافته باید مورد توجه افراد کم تجربه اما علاقه‌مند به ورود به این بازار قرار بگیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, February 12, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به