بازده اوراق قرضه بلند مدت می‌تواند کمتر از سرمایه‌گذاری کوتاه مدت باشد
‌از این موضوع می‌توان به عنوان چیز‌های عجیب و غریب بازار مسکن در کانادا نام برد. هم اکنون خریداران خانه می‌توانند وام خود را با نرخ بهره ثابت کمتری نسبت به وام با نرخ بهره متغیر دریافت کنند.
"رابرت مک لیستر"‌، یک کارگزار وام مسکن تورنتو و بنیانگذار شرکت "ریت اسپای"‌، گفت: "مردم عادت دارند که با پرداخت بیمه وام‌های پنج ساله ثابت بگیرند". اما این حق بیمه برای گرفتن وام مسکن 5 ساله ثابت اکنون از بین رفته است. بر اساس اطلاعات این سایت‌، پایین‌ترین نرخ ثابت وام پنج ساله در سطح ملی 2.69 درصد است در حالیکه پایین‌ترین نرخ متغیر معادل 2.84 درصد می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
وقتی با وام‌گیرندگان مجرب صحبت می‌شود آنها اشاره می‌کنند که همیشه نرخ وام‌‌ با بهره ثابت بالا‌تر از وام‌ها با نرخ متغیر بوده است. مطابق با داده‌های تاریخی جمع‌آوری شده توسط "مک لیستر"‌، آخرین باری که بازار وام مسکن چیزی مشابه را تجربه کرد درست قبل از رکود دهه 1990 بود. اتفاقاتی که در بازار وام رخ می‌دهد ارتباط زیادی با بازار اوراق بهادار دارد‌، جایی که سرمایه‌گذاران در حال حاضر بهره بهتری را برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت نسبت به انواع بلند مدت، دریافت می‌کنند. اوراق قرضه نوعی سرمایه‌گذاری بحساب می‌آید که به عنوان وامی دیده می‌شود که توسط یک سرمایه‌گذار به یک شرکت یا نهاد دولتی برای مدت زمانی معینی سپرده شده است. به طور معمول‌، اعطای وام در افق زمانی طولانی‌تر بازدهی بالاتری را به همراه دارد‌ و این پاداش سرمایه‌گذرانی‌ است که مایل به پذیرفتن خطر سرمایه‌گذاری طولانی‌تر در ازای سود بیشتر هستند. زمانی که سرمایه‌گذاران معتقدند که اقتصاد در حال کُند شدن یا به رکود رفتن است،‌ بازده اوراق قرضه بلند مدت می‌تواند کمتر از سرمایه‌گذاری کوتاه مدت باشد و این زمانی است که نرخ بهره رو به کاهش می‌رود و نتیجه آن چیزی است که اقتصاددانان آن را منحنی بازده معکوس می‌نامند. این وضعیتی است که هم اکنون در آمریکا اتفاق افتاده، جایی که سرمایه‌گذاران نگران هستند اقتصاد قصد دارد ترمز کند. انتظار می‌رود منحنی بازده معکوس در آنجا افزایش چشمگیری داشته باشد. بانک مرکزی آمریكا  قرار است نرخ بهره را در تاریخ 31 ژوئیه كاهش دهد تا به بازار امید‌واری ادامه کار دهد.
البته در کانادا‌، منحنی بازده هنوز معکوس است. این لزوما نشانه چیز بدی نیست و احتمالاً بازتاب ترکیبی از تأثیرات داخلی و خارجی است.‌ نرخ بهره پایین، بدهی‌های بلند مدت در آمریکا و سایر بازارها، فشار نزولی به اوراق قرضه بلند مدت کانادا وارد کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"ایان پولیک"‌، رئیس استراتژی نرخ آمریکای شمالی ‌گفت: "تا به امروز کانادا تقریباً ‌نقش70 درصدی از حرکت اقتصادی در بازارهای جهانی را داشته است. از طرف دیگر‌، بانک مرکزی کانادا بی هیچ تردیدی می‌خواهد نرخ‌ بهره را کاهش دهد‌، زیرا اقتصاد ما به خوبی در حال پیشرفت است". "داگ پورتر"، اقتصاددان ارشد در گروه مالی "بی‌ام‌او" می‌گوید: "اگرچه منحنی بازده معکوس دوره خود را طی می‌کند، ولی پیش‌بینی رکود واقعی در کانادا کمتر از آمریکاست".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 31, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به