این مبارزه با فساد را تبدیل به اختلاف نکنیم؛ بلکه تبدیل به وحدت کنیم
چند تن از اعضای دولت حسن روحانی از جمله محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، با انتقاد از قوه قضاییه جمهوری اسلامی می‌گویند مبارزه با فساد نباید تنها به مجموعه دولت محدود شود و باید شامل قوه قضاییه هم باشد. واعظی در حاشیه جلسه هیئت وزیران با اشاره به این که قوه قضاییه به تازگی اعلام کرده "پنج شش قاضی فاسد" برکنار شده‌اند صراحتا نظر داد که "حق مردم است بدانند که این قضات اخراج شده چه کسانی هستند". وی همچنین خواستار انتشار جزئیات "محاکمه" آنها شد و اضافه کرد: "اگر فساد انجام داده‌اند مانند بقیه شفاف شود."
پیشتر و به فاصله اندکی پس از اعلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درباره بازداشت این چند قاضی، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری، نیز در توئیتی نوشته بود نام و سوابق و احکام این "ناقاضیان" برکنار شده را اعلام کنید و "اجازه دهید مردم امکان شکایت و درخواست رسیدگی به تخلفات آنها را داشته باشند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت همچنین با اشاره به خبر بازداشت اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضائیه، گفت که گفته‌اند او "۱۶ تا ۱۸ سال فساد کرده است... اما اکنون مدت‌ها است که هیچ اطلاعاتی از پرونده وی بیرون نمی‌دهند و موارد دیگر از این قبیل نیز وجود دارد". آقای طبری مدت کوتاهی پس از ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه به اتهام فساد مالی بازداشت شد. قوه قضاییه اعلام کرده در پرونده طبری ۱۵ نفر بازداشت شده‌اند. آقای واعظی در اظهارات خود، بارها و یک‌ بار از قول حسن روحانی گفت: "مبارزه با فساد باید برای همه بخش‌ها و همه قوا باید باشد، نمی‌شود که این مبارزه فقط در ارتباط با دولت باشد، نه این که نباید این روند در دولت نباشد، بلکه در قوه قضاییه هم باید باشد". وی در عین حال هر دو دولت حسن روحانی را "سردمدار مبارزه با فساد" معرفی کرد و گفت رئیس جمهوری "در مبارزه با فساد هیچ خطر قرمزی از مدیران و بستگان خود ندارد".
به گفته این مقام دولتی، "اگر رئیس جمهوری می‌خواست در‌باره برادرش صحبت کند پیش از این حرف می‌زد، نه حالا که همه چیز تمام شده است." اظهارات اخیر حسن روحانی در سفر استانی به یزد و کرمان که خواستار برخورد قضایی با چند پرونده کلان اقتصادی شده بود، انتقادهایی را از سوی قوه قضاییه و شماری از اصولگرایان در برداشت.
 شماری از نمایندگان محافظه‌کار مجلس حسن روحانی را متهم کردند که به دلیل صدور حکم زندان برای برادرش حسین فریدون، "فرافکنی" می‌کند و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه هم گفت که این نهاد در امر مبارزه با فساد به ورطه "حاشیه‌سازی" نمی‌افتد. آقای واعظی نیز با اشاره به این موضوع گفته سخنان روحانی "در راستای" سخنان و اقدامات رئیس دستگاه قضا است و او "سخن خاصی" بیان نکرده که "عده‌ای این‌گونه برآشفته شدند". رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران به کنایه گفت: "ما فکر می‌کردیم قوه قضاییه حتما از سخنان رئیس جمهوری استقبال می‌کند."
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز بعد از جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: "مبارزه با فساد باید شفاف و اطمینان‌آور برای مردم باشد و همه جناح‌ها را دربر بگیرد". حسن روحانی نیز در جلسه دیروز هیئت دولت گفت: "ما می‌گوییم بیاییم در این مبارزه با فسادی را که از سال ۹۲ شروع کردیم و الحمدالله بعضی دیگر هم آمدند و کمک می‌کنند، قاطعانه عمل کنیم و این مبارزه با فساد را تبدیل به اختلاف نکنیم؛ بلکه تبدیل به وحدت کنیم." وی افزود:‌ "اگر دیده شود همه جناح‌ها، گروه‌ها و تفکرها و هر فردی که فساد کرده پای میز محاکمه است، این وحدت ایجاد می‌کند، اما اگر ببینیم یک عده آن گوشه و کنار پرده‌ای رویشان کشیده‌اند و یک عده پای میز محاکمه‌اند، آن موقع دعوا می‌شود و نباید اجازه داد دعوا شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که روز سه‌شنبه، اخباری از بازداشت سه مدیر سابق وزارت بهداشت "به دلایل مباحث اقتصادی" منتشر شد. این سه مدیر پس از نشستن سعید نمکی بر کرسی وزارت بهداشت برکنار شده بودند و "به دلیل تخلفات پرونده‌های شرکت‌های آوای سلامت و سهامداری پالایشگاه نفت اصفهان توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شدند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
امروز نیز وب‌سایت میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از بازداشت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد. مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرده که "اخد رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوء استفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرایند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان از جمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 13, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به