مسی برادران: در نهایت همه این پیش‌بینی‌ها بستگی به سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی دولت کانادا دارد
در پی اعلان بالا رفتن نرخ بهره برای کنترل تورم که قرار است به زودی و چندین بار در امسال روی دهد، چگونگی اثر آن روی بازار املاک از اهمیت خاصی برخوردار می‌گردد.
امروز شرکت «رویال لو پیج» که یکی از بزرگ‌ترین کارگزاران خرید و فروش املاک در کاناداست می‌گوید: "حتی با افزایش نرخ بهره، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خانه‌ها در بزرگ‌شهر تورنتو (GTA) همچنان در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۱ درصد افزایش یابد".

آیا با اعلان بالا رفتن نرخ بهره، جلوی رشد قیمت املاک گرفته می‌شود؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این شرکت در توضیح خود می‌افزاید که افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲، ممکن است برای جبران فشار رو به رشد و قابل توجه قیمت خانه‌ها کافی نباشد، به ویژه در منطقه تورنتو بزرگ که انتظار می‌رود قیمت متوسط املاک یک بار دیگر دو رقمی (بین ۱۰٪ تا ۹۹٪) افزایش یابد. این کارگزاری اعلام کرد که قیمت کل یک خانه در منطقه تورنتو بزرگ با ۱۷.۳٪ افزایش در سال ۲۰۲۱، به ۱,۱۱۹,۸۰۰ دلار رسیده زیرا تقاضا برای خرید خانه از عرضه آن بیشتر است! پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲، قیمت‌ها تا ۱۱٪ دیگر نیز افزایش یابد و در مجموع قیمت خانه‌ها تا سه‌ماهه چهارم به ۱,۲۴۳,۰۰۰ دلار برسد.
«مسی برادران» بروکر و کارشناس ارشد املاک در شرکت «ریمکس ریلترون» در اینباره می‌گوید: «بالا رفتن نرخ بهره باعث پایین آمدن قیمت مسکن نخواهد شد و این روند همانطوری که پیش‌بینی شده، در سال ۲۰۲۲ در بزرگ‌شهر تورنتو همچنان شاهد افزایش ۱۱ درصدی قیمت‌ها خواهد بود». وی با اشاره به علت اصلی این افزایش که کمبود عرضه مسکن، تورم و نیز افزایش هزینه‌های ساخت مسکن می‌باشد می‌افزاید: «تعداد قابل توجهی از خرید و فروش‌های مسکن مربوط به صاحبان فعلی املاک است که با استفاده از افزایش اندوخته اصل سرمایه موجود در ملک (Equity) خود را برای خرید خانه گران‌تری مورد استفاده قرار می‌دهند، یا با خرید ملک ارزان‌تر، سعی دارند مقداری از دارایی خود را برای سرمایه‌گذاری در منابع دیگر یا خرید ملک دوم استفاده کنند».
از سویی دیگر برخی از کارشناسان بانکی معتقدند که اگر بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را پنج بار در امسال بالا ببرد، به طور قابل توجهی هزینه دریافت وام‌ها را افزایش خواهد داد. خبر خوب این است که این مساله پایدار نخواهد بود و می‌توانیم بگوییم که ما شاهد افزایش قیمت‌ها تقریبا نصف نرخ سال ۲۰۲۱ در ماه‌های آینده هستیم. پس در حالی که قیمت خانه‌ها گران‌تر می‌شود، احتمالا افزایش قیمت آن‌ها نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد. «فیل سوپر»، رئیس و مدیر عامل شرکت رویال لی پیج، نیز گفت: «ما در آینده خواهیم دید که همه چیز به سطح طبیعی خود باز خواهد گشت وحدس من این است که تا سال ۲۰۲۳ دوباره به افزایش تک رقمی برمی‌گردیم، این چیزی است که انتظار داریم در طی دهه‌ها در شهر و در سراسر کشور رخ دهد».
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مسی برادران می‌گوید: «از فاکتورهای دیگر بسیار موثر در افزایش قیمت مسکن در کانادا می‌توان به کاهش نرخ بیکاری و کاهش هزینه‌های زندگی بدلیل حذف مسافرت و تفریحات پُرخرج نیز اشاره کرد». وی بعلاوه می‌افزاید که در نهایت همه این پیش‌بینی‌ها بستگی به سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی دولت کانادا دارد. نرخ بهره‌ها از اوایل شیوع کرونا، توسط بانک مرکزی کانادا پایین آورده و در مرز ۰.۲۵٪ ثابت مانده است که در تحرک اقتصادی بسیار تاثیرگذار بوده، اما با موج تورم و بازگشت نرخ اشتغال به حالت قبل از شیوع، انتظار می‌رود بانک مرکزی در ماه‌های آینده چرخه افزایش نرخ را همانطور که در پنجشنبه گذشته اعلان کرده، آغاز کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سوپر همچنین افزود: «وقتی این اتفاق بیفتد، این مساله در گران شدن خانه‌ها تاثیرگذار خواهد بود و برخی افراد از بازار حذف می‌شوند (توان رقابت در بازار را نخواند داشت)». اما او گفت که با توجه به کمبود عرضه در بازار مسکن، افزایش نرخ بهره برای مهار افزایش قیمت مسکن کافی نخواهد بود. او افزود: «متاسفانه سال‌هاست که با این کمبود عرضه مواجه هستیم و در طول همه‌گیری زمانی که تمرکز بیش از حد بر روی خانه‌های ما بود، این مساله به اوج خود رسیده است. مردم در کرونا پول پس‌انداز می‌کردند، سفر نمی‌کردند، به رستوران نمی‌رفتند و بخش بزرگی از این پول را صرف شرایط زندگی خود کردند».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
رویال لی پیج می‌گوید که در سال ۲۰۲۱ قیمت متوسط یک خانه مستقل در منطقه تورنتو بزرگ ۲۲.۴٪ افزایش یافت و به ۱,۴۲۱,۲۰۰ دلار رسید در حالی که قیمت متوسط یک آپارتمان ۱۴.۸٪ درصد افزایش یافت و به ۶۶۵,۴۰۰ دلار رسید. با این حال، سوپر گفت که به دلیل «شکاف رو به رشد» قیمت‌ها، حداقل در بزرگ‌شهر تورنتو، رشد قیمت در آپارتمان‌ها می‌تواند در سال ۲۰۲۲، از رشد قیمت در خانه‌های مستقل پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 31, 2022 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به