این لایحه ابتدا به عنوان بخشی از برنامه قبل از انتخابات لیبرال‌ها برای فرونشاندن بازار املاک بود
آنچه از راهروهای مجلس تازه باز شده فدرال کانادا در اتاوا به گوش می‌رسد اینست که لیبرال‌ها به زودی می‌خواهند به طور رسمی مالیاتی را تصویب کنند که افرادی "خانه ساز" (موسوم به بیلدر) که برای منفعت خانه‌ها را خریده، ساخته و می‌فروشند و مالیات نمی‌دهند (موسوم به Flipper) مشمول مالیات "۱۰۰ بعنوان بیزینس" و نه "۵۰ درصد بعنوان درآمد سرمایه" گردند.
در همین روزها بازار املاک و مستغلات منطقه بزرگشهر تورنتو در ماه گذشته بسیار گرم شده بود بطوریکه فروش خانه‌ها در ماه نوامبر رکورد شکست و میانگین قیمت فروش نیز به بالاترین حد خود رسید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دولت کانادا بدنبال گرفتن مالیات بیزینس بجای سرمایه از خانه‌سازان افتاده در حالیکه بازار املاک تورنتو رکورد می‌شکند
هدف دولت از تصویب این قانون جدید که پیشتر و از چند سال پیش اداره مالیات در حال بررسی و اجرای آن نیز بوده، قانونی کردن بیشتر این روند مالیاتی‌ست تا کمک کند به "کاهش تقاضای سوداگرانه در بازار و کمک به کاهش رشد بیش از حد قیمت‌ها". با این قانون جدید (موسوم به بند "قبلی" یا PRE) اداره مالیات خواهد توانست به ارزیابی مجدد سوء استفاده کنندگان از قانون "معافیت مالیاتی افراد از سود فروش اقامت اصلی" بپردازد و بتواند از دیگر املاکی که این افراد دارند مالیات اخذ نماید. این طرح شامل خرید املاک "قبل از ساخت" (موسوم به Preconstruction) نیز می‌گردد. این لایحه ابتدا به عنوان بخشی از برنامه قبل از انتخابات لیبرال‌ها بود که می‌گفت باید قانون از افرادی که محل سکونت اصلی خود را ظرف ۱۲ ماه پس از خرید (یا انتقال مالکیت) می‌فروشند، عواید حاصل از فروش به عنوان سود سرمایه مشمول مالیات در نظر گرفته شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در سال مالیاتی ۲۰۲۲ استثناهای قابل توجهی درباره با این قانون دیده شد: فروش زمین خالی، فروش خانه تخریب شده، محکوم شده در دادگاه یا آسیب دیده به دلیل بلایای طبیعی یا انسانی؛ که برخی از افراد در طول دوره ۱۲ ماهه توانسته بودند از این بندها و کلمات قانونی استفاده کنند و بعللی مانند مشکلات دادگاهی، فوت، طلاق، جدایی، بیماری/جراحت جدی یا تغییر شغل، ملکی را در طول دوره ۱۲ ماهه بفروشند و مالیات ندهند. البته باید اشاره کرد که اداره مالیات کانادا می‌گوید نیازی به منتظر ماندن برای این قانون جدید ندارد زیرا از سال‌های اخیر این اداره این افراد مالیات نداده را فرد معمولی در نظر نگرفته بلکه اگر مشخصه‌هایی را در آنها بیابد بطوریکه بداند خانه‌ای را به منظور فروش مجدد آن در مدت کوتاهی بعد از خرید ابتیاع کرده‌اند، بند "قبلی" را برایشان حذف و "۱۰۰ درصد سود کسب شده را به عنوان درآمد مشمول مالیات کسب و کار"، در نظر می‌گیرد و نه ۵۰ درصد بعنوان درآمد سرمایه.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در سال‌های اخیر اداره مالیات می‌گوید چندین مورد با افرادی داشته که این اداره آنها را بعنوان "خانه ساز" (موسوم به Builder) ارزیابی کرده و مالیات فروش مصرف کننده (موسوم به HST) را از ملک آنها که کمتر از یک سال در اختیار داشتند اخذ کرده است. در واقع اداره مالیات می‌گوید کسانیکه با داشتن خانه اقدام به خرید خانه‌های در حال ساخت (موسوم به PreConstruction) می‌کنند و بدون نشستن یک ساله در آن، آنرا می‌فروشند را این اداره، خرید ملک با قصد فروش برای سود، ارزیابی می‌کند حتی اگر این فرد استدلال کند که ملک را برای سکونت به عنوان محل اصلی خریداری کرده اما با نامزدی، ازدواج یا هر دلیل دیگری مجبور به فروش آن شده است (همچنان که برخی از دلایل آن در بالا ذکر شده).
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در یک مورد که از سال ۲۰۱۵ مورد بررسی اداره مالیات قرار گرفت، یک مالیات‌دهنده در سال ۲۰۱۲ یک ملک را "پیش از ساخت" خریده و سپس فروخته بود که این اداره آنرا بعنوان درآمد تجاری گزارش‌نشده حسابرسی و ارزیابی کرد و درآمد خالص آن پس از کسر کمیسیون فروش، حدود ۴۳,۰۰۰ دلار شده بود. اداره مالیات بدهی مالیاتی ۲۲,۰۰۰ دلاری را روی این خرید و فروش گذاشت که مالیات‌دهنده به آن اعتراض کرد اما اداره مالیات در فوریه ۲۰۱۷ با بررسی مجدد گفت که تصمیمش درست بوده است. امسال آنها به دادگاه رفتند و سرانجام مالیات‌دهنده این دادگاه را پیروز شد زیرا استدالال کرد که در همین حین ازدواج کرده و دو نفری به آمریکا رفته‌اند. هدف قانون جدید حذف شرایط ازدواج و نیز پیش ساخت‌هاست، بطوریکه شامل حال همه خرید و فروش‌ها شود.
 
رکوردشکنی بازار املاک تورنتو
"هیئت منطقه‌ای املاک و مستغلات تورنتو" امروز جمعه گزارش داد که ۹,۰۱۷ خانه در ماه گذشته تغییر مالکیت داده‌اند که نسبت به نوامبر سال گذشته با ۸,۷۲۸ خانه، نشان از رشد ۳ درصدی دارد بطوریکه آمار خرید و فروش این ماه را شکست. هیئت مدیره این سازمان با ارائه ارقامی گفت که تقاضا برای انواع مسکن در منطقه همچنان از عرضه آن پیشی می‌گیرد، اگرچه به ویژه بازار آپارتمان در حال افت است، اما قیمت‌ها در مناطق حومه شهری با سرعت بیشتری در حال افزایش می‌باشند.
طبق آمار او، میانگین قیمت املاک منطقه تورنتو و بزرگشهر آن اکنون به ۱,۱۶۳,۳۲۳ دلار رسیده از ۹۵۵,۸۸۹ دلار در نوامبر ۲۰۲۰، جهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. ماه گذشته میانگین قیمت آپارتمان (کاندو) به ۷۱۵,۱۰۴ دلار رسیده و خانه‌های جدا و مستقل بیش از ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون دلار شده و خانه‌های چسبیده نیز حدود ۹۶۲,۰۴۴ دلار قیمت داشتند.
در تورنتو میانگین خانه‌های جدا و مستقل ۱,۸۰۰,۰۰۰ دلار است، خانه‌های چسبیده ۹۸۱,۷۵۹ دلار و کاندوها ۷۴۵,۹۵۱ دلار شده‌اند؛ در حالی که در حومه تورنتو (GTA) خانه‌های جدا و مستقل ۱,۴۰۰,۰۰۰ دلار، خانه‌های چسبیده ۹۵۵,۰۱۰ دلار و کاندوها ۶۴۶,۲۱۱ دلار هستند. در ضمن خانه‌های موجود در ماه گذشته در بازار با ۱۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در همین ماه (۱۱,۵۵۶ عدد) به ۱۰,۰۳۶ عدد کاهش یافته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جیسون مرسر"، تحلیلگر ارشد بازار تورنتو گفت: "خریداران بار اولین، در سال جاری به طور گسترده به بازار بازگشتند؛ کاندو و خانه چسبیده که میانگین قیمت پایین‌تری دارند همچنان محبوب خواهند ماند زیرا رشد جمعیت طی دو سال آینده افزایش می‌یابد".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 3, 2021 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به