در برخی از نقاط ونکوور وضعیت افراد معتاد بسیار بد و نرخ کشته شدن بر اثر مصرف بیش از حد بسیار بالاست
استان بریتیش کلمبیا از امروز از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳، قرار است به اولین استانی در کانادا تبدیل شود که در اختیار داشتن مقادیر کمی مواد غیرقانونی مخدر که غیرقانونی است را جرم به شمار نیاورد.
اما مصرف کنندگان مواد مخدر، حامیان این حرکت و رئیس پزشکی قانونی استان هشدار می‌دهند که آستانه ۲.۵ گرم تعیین شده توسط دولت فدرال برای این قانون، واقعیت‌های جاری و روزانه مصرف مواد مخدر را نادیده می‌گیرد. این برنامه قرار است برای سه سال بصورت آزمایشی اجرا شود و سپس اطلاعات بدست آمده از تغییرات احتمالی، مورد بررسی قرار گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از امروز تهیه و استفاده از ۲.۵ گرم مواد مخدر از کوکائین گرفته مت آمفتامین، در استان بریتیش کلمبیا کانادا دیگر جرم نیست
طبق قانونی که از امروز در این استان به اجرا گذاشته می‌شود، کانادایی‌های ۱۸ سال به بالا می‌توانند تا ۲.۵ گرم مواد افیونی، که حتی شامل کوکائین، مت آمفتامین و "ام‌دی‌ام‌ای" نیز می‌شود را تهیه و مصرف کنند بدون آنکه جرم به حساب آید. این استان در نوامبر ۲۰۲۱ برای معافیت قانونی کنترل مواد مخدر، این آستانه ۴.۵ گرمی را بعنوان اولین قدم اعلان کرد اما دولت فدرال کانادا با استناد به گزارشات رسیده از مقامات در سراسر این استان، این آستانه را به ۲.۵ گرم کاهش داد. این در حالی‌ست که سالیانه بیش از ۹,۴۰۰ نفر، و به‌طور متوسط روزانه ۶ نفر در این استان بر اثر زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر می‌میرند. به همین علت این استان از سال ۲۰۱۶ تاکنون وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"کوین یاک" نایب رئیس شبکه مصرف‌کنندگان مواد مخدر منطقه ونکوور که خود ۴۰ سال‌ست که مواد مخدر مصرف می‌کند، گفت که بسیاری از مصرف‌کنندگان قدیمی مواد مخدر به بیش از ۲.۵ گرم در روز وابسته هستند و این سیاست دولت اگرچه قدمی قابل توجه است اما کافی نیست. او افزود: "فقط ۴.۵ گرم؟ من فکر می‌کنم که این مقدار کم است، تازه آن را تا ۲.۵ گرم هم کاهش داده‌اند، بله، مضحک است، بسیاری از مصرف‌کنندگان مجبورند برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایشان مواد را به صورت عمده بخرند و یا برای خودشان و شریکشان با هم مواد تهیه کنند، که اینجوری هنوز خطر از آنها رفع نمی‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از سوی دیگر "رایان مک نیل" مدیر تحقیقات کاهش آسیب در برنامه پزشکی اعتیاد "ییل" و دانشمند مرکز استفاده از مواد مخدر در بریتیش کلمبیا نیز می‌گوید که این آستانه برای بسیاری از مصرف کنندگان در مرکز شهر "ایست‌ساید ونکوور"، جایی که داروی بسیار سمی فنتانیل باعث زیاده‌روی و کشته‌شدن افراد می‌شود، بسیار کم است. وی افزود: "یکی از پویایی‌های فنتانیل این است که این ماده افیونی، با میزان بسیار کمی، سریع‌تر از هروئین تاثیر می‌گذارد، بنابراین با گذشت زمان می‌بینیم که مردم از آن در دوزهای بالاتری نسبت به قبل استفاده می‌کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"کارولین بنت"، وزیر بهداشت روان و اعتیاد فدرال کانادا گفت که تصمیم دولت برای کاهش این آستانه از ۴.۵ گرم به ۲.۵ گرم بر اساس داده‌های بدست آمده از مجریان قانون در سراسر کشور بوده است. او گفت که این عدد یک "نقطه شروع" است که می‌تواند در صورت نیاز تغییر کند. وی افزود که داده‌های اجرای قانون نشان می‌دهد که در ۸۵% از کشفیات مواد مخدر، میزان مواد، کمتر از دو گرم بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پلیس ونکوور در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این قانون و اقدامات کاهش آسیب، حمایت می‌کند و منتظر راهنمایی و دستورالعمل‌های دقیق‌تر استان است تا این نیرو بتواند در مورد نحوه اجرای این آستانه توسط افسرانش عملکرد صحیحی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 30, 2023 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به