افراد آلوده معمولا برای سه تا هشت روز قابلیت انتقال بیماری به دیگران را دارند، با این حال، نوزادان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می‌توانند این بیماری را برای مدت طولانی‌تری پخش کنند
امروز شنبه، پزشکان کانادایی از دولت خواستند در برابر افزایش بیماری‌های تنفسی در کودکان سریعا اقدام کند.
این درخواست در پی اعلان خطری‌ست که بیش از دو هفته است پزشکان به خانواده‌ها داده‌اند و می‌گویند بیماری‌های کودکان به مرحله همه‌گیری نزدیک شده و بیمارستان‌ها دیگر گنجایش ندارند. پزشکان می‌گویند کودکان بیمار با وضعیت‌های سخت بیماری مواجه می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
اعلان خطر پزشکان کانادایی به خانواده‌ها و اقدام سریع در برابر افزایش بیماری‌های تنفسی کودکان
انجمن پزشکی کانادا (سی‌ام‌ای) بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از افزایش بی‌سابقه تعداد کودکانی که به بیماری‌هایی مانند کرونا، آنفولانزا و دیگر بیماری‌های تنفسی مبتلا می‌شوند، اشاره کرد. این گروه می‌گوید که کودکان در حال حاضر بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند، در عین حالیکه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تمام تلاششان را برای مدیریت این وضعیت به خرج می‌دهند. این انجمن اضافه می‌کند که کودکان بیشتر از بزرگسالان تحت تاثیر زمان انتظار طولانی برای جراحی، تصویربرداری تشخیصی و خدمات سلامت روان قرار می‌گیرند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در بیانیه‌ای روز دوشنبه گذشته نیز دکتر "بانی هنری" افسر بهداشت استان بریتیش کلمبیا گفت که نوع آنفولانزای امسال باعث بیماری شدیدتری می‌شود و افزود: "ما هنوز در ابتدای فصل آنفولانزا هستیم در حالیکه مشاهده می‌کنیم تعداد زیادی از کودکان که چند سال در معرض آنفولانزا قرار نگرفته‌اند به شدت بیمار می‌شوند". آمار نشان می‌دهند که تعداد زیادی از معلمان نیز آمار بالای بیماری و غیبت دانش‌آموزان را گزارش کرده‌اند. این در حالی‌ست که والدین کودکان از وضعیت وخیم انتظار برای دیدن پزشک در بیمارستان‌ها و انجام آزمایش‌ها گله دارند. انجمن پزشکان از دولت می‌خواهد که به کمبود نیروی انسانی رسیدگی کند و سایر مسائل فوری را در سیستم مراقبت‌های بهداشتی اصلاح کند و از عموم مردم نیز خواست که سریعا واکسن آنفولانزا و کووید-۱۹ را بزنند، ماسک بزنند و در صورت ناخوشی در خانه بمانند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
دکتر "آنا بانرجی" متخصص بیماری‌های عفونی و دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو می‌گوید: "تقریبا همه نوزادان زیر دو سال به این بیماری مبتلا می‌شوند. این بیماری بسیار شایع شده… برخی از نوزادان ممکن است بسیار بیمار شوند". این ویروس به طور کلی منجر به علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و تب می‌شود. این شایع‌ترین علت بیماری دستگاه تنفسی تحتانی در کودکان خردسال در سراسر جهان است و معمولا از اواخر پاییز تا اوایل بهار منجر به شیوع بیماری در کانادا نیز می‌گردد. در حالی که بسیاری از این بیماری‌ها سرماخوردگی ساده هستند، کودکان کمتر از دو سال در معرض خطر بیماری‌های شدید مانند برونشیولیت - انسداد راه‌های هوایی کوچک در ریه‌ها - یا ذات الریه نیز هستند و ممکن است در بیمارستان بستری شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
روش شیوع
دکتر "ارل روبین" متخصص بیماری‌های تنفسی در بیمارستان کودکان مونترال می‌گوید این بیماری عمدتا توسط قطرات خارج شده از دهان و بینی پخش می‌شود. او شستن دست‌ها را توصیه می‌کند و می‌گوید بچه‌های بزرگ‌تر باید سعی کنند در هنگام سرفه یا عطسه حتما با دست و آرنج خود مقابل دهان خود را بپوشانند. این بیماری همچنین می‌تواند از طریق تماس نیز منتشر شود، او گفت: "اگر سطح آلوده را لمس کنید و سپس چشم خود را بمالید، یا به بینی خود دست بزنید، می‌توانید خود را آلوده کرده باشید".
دکتر روبین می‌گوید همچنان بهترین راه مقابله با کلیه بیماری‌های تنفسی استفاده از ماسک و قرنطینه به محض دیده شدن علائم است. او توضیح می‌دهد که افراد آلوده معمولا برای سه تا هشت روز قابلیت انتقال بیماری به دیگران را دارند، با این حال، نوزادان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می‌توانند این بیماری را برای مدت طولانی‌تری پخش کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


وی یکی از دلایل شیوع این بیماری و شدت آن را عدم برخورد بدن افراد با این بیماری‌ها برای بیش از دو سال نیم به واسطه پرهیزهای کرونا می‌داند و می‌گوید کنار گذاشتن ماسک و دیگر مراعات باعث گسترش سریع گشته است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 10, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به