لایحه سی - ۱۸، غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل را ملزم می‌کند که به شرکت‌های رسانه‌ای کانادایی که اخبار را در شبکه‌های آنها به اشتراک می‌گذارند پول بدهند
یکی از نمایندگان شرکت "متا" گفت این شرکت از اشتباهاتی که در مسدود کردن اخبار آنلاین از فیس بوک در استرالیا مرتکب شده درس گرفته است.
پیشتر این شرکت در مقابل قانون استرالیا مبنی بر پرداخت کردن پول به شرکت‌های خبری توسط متا ایستادگی کرد و اخبار را حذف کرد، این روند به‌طور تصادفی باعث شد تا دسترسی به صفحات خدمات اضطراری نیز محدود گردد و این تبدیل به شکست و اعتراض کاربران به متا شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فیس‌بوک و اینستاگرام از رسیدن اخبار به کاربران کانادایی جلوگیری می‌کنند
"ریچل کوران" رئیس سیاست عمومی متا در کانادا گفت که این شرکت یک تیم مسدود کننده محتوا را تشکیل داده تا این تیم به صورت فعال و نه بصورت "نرم‌افزار کور" جلوی انتشار اخبار را در پلتفرم‌های این شرکت بگیرند. متا می‌گوید در صورت تصویب لایحه "اخبار آنلاین" دولت لیبرال که قبلا در مجلس نمایندگان تصویب شده و اکنون در مرحله بررسی در مجلس سناست، آماده پایان دادن به دسترسی مردم به اخبار در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام خود است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کوران به کمیته میراث مجلس نمایندگان گفت که این شرکت اخبار را به روشی دقیق، مسئولانه و شفاف حذف خواهد کرد و افزود: "مطمئنا قصد ما این است که اشتباهاتی که در استرالیا مرتکب شدیم را در کانادا انجام ندهیم". در سال ۲۰۲۱، فیس‌بوک در پاسخ به لایحه‌ای دولتی که از گوگل و فیس‌بوک خواسته بود به روزنامه‌نگاری کمک کنند، به طور موقت جلوی انتشار اخبار در میان استرالیایی‌ها را گرفت. سازمان‌های خبری استرالیا نمی‌توانستند اخبارشان را پُست کنند و افرادی که سعی داشتند اخبار موجود را به اشتراک بگذارند، اعلان‌هایی دریافت کردند که می‌گفت قادر به انجام این کار نیستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
همچنین برخی از ارتباطات دولتی از جمله پیام‌های مربوط به خدمات اضطراری و برخی صفحات تجاری نیز مسدود شدند. کوران که مدیر سیاست‌گذاری استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کاناداست می‌گوید: "برخی از مواردی که به اشتباه در استرالیا انجام شدند مورد بررسی قرار گرفتند، ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم این بار اشتباه استرالیا را تکرار نکنیم". او گفت که در حال تشکیل تیمی‌ست که بتواند تعریف صحیحی از اخبار داشته باشد و هیچ‌گونه سدی را برای صفحات دولتی، خدمات اضطراری یا سازمان‌های اجتماعی بوجود نیاورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در صورت تصویب، لایحه سی - ۱۸، غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل را ملزم می‌کند که به شرکت‌های رسانه‌ای کانادایی که اخبار را در شبکه‌های آنها به اشتراک می‌گذارند پول بدهند. این لایحه در حال حاضر در مرحله کمیته در سنا است. متا قبلا گفته بود که تصویب این قانون می‌تواند این شرکت را به توقف پخش اخبار در کانادا سوق دهد.

متا چه می‌گوید
این شرکت می‌گوید: "کمتر از سه درصد از آنچه مردم در فیدهای فیس‌بوک خود می‌بینند، پُست‌هایی با لینک به مقالات خبری است و بسیاری از کاربرانش معتقدند که این مقدار خبر حتی «خیلی زیاد» نیز هست. اگرچه اخبار ارزش اجتماعی واقعی و بالایی دارد، اما ارزش اقتصادی چندانی برای متا ندارد، بنابراین اگر دولت از ما بخواهد به ناشران اخبار برای مطالبی که برای ما ارزش اقتصادی ندارند، پول هم بدهیم، امکانش برای ما وجود نخواهد داشت".

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ایران استار که پیشتر پروژه مشترکی را با شرکت متا اجرا کرده و آمار ترافیک روی وب‌سایت خود را بصورت علمی اندازه‌گیری می‌کند، می‌گوید از چندین هفته پیش و قبل از چنین اعلان و یا اعلان زمان اجرای آن، شاهد کاهش شدید ترافیک ورودی از سمت فیس‌بوک و اینستاگرام بوده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 8, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به