دکتر میلن دروین مدیر بهداشت عمومی مونترال: در پایان آوریل یک ‌شیوع گسترده در میان مردانی که با مردان دیگر ارتباط جنسی داشتند روی داد که با شیوع‌های دیگر در بریتانیا و بلژیک مرتبط بود
‌مقامات بهداشتی ‌مرکز شیوع آبله میمونی آمریکای شمالی در مونترال، امروز گفتند که در حال تزریق گسترده واکسیناسیون علیه این بیماری به همه مردانی هستند که با مردان دیگری رابطه جنسی دارند.
طبق آمار، شیوع این واکسیناسیون در کانادا و عمدتا در استان کبک و شهر مونترال از طریق رابطه جنسی متعدد مردان با یکدیگر بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مونترال به هر مردی که با مرد دیگری سکس دارد یا خواهد داشت واکسن آبله میمونی می‌زند
دکتر "میلن دروین"، مدیر بهداشت عمومی مونترال به خبرنگاران گفت که این کمپین واکسیناسیون در شهر یک قدم جلوتر از برنامه است که برای کنترل شیوع این بیماری انجام داده می‌شود. قبل از روز سه‌شنبه، واکسن برای افرادی که با موارد عفونی ارتباط نزدیک داشته‌اند، یا برای مردانی که در مدت زمانی معینی با دو یا چند مرد تماس جنسی داشتند، تجویز می‌شد. اما میلن اکنون می‌گوید: "ما به مردانی که ‌در طول تابستان در مونترال با مردان دیگر ارتباط جنسی دارند و یا خواهند داشت پیشنهاد می‌کنیم‌، در چند هفته یا ماه آینده، واکسن بزنند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اداره بهداشت کبک روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۳۲ مورد تایید شده از بیماری آبله میمونی در این استان وجود دارد که ۱۲۶ مورد آن در مونترال است. این در حالی‌ست که آمار کل کانادا در روز جمعه گذشته بسیار کمتر بود به شکلی که دکتر "ترزا تام" افسر ارشد بهداشت عمومی کانادا آمار کل کشور را ۱۱۲ مورد و تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کبک را ۹۸ مورد اعلان کرده بود. دکتر میلن گفت که تمامی موارد آبله میمونی که تاکنون در این شهر کشف شده در میان مردان بوده که بیشتر آنها با مردان دیگر رابطه جنسی داشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
میلن افزود: "‌ما در پایان ماه آوریل یک ‌شیوع گسترده (در مونترال) داشتیم که با شیوع‌های دیگر در بریتانیا و بلژیک مرتبط بود. سیر تحول ویروس در شهر نگران کننده نیست، اما در تابستان گردشگران بیشتری‌ وارد شهر می‌شوند و احتمال انتقال ویروس میان مردم بیشتر خواهد بود. به همین دلیل‌ ما می‌خواهیم واکسیناسیون را میان گروه بزرگتری از مردم گسترش دهیم". دکتر "لوک بویلئو" مدیر موقت بهداشت عمومی کبک می‌گوید: "از ابتدای شیوع این بیماری، سه نفر در بیمارستان بستری شده‌اند اما همه آن‌ها ترخیص شده‌اند" و می‌افزاید که اکثر موارد شدید نبوده‌اند و شامل علائمی مانند ضایعات پوستی، تب، سردرد و همچنین درد مفاصل و عضلانی بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وی به خبرنگاران گفت که از اواخر ماه مه حدود ۳,۰۰۰ نفر در برابر این بیماری در این استان واکسینه شده‌اند و سپس افزود: "ما در یک کمپین (واکسیناسیون) برای کل جمعیت نیستیم، بلکه فقط بدنبال واکسیناسیون کسانی هستیم که در معرض خطر هستند". وی ادامه داد که کبک ۴۰,۰۰۰ دوز واکسن سفارش داده که بیش از ۲۵,۰۰۰ دوز آن برای مونترال ارسال شده و گفت: "ما مطمئن هستیم که دوزهای کافی برای پوشش افراد در معرض خطر داریم". وی افزود که کبکی‌ها نسبت به گردشگرانی که در تابستان از این شهر بازدید می‌کنند، اولویت خواهند داشت.
 
خطر آبله میمونی در جهان
آبله میمونی که متعلق به خانواده ویروسی مشابه آبله است، معمولاً به راحتی بین افراد پخش نمی‌شود و از طریق تماس نزدیک طولانی مدت، تماس مستقیم با ضایعات پوستی یا مایعات بدن، یا از طریق لباس‌ها یا ملافه‌های آلوده منتقل می‌شود. برای خواندن هر آنچه باید کوتاه و کامل در رابطه با آبله میمونی بدانید، اینجا را کلیک کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال، "تدروس آدهانوم گبریسوس" مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه گفت که تصمیم دارد در ۲۳ ژوئن کمیته اضطراری تشکیل دهد، زیرا ویروس اخیرا با انتشار در کشورهایی فراتر از بخش‌هایی از آفریقا که ویروس در آنها بومی است، رفتار "غیر معمول" از خود نشان داده است. تدروس گفت که امسال بیش از ۱,۶۰۰ مورد ثبت شده و نزدیک به ۱,۵۰۰ مورد مشکوک دیگر در ۳۹ کشور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 15, 2022 - 06:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به