پلیس از رانندگان خواسته خودروهای خود را همواره قفل نگاه دارند و حتی انتظار دزدی با اسلحه را نیز داشته باشند
پلیس تورنتو می‌گوید که سرانجام توانسته دو نوجوان را پس از ۱۲ سرقت اتومبیل در طی فقط حدود ۱۱ روز دستگیر کند. به گفته این نیرو، این دو نفر روی هم رفته با ۱۰۰ اتهام روبرو هستند.
این در حالی‌ست که اخیرا سرقت اتومبیل در روز روشن و زمانیکه راننده در آن نشسته آنچنان گسترش یافته که پلیس از رانندگان خواسته خودروهای خود را همواره قفل نگاه دارند و حتی انتظار دزدی با اسلحه را نیز داشته باشند. گزارش قبلی ایران استار از این نوع دزدی‌ها با عنوان هشدار پلیس به مردم درباره دو تکنیک جدید دزدی در تورنتو و اطراف: بیا طلاها عوض و ماشینت مال منه! را اینجا بخوانید. پلیس می‌گوید انتظار نداشته دزدان نوجوان بوده باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پلیس تورنتو ۲ نوجوانان را پس از ۱۲ سرقت اتومبیل در کمتر از ۲ هفته با ۱۰۰ اتهام دستگیر کرد
"ریچارد هریس" از واحد پلیس جنایی تورنتو می‌گوید که دزدی خودروها توسط این ۲ نفر بین ۱۵ تا ۲۶ مه رخ داده و در آن حداقل ۱۰ مورد سرقت در انتهای شرقی شهر تورنتو و ۲ مورد نیز در منطقه دورهام (در شمال شرق تورنتو) گزارش شده است. پلیس دو نوجوان را یک پسر ۱۷ ساله (که نمی‌تواند طبق قانون نامش را فاش کند) اعلان کرده که با ۵۶ اتهام روبروست در حالی که نوجوان دوم با نام "تلیق جونز" ۱۹ ساله با ۴۴ اتهام روبروست. ریچارد می‌گوید این نوجوانان در پنج مورد از سرقت‌های اتومبیل کاملا موفق بوده‌اند و توانسته‌اند ظرف چند دقیقه خودرو را به دست آورند. وی می‌افزاید این دو نفر یک سرقت از یک مغازه آتش‌بازی نیز در کارنامه خود دارند که از آن هم پول نقد دزدیده‌اند و هم وسایل آتش‌بازی را.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پلیس پس از این خبر افزود که با توجه به قانون عدالت کیفری جوانان، هویت نوجوان کوچکتر به دلیل سن او فاش نمی‌شود ولی برخی از اتهامات این دو نفر را به ترتیب زیر برشمرد: سرقت با سلاح گرم، حمله به عمد، داشتن محدود سلاح گرم، نگهداری سلاح گرم با علم به دستکاری شماره سریال آن، حمل سلاح مخفی، نگهداری اموال به دست آمده از جنایت. پلی می‌گوید دو قبضه سلاح شکاری، یک چاقو، اموال مسروقه، یک جعبه سرقت و لباس‌های ویژه دزدی آنها را کشف و ضبط کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چگونگی سرقت‌ها
ریچارد در توضیح شگرد این دزدی‌ها گفت که یکی از متهمان به قربانی زمانیکه در پارکینگ در خودروی خود نشسته، نزدیک می‌شود و کلید خودروی او را می‌خواهد در حالی که مظنون دیگر در یک وسیله نقلیه دیگر برای فرار احتمالی در همان نزدیکی منتظر اوست. پلیس می‌گوید آنها جوری عمل می‌کنند که قربانی بفهمد با اسلحه روبروست اگرچه تاکید می‌کند که تاکنون هیچ کسی آسیب جسمی ندیده، اما اینگونه جنایات مطمئنا تاثیر قابل توجهی بر قربانیان داشته و چنین ادامه داد: "فقط می‌توان تاثیرات روانی چنین دزدی را روی مردم حدس زد". ریچارد گفت که معمولا سرقت وسایل نقلیه شامل خودروهای مدل بالایی می‌شود که برای قاچاق کردند به خارج از کشور و سود مالی زیاد انجام می‌شوند اما در این مورد وسایل نقلیه، هیچکدام از آنها مدل بالا و گران نبودند و هدف از دزدی استفاده از آنها برای ارتکاب جرایم دیگر بوده است.
 
چگونگی دستگیری
در ۲ ژوئن، کارآگاهان پلیس توانستند این دو نفر که در حال تردد با یکی از خودروهای سرقت شده در ۱۸ ماه مه بودند را شناسایی کنند. پلیس پیشتر در جریان چگونگی آن دزدی قرار گرفته بود و به همین دلیل کارآگاهان این دو نفر را در برمپتون (شهری در شمال غرب تورنتو) از خودرو به پایین کشیده و دستگیر کردند. پلیس می‌افزاید که تاکنون هیچ ارتباطی بین این دو نفر با یک سازمان جنایت کننده نیافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ریچارد گفت که با توجه به افزایش اخیر سرقت خودروها در کشور و به ویژه در بزرگ‌شهر تورنتو، واکنش پلیس نیز تغییر کرده و افزود: "ما اساسا نحوه واکنش خود به سرقت‌های اتومبیل را نیز تقویت کرده‌ایم، و یک کارگروه خاص به نام «جلویش را بگیر» که منحصرا در مورد سرقت‌های اتومبیل تحقیق می‌کند را تشکیل داده‌ایم. این نقطه پایان بازی اینگونه دزدی‌ها خواهد بود زیرا ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا کلیه عوامل پشت این دزدی‌ها را دستگیر کنیم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 9, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به