بین 24 تا 29 درصد از کل مالیات دریافتی از شرکت‌های کانادایی در سال غیبش زده است
ترجمه ایران استار-‌طبق اولین آنالیز کارکرد شرکت‌های کانادایی که توسط اداره مالیاتی کانادا تهیه شده، مشخص شد که در سال 2014 بعضی از کمپانی‌های کانادایی از پرداخت 9.4 تا 11.4 بیلیون دلار مالیات، که طبق قانون موظف به پرداخت آن بوده‌اند، طفره رفته‌اند. این یعنی بین 24 تا 29 درصد از کل مالیات دریافتی از شرکت‌های کانادایی در سال غیبش زده است!
این گزارش که برایش مدتها انتظار کشیده بودیم، نشان داد که دولت و کشور کانادا نیز همانند بسیاری از کشورهای غربی از دریافت بیلیون‌ها دلار مالیات از کمپانی‌ها بی‌بهره می‌ماند. "میرلی اتیر" مسئول عمومی اداره مالیات کانادا گفت که بنا به این گزارش ما نیز دقیقا مشابه با کشورهای دیگر حدود 26% از مالیات‌هایمان از شرکت‌ها را بدست نمی‌آوریم. طبق گزارش حسابرس اداره مالیات اکنون دولت ‌حدود 6.1 بیلیون دلار مالیاتش‌ (که حدود 55 تا 65 درصد کل مالیات دریافتی بالاست) را صورتحساب کرده ولی دریافت ننموده است! به گفته "یویس گیروکس" عضو بودجه پارلمان کانادا "کمپانی‌ها با دریافت صورتحساب مالیاتی از اداره مالیات هم حتی آنرا پرداخت نمی‌کنند، بیشترشان به آن اعتراض می‌کنند به ویژه کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی که رسیدگی به اعتراض آنها سالیان سال طول می‌کشد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
در دو مورد که سال گذشته اتفاق افتاده است دو شرکت بزرگ "بانک مونترال" و اورانیوم "کام‌کو" از پرداخت 3 بیلیون دلار مالیات سر باز زده‌اند. این دو شرکت دارای ساختار مالی غیرقانونی در خارج از کانادا هستند. این دو شرکت به صورتحساب مالی خود اعتراض کردند و دادگاه مالیاتی به نفع آنها رای داد (عمدتا بعلت اینکه نمی‌توانست به همه مدارک آنها دسترسی داشته باشد و فقط با مدارک ارائه شده شرکت‌ها روبرو بود). "گالیوان"، یک مسئول اداره مالیات طی مصاحبه‌ای اظهار داشت که‌ دریافت همه رقم مالیاتی کاری بسیار سخت است زیرا شرکت‌ها کل مبلغ مالیاتی خود را هم پرداخت نمی‌کنند: "ما در دادگاه همیشه مقداری از مبلغ مالیاتی را از دست می‌دهیم، پس نمی‌توانیم همه مبلغ مالیاتی را دریافت کنیم، اما باید بدانید که ما بطور جدی از همه طرف بدنبال دریافت کردن مبالغ مالیاتی خواهیم رفت، این پیام واقعی ما به همه کسانی است که بایستی مالیات پرداخت کنند".
بسیاری از "حرکت جدی از همه طرف" به بررسی و پیدا کردن ساختار مالی غیرقانونی در خارج از کانادا شرکت‌ها برمی‌گردد، اگرچه حسابداران این شرکت‌ها می‌گویند که کارشان را خوب انجام می‌دهند، اما اداره مالیات اینطور فکر نمی‌کند. برای مثال در 5 سال گذشته اداره مالیات موفق شده است سالیانه 285 مورد از این نوع ساختارهای مالی غیرقانونی را یافته و تکمیل کند که این به معنی موفقیت دوبرابری آن نسبت به گذشته می‌باشد و بدین ترتیب بیش از 60% مالیات بیشتری از این شرکت‌ها جمع‌آوری کرده است.
اما، این گزارش متاسفانه نتوانسته است تکلیف مالی پولدارانی که بطور شخصی پول خود را خارج از کانادا قایم می‌کنند روشن کند. برخی از این اشخاص قبلا در رسوایی اسناد پاناما و اسناد "پارادایز" لو رفته‌اند. این گزارش می‌گوید که حسابرسی از اینگونه اشخاص بسیار مشکل است زیرا بسیار از این اشخاص از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که در کشورهای میزبان قانونی هستند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اگر چه این گزارش به قول گیروکس بر روی حساب‌های غیرقانونی در خارج از کانادا تکیه کرده است اما حتی نتوانسته یک دید کلی از مالیات از دست رفته را بدست دهد. گیروکس می‌گوید بدست آوردن و محاسبه کردن کل مالیات از دست رفته سخت است اما لازم است که در همکاری با چندین موسسه بتوانیم بدان دست بیابیم و من این موضوع را به مسئولان اداره مالیات بطور حضوری گفته‌ام و آنها به من نگاه کردند و گفتند: همه‌اش همین هست که اینجاست!
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اداره مالیات تصدیق می‌کند که این گزارش با توجه به پیچیدگی شرایط کمی محافظه‌کارانه تهیه شده و می‌گوید: "رقم واقعی می‌تواند چیزی بیشتر از این باشد". سناتور "پرسی دونه" که پیگیر این موضوع بوده است گفت: آنچه که اداره مالیات منتشر کرده بسیار ناچیزتر از واقعیت فرار مالیاتی در کاناداست. او می‌گوید: "اداره مالیات نمی‌خواهد که مردم بدانند چقدر کارشان شل و شلخته است. در اینکه چنین مشکلی داریم اصلا شکی نیست، حتی اعداد خود اداره مالیات آن را ثابت می‌کند؛ اما واقعیت اینست که مردم نیاز به یک سازمان دیگری دارند تا تمام جزئیات این مشکل را بیرون کشیده و در دسترس همه قرار دهد".


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 19, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به