ریشی رئیس سابق خزانه‌داری و وزیر دارایی بریتانیا که خود فردی بسیار ثروتمند می‌باشد این طرح را به جی-۷ پیشنهاد داده است
دولت انگلستان که اکنون ریاست گروه جی-۷ را دارد طرحی موسوم به تبدیل پول به ارز دیجیتالی را پیش روی کشورهای عضو گذاشته است. این طرح توسط "ریشی ساناک" وزیر دارایی و خزانه‌داری انگلستان طرح شده و در مجلس انگلیس نیز به بحث گذاشته شده است. ریشی با خالی کردن پشت "بوریس جانسون" نخست وزیر سابق انگلستان باعث سقوط وی شد و در انتخابات جایگزینی وی شرکت کرد که پس از "لیز تراس" به مقام دوم رسید.
در پی این مباحث بحث‌های تلویزیونی در انگلستان بالا گرفت که در اینجا یکی از این بحث‌ها را برایتان می‌آوریم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
طرح جدید جنجالی جایگزینی پول با ارز دیجیتالی قابل برنامه‌ریزی، مطرح شده توسط انگلیس چیست؟
طرح ریشی در نشست پیشین کشورهای جی-۷ که از نظر اقتصادی پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هستند و اقتصاد جهان را می‌چرخانند، مطرح شده و پس از آن امسال نیز در مجلس انگلیس مطرح شد. "ریشی"، رئیس خزانه‌داری بریتانیا که خود فردی بسیار ثروتمند است می‌گوید که می‌خواهند کار جدیدی در زمینه پول انجام دهند. آنها می‌خواهند یک ارز دیجیتالی وارد بانک مرکزی کنند و آنرا جایگزین انواع پول، از جمله پول کاغذی و دیگر ارزهای دیجیتالی کنند. این ارز به نوعی رقیب دیگر ارزهای دیجیتالی موجود و رایج مانند "بیت کوین" خواهد بود. این ارز جدید به‌جای اینکه مانند دیگر ارزهای دیجیتالی کنونی غیرمتمرکز باشد، برعکس توسط دولت‌ها برای مثال از طریق بانک مرکزی انگلستان کنترل می شود. بنابراین مردم به جای داشتن یک حساب بانکی در یک شعبه از یک بانک در آمریکا که امکان کنترل‌ها را سخت می‌کند، آنها مستقیما حسابی در بانک مرکزی آمریکا خواهند داشت که البته اگر به کشور دیگری هم بروند فقط کنترل حساب‌ها دست به دست می‌شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما آنچه ریشی در این باره با تاکید در مجلس انگلستان اعلان می‌کند داشتن قابلیت برنامه‌ریزی آنهاست، یعنی بتوان این ارزهای دیجیتالی را با کمک برنامه‌های کامپیوتری برنامه‌ریزی و کنترل کرد. وی قبلا قصد خود را برای انجام این کار به گروه جی-هفت نیز اعلام کرده که این اعلان در خبر روزنامه "دیلی تلگراف" هم آمده است. با این کار دولت‌ها می‌توانند مثلا در زمانیکه مثل الان بهره‌ها بالا می‌رود بطور اتوماتیک این بهره را مستقیما از ارز دیجیتالی شما برداشت کنند. بدین شکل دیگر کل پول‌های کاغذی یا سکه‌ها از دور خارج می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از سوی دیگر با قابلیت برنامه‌ریزی این ارزهای دیجیتالی که در دست دولت‌هاست، آنها می‌توانند چگونگی خرج کردن آن را نیز کنترل کنند. آنچه ریشی می‌گوید اینست که دولت همراه با کارفرمای شما قابلیت کنترل کردن خرج‌ها را خواهند داشت، برای مثال شما اگر کارمند شرکت خودروسازی جی‌ام هستید دیگر نمی‌توانید پول خود را صرف خریدن بی‌ام‌دبلیو کنید و بدین شکل مردم خودبخود در جهت رشد اقتصادی کشور و جهان خواهند افتاد.

موافقان چه می‌گویند؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
موافقان علاوه بر تکرار ادعاهای ریشی که در بالا به آنها اشاره شده، با زدن چند مثال مدعی هستند که سیستم جدید به نفع کارآیی بیشتر خواهد بود، یکی از این مثال‌ها می‌توان به تبدیل ارزها اشاره کرد که بدین شکل جلوی کار برخی از افراد یا شرکت‌ها که با خرید و فروش سنگین ارزهای مختلف برنامه‌های ارزی دولت‌ها را به هم می‌زنند، را می‌شود به راحتی گرفت. از دیگر موارد آن، مسائل پزشکی خواهد بود، برای مثال اگر اسید اوریک شما بالاست دیگر نمی‌توانید غذای گوشت‌دار بخرید زیرا با برنامه‌ریزی، پول دیجیتالی شما محدود شده، پس مجبور خواهید بود یک وعده غذای گیاهی بخرید. مثال دیگر آنها اینست که یک جانی نیز دیگر هرگز نخواهد توانست اسلحه بخرد و دست به خشونت بزند.
 
مخالفان چه می‌گویند؟
مخالفان این برنامه می‌گویند با هرگونه کنترلی مخالفند از جمله کنترل پول. آنها چنین استدلال می‌کنند که برای مثال توئیتر در ظاهر به آزادی بیان کمک کرده اما در واقع فقط توئیت‌هایی به دیگران می‌رسد که در جهت خاصی باشند و "برنامه کنترلی" توئیتر محدودیتی در پخش بوجود می‌آورد و اگر کسی از این محدودیت عبور کند، حساب کاربری را مسدود می‌کند. آنها می‌گویند با این روند این ارزها دیگر "پول" نخواهند بود بلکه مانند "کوپن‌هایی" هستند که کنترل کامل آنها نیز از دست مردم خارج می‌شود، درست مثل سیستم اعتبار اجتماعی چین، که در آن شما محدودیت دارید که پول خود را صرف چه چیزی می‌کنید. و این یعنی توانایی مردم در توزیع ثروت نیز کنترل می‌شود.
آنها می‌گویند اگرچه دولت می‌تواند جلوی خرید اسلحه توسط یک جانی را با محدود کردن پول وی بگیرد اما می‌تواند بطور غیرمستقیم دیگر ارکان جامعه را کنترل کرد، برای مثال می‌تواند بطور غیرمستقیم باعث شود که یک مخالف نتواند پول وسیله نقلیه برای رسیدن به گردهمایی در مخالفت با دولت را پرداخت کند. آنها می‌گویند نمونه بارز این محدودیت در چین نیز دیده می‌شود و غرب نباید به راهی که کشورهای دیکتاتوری می‌روند برود اگر چه در ظاهر جذاب و به نفع مردم بنظر آید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مخالفان می‌گویند با ظهور ابزارهای جدید جامعه دچار تلاطم می‌شود ولی در عین تلاطم باید حرکت درست را انجام داد، برای مثال دستگاه چاپ باعث شد تا "مارتین لوتر" بتواند واقعیت "کتاب مقدس" را که تا آن زمان فقط کشیش‌ها می‌خواندند و تفسیر می‌کردند تا مردم را کنترل کنند، را به مردم نشان دهد و نتیجه آن شد سی سال جنگ در اروپا که در نهایت به اصلاحات منجر گشت و اکنون هیچ کسی ظهور چاپ را زیر سوال نمی‌برد. چاپ باعث شد تا قدرت مطلق کلیسا بین مردم تقسیم شود. به همین دلیل ظهور اینترنت و ارزهای دیجیتالی که اساسا تمرکززدا هستند نباید موجب قدرت و کنترل بیشتر دولت و ارکان کنونی قدرت جامعه گردد. آنها معتقدند اگر تمرکززدایی از رسانه‌ها گرفته تا پول برطرف نشود به زودی سیستم غرب نیز تبدیل به سیستم‌های دیکتاتوری می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, September 15, 2022 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به