متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار لاری، واحد پول گرجستان (معادل ۱۲۲ هزار دلار آمریکا) اقامت دائم گرجستان را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند
در پی ابهام درباره دلیل مسدود شدن حساب بعضی از شهروندان ایرانی در گرجستان در روزهای اخیر، سفارت ایران در این کشور این اقدام را به "رعایت نکردن" قوانین مبارزه با پولشویی نسبت داده است.
فاطمه مقیمی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان، اعلام کرد: "بعد از پیگیری‌های سفارت ایران در گرجستان متوجه شدیم حساب ایرانیان در گرجستان به‌دلیل رعایت‌نکردن ضوابط FATF بوده و نه تحریم‌های اقتصادی مربوط به برجام."
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بنابر اعلام اتاق بازرگانی ایران و گرجستان حساب‌های بانکی بعضی از تجار ایرانی در گرجستان مسدود شده است و اجازه افتتاح حساب جدیدی به آنها داده نمی‌شود؛ که به نگرانی‌هایی در میان شهروندان ایرانی مقیم گرجستان دامن زده است.
مقیمی همچنین افزود: "ابتدا حدس ما این بود که گرجستان تحریم هسته‌ای علیه ایران را آغاز کرده؛ اما بعد مطلع شدیم بلوکه‌شدن حساب ایرانیان در این کشور به‌دلیل رعایت‌نکردن ضوابط FATF بوده است."
این در حالی است بعضی از بانک‌های گرجستان اخیرا انجام هرگونه معاملات بانکی برای شهروندان ایرانی بدون کارت اقامت را ممنوع کرده‌اند و حساب بعضی از آنها هم مسدود شده‌ است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

علی، یکی از شهروندان ایرانی که حدود ۵ سال است با اقامت قانونی ساکن تفلیس است در گفتگویی با بی‌بی‌سی فارسی دلیل دیگری هم برای مسدود شدن حساب ایرانی‌ها در گرجستان برشمرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
او گفته براساس بخشنامه‌ای که به موسسات مالی این کشور ابلاغ شده، بانک‌های گرجستان از ارائه خدمات به کسانی که دارای کارت اقامتی معتبر نباشند، خودداری می‌کنند یا حساب آنها را می‌بندند. همسر او از جمله کسانی بوده که حساب بانکی‌اش بسته شده بود. علی گفته است: "دیروز برای برداشتن ۸۰۰۰ دلار به بانک (در تفلیس) مراجعه کردم که البته موفق به دریافت شدم؛ ولی امروز بانک با من تماس گرفت تا درباره دلیل برداشت و منشا پول از من بپرسد". او همچنین افزود؛ برای مبالغ بالا یا "مشکوک" متقاضیان دریافت پول باید اظهارنامه بانک را پر کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سال پیش (۱۳۹۶) بعد از مذاکرات ایران با گروه ویژه اقدام مالی، ایران به‌مدت یک سال از فهرست سیاه پول‌شویی خارج شد اما این تعلیق دائمی نشد.
یک ماه پیش هم جواد قوام شهیدی، سفیر ایران درگرجستان، به متقاضیان اخذ اقامت دائم در گرجستان از طریق خرید ملک در این کشور هشدار داده بود.
به گفته قوام شهیدی بسیاری از شهروندان ایرانی که در گرجستان اقامت یک ساله گرفته‌اند "موفق به تمدید آن نشده‌اند. در سال‌های اخیر تعداد شهروندان ایرانی که با هدف رسیدن به اقامت دائم این کشور به گرجستان سفر کرده‌اند افزایش یافته است.
براساس قوانین گرجستان، اتباع خارجی می‌توانند با حداقل ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا اقامت کوتاه مدت (یک ساله) این کشور را دریافت کنند که این اقامت در پایان دوره قابل تمدید است. برهمین اساس، شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله گرجستان می‌تواند به اقامت دائم در این کشور منتهی شود.
متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار لاری، واحد پول گرجستان (معادل ۱۲۲ هزار دلار آمریکا) اقامت دائم گرجستان را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند.
البته دولت این کشور در حال تهیه قانون جدیدی است که در صورت نهایی شدن ممکن است مجوز اقامت دائم به آن عده از اتباع خارجی داده ‌شود که به جای شش سال در ۱۰ سال اخیر در گرجستان اقامت داشته باشند.
گرجستان در اتحادیه اروپا عضویت ندارد؛ ولی شهروندان آن بدون نیاز به ویزا می‌توانند به کشورهای حوزه شینگن (برای اقامت تا سقف سه ماه) سفر کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بعضی از شهروندان ایرانی بر این باورند که با سرمایه‌گذاری در گرجستان بخصوص از طریق خرید ملک اولا نگرانی آنها از کاهش ارزش ریال از بین خواهد رفت و همچنین با گذشت زمان، سرمایه آنها افزایش خواهد یافت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 30, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به