این احتمال هست که دولت ایالات متحده معافیت پنج کشور خریدار نفت ایران را تمدید می‌کند، تا جلوی افزایش بهای نفت را بگیرد
مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، از هشت کشوری که برای خرید نفت ایران از واشینگتن معافیت موقت گرفته بودند، سه کشور واردات خود را به صفر رسانده‌اند.
برایان هوک، ۱۳ اسفند ماه، بدون این‌که به نام کشوری اشاره کند، گفت "در نوامبر (آبان سال گذشته) ما به هشت کشور معافیت دادیم تا بهای نفت افزایش پیدا نکند. من اکنون می‌توانم تائید کنم که سه کشور (از آن هشت کشور) واردات نفت خود را به صفر رسانده‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در پی خروج دولت دونالد ترامپ از "برجام" و بازگشت تحریم‌های آن کشور علیه ایران، در میانه آبان ماه سال پیش مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان از تحریم‌های نفتی ایران معاف شده‌اند. این معافیت‌ها برای مدت شـش ماه به این کشورها داده شده بود. در آن زمان پومپئو گفته بود که ۲۰ مشتری دیگر ایران خرید نفت ایران را کاملا متوقف کرده‌اند.
برایان هوک روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت "برای این‌که در مسیر به‌صفر رساندن {فروش نفت ایران} حرکت کنیم، شرایط بهتری در بازار وجود دارد". او تاکید کرده‌است که واشینگتن به‌دنبال اعطای "معافیت یا استثناء" نیست.
مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، در آغاز سال جاری در مصاحبه‌ای با بخش انگلیسی "صدای آمریکا" گفته بود تصمیم نهایی درباره هشت کشوری که معافیت موقت‌شان بزودی به پایان می‌رسد بعدا اعلان خواهد شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هوک در آن زمان به این موضوع نیز اشاره کرده بود که سیاست دولت متبوع او این است که دیگر معافیت جدید نفتی از تحریم ایران ندهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این مقام وزارت خارجه ایالات متحده گفته است تحریم‌های نفتی، از ماه مه ۲۰۱۸ تا کنون، ۱.۵ میلیون بشکه از صادرات ایران کاسته است: "این موضوع جلوی دسترسی حکومت (تهران) به بیش از ۱۰ میلیارد دلار از درآمد نفتی را گرفته است؛ در حدود ۳۰ میلیون دلار در روز". روز گذشته پس از آن‌که دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد بخش‌های بیشتری از اقتصاد ایران را هدف تحریم قرار دهد، بهای جهانی نفت به رکورد تازه‌ای در سال ۲۰۱۹ رسید و از ۶۹ دلار برای هر بشکه فراتر و به ‌سوی ۷۰ دلار در هر بشکه در حرکت است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این احتمال هست که دولت ایالات متحده معافیت پنج کشور خریدار نفت ایران را تمدید می‌کند، تا جلوی افزایش بهای نفت را بگیرد و به خریداران اصلی نفت ایران، یعنی هند و چین، ملایمت نشان دهد. این پنج کشور احتمالی، کره جنوبی، ژاپن، چین، هند و ترکیه خواهند بود. البته پیشتر نیز گزارش شده بود که احتمالا یونان، ایتالیا و تایوان از معافیت‌های تازه محروم خواهند شد.
گروهی از تحلیل‌گران می‌گویند سقوط صادرات نفت ایران در حال حاضر نیز ضربه شدیدی به مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده درآمد ارزی کشور زده است.
مقام‌های جمهوری اسلامی از سوی دیگر به تهدیدهای آمریکا در مورد به‌صفر رساندن فروش نفت، واکنش‌هایی نشان داده‌اند؛ برخی از این واکنش‌ها تهدیدآمیز بودند، در مواردی نیز مقام‌های دولت حسن روحانی گفته‌اند تهران مشتریان جدیدی یافته و نفت خود را به آن‌ها فروخته و فروش نفت به صفر نخواهد رسید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فرصت شش ماهه آمریکا به هشت مشتری ایران برای واردات محدود نفت در ماه مه، اردیبهشت‌ماه، پایان می‌یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 3, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به