براساس نتایج نهایی،‌ اصلی‌ترین عامل مرگ در آمریكا بیماری‌های قلبی عروقی است
آرون پن محقق آماری دانشگاه كالیفرنیا:
میزان مرگ در اثر حمله قلبی، بیش از خودکشی و حمله تروریستی است
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دانشمندان دریافته‌اند میان رایج‌ترین دلایل حقیقی مرگ و دلایلی كه انسان‌ها درباره آنها بیشتر می‌شنوند، ‌شكاف بزرگی وجود دارد.
در اینفوگرافیكی كه توسط آرون پن محقق آماری دانشگاه كالیفرنیا سن‌دیه‌گو ایجاد شده‌است، وی تلاش كرده صحت و درستی آماری متعلق به سال 1979 درباره عدم وجود ارتباط میان دلایل مرگ بیان شده در اخبار روز و دلیل واقعی مرگ افراد را با آمار امروزی تطبیق دهد و درستی آن را تایید یا رد كند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

محققان در آن پژوهش و دو پژوهش پس از آن دریافتند خودكشی،‌ در مقایسه با مرگ‌هایی كه در واقع به واسطه خودكشی رخ داده‌‌اند،‌ بیش از اندازه حقیقی در رسانه‌ها بازتاب داده می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
محققان در پژوهش جدید داده‌های جدیدی را، از جمله داده‌های مربوط به مرگ و میر مركز پیشگیری و كنترل بیماری‌های آمریكا را از سال 1999 تا 2016 مورد بررسی قرار دادند. محققان به صورت ویژه 10 دلیل مرگ را در آمریكا مورد بررسی قرار دادند و علاوه بر آن داده‌های مربوط به تروریسم، خودكشی و "اوردوز" را نیز كه به وفور در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شوند تجزیه و تحلیل كردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سپس نتایج خود را با داده‌های گوگل ترند، ابزاری برای كشف گرایش جستجوی كاربران در گوگل، مقایسه كردند تا دریابند كاربران چه دلایل مرگی را در گوگل جستجو كرده‌اند. محققان همچنین نتایج خود را با پایگاه داده‌های روزنامه نیویورك تایمز و گاردین مقایسه كردند تا انطباق گزارش‌های رسانه‌ای را با داده‌های آماری بسنجند.
براساس نتایج نهایی،‌ اصلی‌ترین عامل مرگ در آمریكا بیماری‌های قلبی عروقی است و پس از آن سرطان در رتبه دوم قرار دارد و آمار مرگ در اثر تروریسم به اندازه‌ای ناچیز است كه محققان حتی آن را در ستون آمار مرگ و میر مرتبط قرار دهند. این درحالی است كه تروریسم به عنوان عامل مرگ یكی از اولین نتایج جستجو در گوگل به شمار می‌رود،‌درحالی كه كسی توجهی به بیماری‌های قلبی ندارد. دو نشریه مورد بررسی نیز در سال 1999 بیشتر روی خودكشی به عنوان عامل اصلی مرگ مانور داده‌اند،‌ اما در سال 2016 پوشش اخبار تروریسم خبرهای مرتبط با خودكشی را تحت‌تاثیر خود قرار داده‌است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به گفته محققان این دو روزنامه تروریسم، سرطان و خودكشی را اصلی‌ترین عوامل مرگ در میان انسان‌ها معرفی می‌كنند و اگرچه سهم بیماری سرطان در این آمار منطقی به نظر می‌رسد،‌اما سهم تروریسم و خودكشی بسیار دست‌بالا گرفته شده‌است. به گفته آنها بیماری‌های قلبی و كلیوی 10 برابر دیگر عوامل كمتر در اخبار پوشش داده شده‌اند درحالی كه خودكشی به عنوان عامل رایج مرگ، 31 برابر دست‌بالا گرفته شده‌است. آشكار است كه این آمار ارتباطی مستقیم با محل زندگی افراد دارد، اما دست كم ساكنان آمریكا اكنون می‌دانند كه باید نگرانی درباره مرگ در یک حمله تروریستی را رها كنند و بیشتر به فشار و كلسترول خون خود توجه نشان دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 25, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به