در کانادا ما دو نوع گزارش اعتباری عموما داریم: اکوفکس و ترنس یونیون
چگونه فایل اعتباری شما بوجود می‌آید:
در کانادا ما دو نوع گزارش اعتباری عموما داریم Equifax , Trans Union . در زمانی که یک شخص حقیقی اقدام برای کارت اعتباری  و یا یک وام می‌کند این فایل در هر دو سازمان بالا ایجاد می‌شود. عموم اعتبار دهندگان از جمله بانک‌ها و کمپانی‌های کارت اعتباری و فروشندگان عمده گزارشات تراکنشی خود را به طور مرتب و ماهانه به این دو سازمان ارسال کرده و تا زمانی‌که مشتریان با آنها در ارتباط هستند و حساب‌های ایشان فعال می‌باشد به این کار ادامه می‌دهند. در اینجا یک استثنا وجود دارد و آن مربوط به کمپانی‌های وام‌دهنده مسکن است. این تشکیلات عموما مجبور با ارسال گزارش به این دو تشکیلات برای تاریخچه اقساط مشتریان خود نیستند و فقطCredit Union   می‌باشد که اقدام به ارسال گزارش می‌کند. ولی باید به یاد داشت حتی وام مسکن شما هم و مبلغ اقساط ماهانه شما در این گزارش موجود خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بیشتر آژانس‌های وام مسکن دسترسی به گزارشات Equifax  دارند و با این گزارش قادر خواهند بود ارزیابی خود را در مورد اطلاعات مربوط به جمع اعتبارات اخذ شده با مقدار بالانس ماه قبل و یا اطلاعات‌ اقساط مربوط به هر وام را بطور اخص ا‌نجام دهند  و تعیین کنند که یک مشتری سابقه پرداخت اقساط خود را به چه شکلی داشته است. در اضافه این گزارش لیست کار فرمایان و تاریچه محل سکونت و تغییر نام‌ اشخاص و تعداد دفعات اقدام شده به کارت اعتباری را نیز در اختیار قرار می‌دهد. با توجه با لیست جزییات بالا گاهی بعضی از مشتریان در خواست می‌کنند که کارشناسان وام گزارش اعتباری که خود درخواست کرده‌اند ‌را مورد استفاده قرار دهند که در مجموع با آنچه ذکر شده نمی‌تواند برای کمپانی‌های وام دهند‌ه و حتی اکثر بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
متاسفانه غالب مشتریان یک اشتباه عمومی از درک این گزارشات دارند و آن این می‌باشد که با هر بار درخواست Credit Check نمره اعتباری آنها پایین‌تر و پایین‌تر می‌آید، در صورتیکه واقعیت این است در یک دور 120 روزه فقط یک بار نمره اعتباری برای 10 نمره افت می‌کند به شرط اینکه‌ برای یک منظور مشخص باشد. مثلا اگر گزارش اعتباری شما برای وام خانه در خواست شده باشد در این دوره هر بانک و یا کمپانی وام همین اقدام را برای همین منظور کند فقط مشتری 10 نمره اعتباری از دست می‌دهد. تنها نکته منفی این کار این است که در این گزارش ذکر خواهد شد در 120 روز گذشته چه کمپانی‌های دیگر و یا بانک دیگر در خواست گزارش اعتباری شما را کرده‌اند و این ممکن است ایجاد سوال کند چرا شما موفق به اخذ وام مورد در خواست خود نشده‌اید.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نمره اعتباری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بر اساس ارزش‌یابی که در این گزارشات بر مبنا داده‌های آماری و محاسبات مربوطه انجام می‌شود نمره اعتباری یک شخص مشخص می‌شود. Equifax  اصطلاحا" به این عدد می‌گوید Beacon Score در حالی‌که Trans Union  نام empirica را اختصاص داده است. از نظر مرجع قانون‌گذاری  هردو اینها مولفه نمره اعتباری شما هستند. کاربرد این نمره به معنی تعیین درجه ریسک‌پذیری شما می‌باشد و در واقع پیش‌بینی می‌کند چه احتمالی وجود دارد که شما در دو سال آینده قادر به پر‌داخت اقساط خود نباشید‌. چون بیشترین استفاده از نوع گزارشات Equifax  می‌شود در پایین به تقسیمات این گزارش اشاره می‌شود:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
680 and Up- good to Superior Credit
600-679      - average to good credit
570-600      -below to average credit
Below 570 -poor credit
پنج فاکتوری که بر روی نمره اعتباری شما تاثیر می‌گذارد:
  1.  تاریخچه پرداخت هر نوع اقساطی که به دو سازمان مربوطه گزارش می‌کند. 35%        
  2. مجموع بالانس اعتبارات دریافتی شما. هر چه وام‌های بیشتری در‌یافت کرده باشید حتی در پر‌داخت‌های آنها مشکلی نداشته باشید نمره اعتباری شما دچار افت می‌شود.30  %
  3. مجموع دوره‌های زمانی که اعتبار داشته‌اید. هر چه  مدت طولانی‌تر اعتبار دریافتی‌ شما باشد نمره اعتباری شما بهبود می‌یابد البته به شرط‌ پرداخت به موقع اقساط . 15%
  4. تعداد دفعاتی که شما اقدام به درخواست اعتبار برای مقاصد مختلف می‌کنید می‌تواند نمره اعتباری شما را کاهش بدهد. 10%
  5. تنوع اعتبارات دریافتی شما. مثلا شما چند نوع کردیت کارت یا وام ماشین یا وام خانه دریافت کرده‌اید. 10%
به امید اینکه مطلب این هفته مورد استفاده قرار گرفته باشد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 27, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به