اگر متوجه شدید که اشتباهی در پُر کردن برگه‌های مالیاتی خود داشته‌اید، نیازی به ترس و یا فرار نیست
ترجمه ایران استار - ‌گفته می‌شود مرگ و مالیات تنها حقیقت‌های زندگی هستند! البته در خصوص اولی کاری نمی‌توان کرد ولی می‌توانید با خواندن این مقاله از اشتباهات مالیاتی با هزینه زیاد، که بسیاری از کانادایی‌ها آن‌ها را انجام می‌دهند اجتناب کنید:
1- عدم اعلام آدرس جدید: عدم اطلاع‌رسانی به اداره مالیات کانادا (سی‌آر‌ای)‌ درخصوص تغییر آدرس منزل می‌تواند بازگشت مالیات شما را با مشکل روبرو کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
2- پُر نکردن فرم‌ها در زمان مقرر: اگر شما پس از 30 آوریل 2019 فرم‌های مالیاتی سال 2018 خود را تکمیل کنید، باید جریمه دیر کرد را به اداره مالیات بپردازید. جریمه شما پنج درصد از تراز مالی 2018 شما است، به علاوه یک درصد دیگر از تراز به ازای هر ماه دیر کرد که به آن اضافه می‌شود.
3- پُر نکردن فرم‌های مالیاتی در زمان مقرر و به کرار: اگر شما عادت به دیر پُر کردن فرم‌های خود دارید و مثلا در ساله‌های 2015، 2016 یا 2017 این کار را انجام داده‌اید، باید بدانید امسال به ازای دیر کرد خود باید 10 درصد از تراز مالی خود را نیز به اداره مالیات پرداخت کنید و هر ماه دیر کرد بیشتر برای شما 2 درصد اضافه به ازای هر ماه را نیز به ارمغان می‌آورد. 
4- پُر نکردن فرم‌های مالیاتی در زمان مقرر به دلیل در دسترس نبودن مدارک: در صورتی که فرم استخدامی (تی‌4) خود را گم کرده‌اید و یا دیگر مدارک مورد نیاز دیگری را در دسترس ندارید بهتر است به جای تاخیر در پُر کردن و ارسال اظهارنامه مالیاتی، آنها را از منابع دیگری محاسبه و اعلام کنید. معمولا دیر اعلام کردن، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

5- عدم پرداخت بدهی مالیاتی در زمان اعلام شده: اگر مبلغی به اداره مالیات بدهکار شده‌اید، بهتر است سر زمان مشخص‌شده آن را پرداخت کنید، دیر پرداخت کردن شما را مجبور می‌کند که سود پول را نیز بپردازید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
6- عدم توانایی پرداخت مالیات: اگر پول قرض گرفته‌اید تا مالیات خود را پرداخت کنید و سود پول شما از میزان سود اداره مالیات بیشتر است، بهتر است پرداخت خود را با اداره مالیات قسط‌بندی کنید، برای اینکار با اداره مالیات تماس بگیرید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
7- هزینه تحصیل و کتاب‌های خود را می‌توانید در‌ محاسبات اعمال کنید: هزینه‌های تحصیل و کتاب درسی دانش‌آموزان بزرگسال می‌تواند در برگشت مالیات موثر باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که موسسه آموزشی شما باید شناخته شده باشد. شما می‌توانید تنها یک دوره تحصیلی و کتاب درسی برای هر ماه را در محاسبات خود بیاورید و این ادعاها بر اساس سال تقویمی است، نه سال تحصیلی. دانشجویان تمام‌وقت و نیمه‌وقت هر دو می‌توانند از این قانون استفاده کنند.
8- سود وام دانشجویی در مالیات برگشتی قابل محاسبه است: سود پرداخت شده وام دانشجویی از مالیات شما کسر می‌گردد. این قانون شامل وام‌های شخصی‌، اعتبارات دانشجویی، و وام دانشجویان خارجی نمی‌گردد.
9- تقاضای کسر سود وام دانشجویی: از آنجایی که بهره وام دانشجویی می‌تواند تنها یک بار بازگردانده شود، احتمالا بهتر خواهد بود این کا را در پایان دوره وام انجام دهید تا مبلغ سود بیشتری را به حساب خود برگردانید.
10- هزینه‌های پزشکی را به عنوان کسر در فرم‌های مالیاتی ذکر کنید: همه چیز از هزینه‌های دندانپزشکی و داروهای تجویزی و هزینه‌های فیزیوتراپی می‌تواند در فرم‌های مالیاتی ذکر شود. رسید‌ها باید پرداخت شده و‌ تاریخ داشته باشند‌ و به وضوح نوع کالا یا خدمات دریافت شده را مشخص کند.
11- ادعاهای هزینه پزشکی خود را تفکیک کنید: هزینه‌های پزشکی خانواده خود را تفکیک کرده و درخواست بازگشت مالیات آنها را اعلان کنید.‌ شما، همسرتان و هر فرزند زیر 18 سال واجد شرایط این بند هستید.
12- می‌توانید درخواست بازگشت مالیاتی هزینه‌های افراد وابسته به خودتان را نیز ارائه دهید: به عنوان مثال، اگر از والدین سالخورده خود نگهداری می‌کنید، می‌توانید بازگشت هزینه‌های مالیاتی آنها‌ را نیز درخواست کنید.
13- درخواست بازگشت مالیاتی هزینه مسافرت‌های پزشکی: هزینه سفرهایی دورتر از 40 کیلومتر به منظور رسیدگی به مشکلات پزشکی‌ خود را نیز می‌توانید در فرم‌های مالیاتی بگنجانید. اگر سفر شما دورتر از 80 کیلومتر است آنگاه حتی می‌توانید هزینه‌های خورد و خوراک خود را نیز در فرم‌های مالیاتی قرار دهید.
14- حق بیمه، بیمه‌های خصوصی نیز واجد شرایط بازگشت مالیاتی هستند: هزینه‌های بیمه‌های خصوصی نیز می‌تواند همانند هزینه‌های پزشکی ادعا شوند.
15- هزینه‌های خانه سالمندان را حتما گزارش کنید: به طور کلی شما می‌توانید درخواست بازگشت مالیاتی تمام مبالغ پرداختی به خانه سالمندان را ارائه دهید. هزینه‌های پرداختی مراقبت‌های ویژه نیز شامل این قسمت می‌شود‌.
16- ادعای مالیات بر درآمد شخصی که به یک کشور خارجی پرداخت می‌شود: در صورتی که مالیات درآمد‌های خارج از کانادا را نیز پرداخت می‌کنید، می‌توانید آنها را نیز در فرم‌های مالیاتی لحاظ کنید، به شرطی که بتوانید مدارک لازمه را ارائه دهید.
17- هزینه‌های اسباب‌کشی را فراموش نکنید: شما می‌توانید درخواست بازگشت مالیاتی هزینه‌های اسباب‌کشی به خانه جدید خود را نیز ارائه نمائید در صورتی که بتوانید نشان دهید خانه جدید حداقل 40 کیلومتر نزدیک‌تر به محل کار شما قرار گرفته است.
18- مشاغلی که هزینه‌های خاصی را متحمل می‌شوند: در صورتی که شغل شما به صورتی است که مجبور به تغییر محل سکونت خود هستید، هزینه‌های جابجایی خود اعم از هزینه‌ اسباب‌کشی، کارگران، حتی هزینه‌های تغییر آدر‌س را هم می‌توانید اعلان کنید.
19- ادعای هزینه‌های حمل و نقل در سال‌های متوالی: در حالیکه درخواست بازگشت مالیاتی هزینه اسباب‌کشی محدود به درآمد شما در سال جاری است (برای مثال اگر در ماه دسامبر اسباب‌کشی کرده‌اید و ممکن است به اندازه کافی برای پوشش تمام مخارج خود زمان نداشته باشید)، بدانید که هزینه‌های اضافی حمل‌ونقل خود را می‌توانید در سال بعدی بگنجانید.
20- هزینه‌های مربوط به مالیات کربن را در محاسبات خود منظور کنید: اگر شما ساکن "ساسکاچوان"، "مانیتوبا"، "انتاریو" یا "نیوبرانزویک" هستید، یکی از اعضای خانواده شما می‌تواند درخواست بازگشت مالیاتی کربن که شامل یک مبلغ پایه بر اساس استان شماست را در فرم‌های مالیاتی خود قرار دهید.‌ این برگشت مالیاتی به معنای جبران هزینه مالیات بر کربنی است که از طرف دولت فدرال پرداخت می‌گردد.
21- گزارش دادن زندگی مشترک قانونی خودتان: اگر با شریک قانونی خودتان زندگی می‌کنید بدانید در صورتی که فرم‌های مالیاتی خود را بصورت خانوادگی پُر نمایید از برگشت مالیاتی بیشتری برخوردار می‌شوید.
22- مشارکت در طرح‌های پس‌انداز: بیشتر طرح‌های پس‌انداز، از جمله بازنشستگی (آرآراس‌پی) ابزاری مهم در کم کردن مالیات پرداختی شما می‌باشند. از آنجایی که وقتی درآمد شما بالاتر باشد مزایا این طرح‌ها بیشتر می‌شود، و با توجه به اینکه تا زمانی که در این طرح‌ها مشارکت داشته باشید آنها از ماليات معاف خواهند بود، به اين ترتيب خواهید توانست مبلغ زیادتری را به این طرح‌ها اختصاص دهید و آنرا از درآمدتان بکاهید و بدین شکل مالیات کمتری بدهید. توجه کنید که در زمان برداشت پول از این طرح‌ها مالیات آنرا در همان سال برداشت باید پرداخت کنید.
23- اگر شرکت دارید، هزینه‌های آن را در فرم‌ها ذکر کنید: ‌از هزینه‌های مربوط به دفترکار خود در منزل تا خرید ابزار برای کسب و کار خودتان را می‌توانید در فرم‌‌ها ذکر کنید. این موارد برای کسر مالیات واجد شرایط هستند.
24- هزینه‌های پرداختی به اتحادیه‌ها را نیز اعلان کنید: اطمینان حاصل کنید که هرگونه پرداختی که به اتحادیه یا سازمان‌های حرفه‌ای کرده‌اید که مستقیما از فیش حقوقی شما کسر نشده است را می‌توانید را در فرم‌های مالیاتی خود ذکر کنید.
25- ادعای حق بیمه‌های حرفه‌ای: اگر بنا به نوع کارتان (مانند پزشکی) مجبور به اخذ بیمه مشخصی هستید می‌توانید حق بیمه آنرا اعلان کنید.
26- ادعای هزینه صدور گواهینامه و مدارک حرفه‌ای: این هزینه‌ها ممکن است به عنوان هزینه‌های تحصیل حساب شود. برای مثال پرستاران ممکن است هزینه‌های صدور مجوز را به عنوان هزینه‌های تحصیلی درخواست کنند.
27- ادعای هزینه‌های مربوط به مهد‌کودک: هزینه‌هایی را که برای نگهداری فرزندانتان پرداخت می‌کنید را می‌توانید در فرم‌های خود بگنجانید.
28- ادعای هزینه‌های دیگر کودکان: علاوه بر هزینه‌های مربوط به نگهداری کودکان در مهد کودک شما می‌توانید دیگر هزینه‌های مربوط به اردو‌های تابستانی و همچنین اردوهای شبانه‌روزی را هم در فرم‌های مالیاتی خود ذکر کنید.  
29- مستندات نامناسب: شما می‌توانید از تمام موارد ذکر شده در بالا برای برگشت مالیاتی استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که مدارک مرتبط با آنها را حتما نزد خود نگه دارید تا در صورت لزوم قابل ارائه باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

30- اگر مرتکب اشتباه شدید نترسید، تصحیح کنید: اگر متوجه شدید که اشتباهی در پُر کردن برگه‌های مالیاتی خود داشته‌اید، نیازی به ترس و یا فرار نیست. نگران نباشید، منتظر شوید تا برگه‌های مالیاتی سالیانه خود را از اداره مالیات دریافت کنید، سپس خواهید توانست درخواست اصلاحیه خود را تسلیم اداره مالیات کنید، فقط مطمئن باشید که مدارک مورد نیاز این اصلاحیه را در دسترس دارید. البته این را در نظر داشته باشید که پذیرش یا رد اصلاحیه شما کاملا به اداره مالیات بستگی خواهد داشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 10, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به