ترامپ در حال حاضر درباره افزایش تعرفه‌ واردات خودرو صحبت می‌کند
ترجمه ایران استار -‌ یک نظرسنجی جدید از طرف "آنگس‌ رید" می‌گوید 70 درصد از شرکت‌کنندگان کانادایی می‌خواهند اتاوا در اختلاف رو به رشد تجاری بین دو کشور، با آمریکا مقابله کند. فقط 30 درصد می‌خواهند دولت یک رویکرد مصالحه‌جویانه در مقابل ترامپ در پیش گیرد.
این نظرسنجی پیش از نشست سران "جی 7"‌ و قبل از تویت‌ ترامپ بر علیه ترودو انجام گرفته است.‌ بعد از این نشست رتبه ترودو در منازعات تجاری بین کانادا و آمریکا افزایش یافت. این محبوبیت از ماه مارس تا کنون از 40 درصد به 52 درصد رسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
‌بنابراین به نظر می‌رسد ما در حال مبارزه با کاخ سفید هستیم، اما آیا ما واقعا می‌دانیم که چه خبر است؟
واقعیت ساده این است که اقتصاد کانادا به مراتب وابستگی بیشتری به تجارت با ایالات متحده دارد. تحلیلگران از نشنال بانک کانادا هفته گذشته نقشه‌ی میزان وابستگی هر استان به تجارت با آمریکا را منتشر کردند.
میزان وابستگی هیچ کدام از ایالات آمریکا به میزان وابستگی استان‌های کانادا نیست. در این نقشه انتاریو با 49 درصد‌ و‌ " نیوبرانزویک" با 50 درصد، بالاترین وابستگی اقتصادی را دارند.‌ در واقع ما در جنگ اقتصادی با آمریکا ناگزیر چاقوی خودمان را در مقابل تفنگ آنها گرفته‌ایم.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"انگلو کات‌سوراس" تحلیلگر ژئوپلیتیک بازارهای مالی از نشنال بانک می‌گوید: "‌چیزی که باعث می‌شود کانادا بیشتر از تعرفه‌های تجاری ترامپ صدمه ببیند، این عدم اطمینانی است که مذاکرات "نفتا" به ظاهر بی‌نتیجه پیش می‌رود، و بدین ترتیب شرکت‌ها نمی‌توانند در فضای اقتصادی نامعلوم ‌کشور‌ها {مثل کانادا} سرمایه‌گذاری کرده و کار ایجاد کنند... خبر بد این است که مذاکرات طولانی‌تر‌ باعث بالاتر رفتن ریسک سرمایه‌گذاری در کانادا و مکزیک می‌شود و بدین ترتیب شرکت‌هایی که به دنبال دسترسی تضمین شده به بازارهای آمریکا هستند نخواهند توانست در کانادا و مکزیک سرمایه‌گذاری کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
او به نقل از "فایننشیال پست" می‌گوید‌: "در صورت وجود نفتا، کانادا گزینه‌ای است که شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در‌ آمریکای شمالی آنرا در نظر خواهند گرفت؛ بدون نفتا کانادا یک بازار کوچکی خواهد بود که احتمالا می‌تواند فقط در خدمت ایالات متحده یا جاهای دیگر دنیا قرار گیرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کات‌سوراس نوشت:‌ "‌با توجه به چشم‌انداز مذاکراتی که پایانی بر آن متصور نیست، ما می‌توانیم انتظار ‌داشته باشیم که ترودو انجام یک معامله بد را به انجام ندادن معامله ترجیح بدهد". به نظر انجام یک معامله ناقص بهتر از خطر عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در کانادا می‌باشد. البته این به این معنی نیست که ایالات متحده از این جنگ تجاری سود می‌برد. همانطور که ما در سال گذشته گزارش دادیم اکثر ‌ایالات آمریکا وابسته به کالاهای کانادایی هستند. علاوه بر این، ترامپ احتمالا بهای سیاسی بالاتری نسبت به ترودو پرداخت خواهد کرد. اگر یک جنگ تجاری بین کانادا و آمریکا اتفاق بیافتد همانطور که نظرسنجی بالا نشان می‌دهد کانادایی‌ها تمایل دارند تا ترودو بدون مبارزه صحنه را ترک نکند.
اما کات‌سوراس نوشت: "عملکرد قوی اقتصاد و بازارهای مالی تحت نظارت ترامپ و بهتر شدن وضعیت فعلی اشتغال در آمریکا می‌تواند به نفع ترامپ تمام شود". به همین دلیل کات‌سوراس هنوز معتقد است که ترامپ این ماشه را نخواهد کشید و نفتا را لغو نخواهد کرد.
اما آیا واقعا می‌توانیم به ترامپ اعتماد کنیم که کاری منطقی انجام دهد؟ بعد از برقراری تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم، ترامپ در حال حاضر درباره افزایش تعرفه‌ واردات خودرو صحبت می‌کند. به نظر می‌رسد به سختی می‌توان‌ تصور کرد که رئیس جمهور ایالات متحده در حال تبدیل شدن به دوستی برای کانادا باشد.
کارشناسان سال‌ها به ما گفته‌اند که کانادا نیاز دارد که شرکای تجاری خود را متنوع کند؛ ما نمی‌توانیم به طور کامل به آمریکا تکیه کنیم. این صحبت امروز بیشتر معنا پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد برای رسیدن به این نقطه باید زمان زیادی صرف کنیم اما مطمئنا ارزشش را دارد‌. ما باید جنگ تجاری را با توجه به منافع اقتصادی خودمان پیش ببریم. ما باید از خودمان بپرسیم ما در جنگ با ترامپ می‌خواهیم چقدر هزینه کنیم و چند تا انتخاب داریم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 20, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به