افزایش اختلافات تجاری بین کانادا و‌ ایالات متحده و جنگ تجارت جهانی‌‌ اقتصاد آمریکای شمالی را به رکود خواهد کشید
ترجمه ایران استار - ‌تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد افزایش اختلافات تجاری بین کانادا و‌ ایالات متحده و جنگ تجارت جهانی‌‌ اقتصاد آمریکای شمالی را به رکود خواهد کشید.
بر اساس گزارش "اسکوشیا بانک" اگر ایالات متحده کلیه روابط تجاری با شرکای خود را قطع کند و تعرفه‌های بین‌المللی به طور متوسط 20 درصد افزایش پیدا کند، آنگاه کانادا و مکزیک باید وضعیت اقتصادی خود را تا سال 2020 دوباره بازنگری و بررسی کنند. برای کانادا، پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی آن 1.8 درصد کاهش یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این گزارش توسط "برت هاوس"، "مانوئل هررا"، "رنه لالونده" و "نیکیتا پروانهوف" که با اسکوشیا بانک همکاری داشته‌اند تهیه شده است. در این گزارش آمده: حمایت از تولیدات داخلی در ایالات متحده منجر به رشد منفی در اقتصاد دیگر شرکا در پیمان‌نامه نفتا می‌گردد.
در این گزارش کارشناسان تلاش کرده‌اند تا پیامدهای اقتصادی تشدید مبارزه تجاری بین دولت ترامپ و متحدان سنتی آن کشور مانند کانادا را به دست بیاورند.
در اوایل ماه جاری، ایالات متحده تعرفه‌های قابل توجهی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم دیگر کشورها از جمله کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا اعمال کرد. واشنگتن اکنون تهدید به اعمال تعرفه‌های سنگین‌تری بر روی واردات خودرو کرده است. این حرکت متحدان این کشور را ‌خشمگین کرده و آنها را وادار نموده تا با اعمال تعرفه بر روی واردات کالا از ایالات متحده اقدام به مقابله کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

روز جمعه، رئیس جمهور آمریکا، ترامپ، تعرفه‌های ورود 50 میلیارد دلار کالا از چین را 25 درصد افزایش داد. تعرفه‌ها از تاریخ 6 ژوئیه اجرایی می‌شوند و دو اقتصاد بزرگ جهان را به یک جنگ تجاری تمام عیار نزدیک می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در طول این آشفتگی، یک زلزله اقتصادی جداگانه مرتبط با معلق بودن پیمان‌نامه "نفتا" همچنان ادامه دارد زیرا کانادا، مکزیک و ایالات متحده در تلاش برای بازنگری مجدد توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کارشناسان در تلاش هستند تا تاثیرات اقتصادی این تغییرات را پیش‌بینی کنند. بر اساس گزارش اخیر اسکوشیا بانک،‌ کانادا 0.2 درصد کاهش در تولید ناخالص ملی در سال 2019 را تجربه خواهد کرد. این در صورتی است که نفتا از بین برود و 3.8 درصد تعرفه در معاملات تجاری بین کشورهای عضو نفتا اعمال گردد. این کاهش در تولید ناخالص ملی در سال 2020 به 0.4 درصد خواهد رسید.
اگر مذاکرات نفتا در سه ماهه دوم سال 2019 ادامه یابد ولی تعرفه برروی فولاد و آلومینیوم و خودرو در نظر گرفته شود ما 0.2 درصد کاهش در تولید ناخالص ملی را خواهیم داشت.
طبق گزارش اسکوشیا بانک در صورتی که ایالات متحده یک جنگ تمام عیار جهانی را با میانگین 20 درصد تعرفه شروع کند ما باید شاهد 1.8 درصد کاهش در تولید ناخالص ملی باشیم.
بر اساس داده‌های ارائه شده توسط "استفان تپ" معاون اقتصادی صادرات و توسعه کانادا، 3.1 درصد‌ از صادرات‌ کانادا تحت تاثیر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ایالات متحده قرار خواهد گرفت.
0.7 درصد سهم کل صادرات کالاهای مکزیک تحت تاثیر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ایالات متحده قرار خواهد گرفت.
0.4 درصد از سهم کل صادرات اتحادیه اروپا، تحت تأثیر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ایالات متحده است.
0.1 درصد سهم کل صادرات کالای چین تحت تاثیر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم آمریکا است.
تپ می‌گوید: 12.4 میلیارد دلار آمریکا ارزش صادرات فولاد و آلومینیوم کانادا به ایالات متحده در سال 2017 است.
2.9 میلیارد دلار آمریکا ارزش صادرات فولاد و آلومینیوم مکزیک به ایالات متحده در سال 2017 است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

7.7 میلیارد دلار آمریکا ارزش صادرات فولاد و آلومینیم اتحادیه اروپا به ایالات متحده در سال 2017 بوده و 2.8 میلیارد دلار آمریکا ارزش صادرات فولاد و آلومینوم چین به ایالات متحده در سال 2017 است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 20, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به