چرا و چگونه انسان از غریزه تغذیه طبیعی خود دور شده؟ چه زمانی می‌توان غذا خورد و چه زمانی باید از غذا خوردن دست کشید؟

درود بر دوستان عزیز
امروز در مورد اصول تغذیه با شما صحبت می‌کنم. اولین اصل تغذیه این است که تا گرسنه نشدید غذا نخورید. متاسفانه این روزها بشر این حس غریزه‌اش را از دست داده و از طبیعت دور شده و بطور کلی سه نوبت غذا می‌خورد و هر چه میلش بکشد را نیز می‌خورد. حتی بعد از اینکه غذایش را خورد، دوست دارد که چیزی روی آن بخورد.
اگر به حیوانات نگاه کنیم، مثلا شیر را در نظر بگیریم. در داکیومنت‌‌ها اگر حیوانات را دیده باشید، شیر وقتی گرسنه می‌شود بلند شده و دنبال شکار می‌رود و شکاری که می‌گیرد معمولا حیوانی است که علف‌خوار است. خیلی جالبه وقتی که شیر حیوانی را می‌گیرد اولین کاری که می‌کند کمی از خون او را می‌خورد یعنی اول سوپ می‌خورد و بعدش شکم او را می‌درد و مسلما در شکم حیوان گیاه‌خوار گیاه هست، مثلا یک ظرف سالاد‌، بعد می‌رود سراغ گوشتش و بعد از اینکه سیر می‌شود بقیه را می‌گذارد برای حیوانات دیگر و خودش می‌رود گوشه دیگری و می‌خوابد و استراحت می‌کند. این خیلی جالبه که شیر بعد از اینکه سیر می‌شود میلش به چیز  دیگری نمی‌کشد و چیزی نمی‌خورد. و حتی اگر بچه‌ها روی سرو کولش بپرند، ممکنه کمی پوزه‌اش را بالا ببرد که بگوید دست از سر من بردارید ولی بطور کلی هیچ کاری با کسی ندارد، یعنی سیر شده و غذای دیگری نمی‌خواهد. نمی‌گه بریم یه شکار دیگر بگیریم و ببینیم چه مزه‌ای داره، آیا خوشمزه هست یا نه!
انسان هم اگر با غریزه‌اش جلو برود زمانی که گرسنه می‌شود می‌خواهد غذا بخورد و وقتی سیر می‌شود باید دست از غذا بکشد. این همان اصل تغذیه هست که تا وقتی که گرسنه نشدید غذا نخورید و زمانی که کاملا سیر نشدید دست از غذا بکشید. برای اینکه حدودا 20 دقیقه طول می‌کشد که معده به مغز فرمان بدهد که  من سیر شدم و باید دست از غذا بکشم و مغز فرمان دهد که دیگر غذا نخور، ولی مسلما اینطور نیست و 20 دقیقه‌ای که طول می‌کشد آدم بعدش دست از غذا برمی‌داره و می‌بینه ای بابا تکان هم نمی‌تواند بخورد و اینقدر سیر شده که جای چیز دیگری ندارد و اصلا نمی‌تواند غذا بخورد.
این را باید بدانید که متاسفانه بسیاری از بیماری‌ها از پرخوری و از زیاده‌خوری است و بسیاری از سکته‌های قلبی علتش فقط پرخوری است. حتما دیدید که برخی می‌روند چلوکباب می‌خورند، بعد یک تخم‌مرغ می‌اندازند وسطش، کره هم می‌زنند و چلوکباب را که خوردند، تازه یک دوغ هم می‌خورند، بعد هم براشون زولبیا بامیه می‌آورند. مسلما وقتی همه اینها را می‌خورند شکمشان آنقدر پر می‌شود که به قلبشان فشار می‌آید. می‌دانید که معده درست زیر قلب قرار دارد و وقتی معده کاملا پر می‌شود مثل بادکنک می‌شود تا زمانی که غذا هضم نشده جایی ندارد که برود و در نتیجه همانجا می‌ماند و مانند بادکنک باد کرده و به قلب فشار می‌آورد و قلب اصلا جا ندارد که بتپد، زیرا قبل نیاز به داشتن جایی است برای تپیدن. واقعا دیده شده که بسیاری از افراد سکته قلبی می‌کنند به این علت که فقط زیادی پُرخوری کرده‌اند. بنابراین اولین اصل تغذیه را همیشه به خاطر داشته باشید که همیشه تا گرسنه نشده‌اید غذا نخورید.
دلیل اینکه هنوز گرسنه نشده‌اید اینست که هنوز غذای قبلی در معده شما هست، پس دقت کنید که وقتی یک غذای دیگری رویش می‌گذارید، معده قاطی می‌کند غذایی را که اصلا هضم نشده را با غذایی که مقداری هضم شده است. در واقع حالا این غذای هضم نشده می‌خواهد غذای هضم شده را هم در معده نگاه دارد و بنابراین مدت هضم غذا طول می‌کشد و آن غذایی که قبلا هضم شده اجبارا مدت زیادتری در معده می‌ماند و بیشتر تخمیر می‌شود و می‌گندد و باعث خیلی از مریضی‌ها می‌شود. بنابراین باید به این موضوع دقت کرد.
اصول تغذیه چیست؟ تغذیه طبیعی در طبیعت چگونه است؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به