چگونه و چرا ویتامین ب۳ خیلی مهم است و برای پوست معجزه می‌کند؟

امروز درمورد ویتامین B3 صحبت می‌کنم niacin niacinamide و nicotinic acid. خیلی‌ها فکر می‌کنند که برای داشتن پوست زیبا و قشنگ و صاف و جوان باید مثلا ویتامین E استفاده کنند و یا ویتامین C استفاده کنند که خوب در پوست کلاژن می‌سازد. ولی واقعا ویتامین B3 یک معجزه‌ای است برای پوست که معمولا کسی در مورد آن نمی‌داند. ویتامین B3 می‌تواند خیلی کمک کند که شما پوست شفاف و خوبی داشته باشید و اگر کمبود ویتامین B3 داشته باشید معمولا ممکن است پوستتان کک و مک بزند یا ممکن است پوستتان لکه لکه‌ی قرمز داشته باشد، یا به طور کلی کمبود شدید ویتامین B3 باعث بیماری pellagra می‌شود‌. این در چند قرن قبل وجود داشت به دلیل اینکه از زمانی که انسان شروع کرد همه چیز را سفید بخورد مثل آرد که آمد سبوس آرد را گرفت و آرد را سفید خورد و برنج سفید استفاده کرد و پودر ذرت زیاد استفاده می‌کرد و چون ویتامین ‌B3 در پوسته گندم و پوسته برنج است، بنابراین انسان کمبود ویتامین B3 پیدا کرد و بعدا این را فهمیدند و‌ خیلی جالب است که اول آمدند اینها را سفید کردند‌ و بعدا آمدند و به آنها ویتامین اضافه کردند. شما می‌بینید که‌ وقتی آب میوه می‌خرید یا آردی که می‌خرید روی آن نوشته شده است rich flour، یعنی اول آمده‌اند آرد را سفید کرده‌اند و سبوس و هر چه ویتامین دارد را از آن گرفته‌اند و بعد آمده‌اند و ویتامین مصنوعی به آن زده‌اند! خوب حالا این چه کاری است، نمی دانم؟! به هر حال این‌ است که در آن زمان فهمیدند که بله کمبود ویتامین B3 باعث pellagra می‌شود و واقعا پوست خراب می‌شود. بنابراین اگر شما می‌بینید که پوست صورتتان قرمز شده است، اینها همه کمبود ویتامین B3 است.
‌می‌دانید که ما دو نوع ویتامین B3 داریم. یکی ویتامین B3 است که به آن همان niacin niacinamide می‌گویند که فلاش نمی‌دهد یعنی وقتی شما می‌خورید مثل بقیه ویتامین‌ها است. ولی ویتامین nicotinic یعنی ویتامین B3 که فلاش می‌دهد و آن هم خیلی جالب است و‌ وقتی شما می‌خورید جریان خون شدیدا به طرف بالا و مغز می‌آید و از این‌ استفاده می‌کنیم برای اینکه حقیقتا یک مقداری طرف بتواند فکر کند و حتی در بعضی از امراض استفاده می‌شود‌. حتی در قرن‌ نوزدهم یک پزشکی بود و تمام بیمارانی که depression داشتند و dementia داشتند را با ویتامین B3 ‌شفا می‌داد، با ویتامین B3 که به اصطلاح فلاش می‌کند. ولی شما می‌توانید برای پوستتان معمولا از ویتامین B3 که فلاش نمی‌کند و ناراحت کننده نیست استفاده کنید.
البته ویتامین B3 که فلاش می‌کند را می‌توان برای دیگر موارد استفاده کرد و برای آن نوعش که فلاش می‌کند اگر شما کم کم شروع کنید، بدن شما به آن عادت می‌کند و می‌توانید تا 500 میلی گرم در دو دفعه و حتی سه دفعه در روز این را استفاده کنید و واقعا خوب است. مخصوصا برای افرادی که پا به سن می‌گذارند و dementia دارند، یعنی معمولا فراموشی دارند و خون به قسمت بالای بدن نمی‌رسد و گردش خون آنها خوب نیست و حتی بعضی وقتها که شخص حالت تهوع یا ناراحتی‌های دیگر دارد، در همه اینها می‌توانید از ویتامین B3 که فلاش می‌کند یعنی Nicotinic acid استفاده کنید که بسیار جالب است و خیلی کمک می‌کند. ولی در اکثر موارد اگر بخواهید برای پوستتان استفاده کنید و ناراحتی‌های پوستی را حتی از بین ببرید از ویتامین B3 500 میلی گرم تا سه با در روز می‌توانید استفاده کنید که همان niacin یا  niacinamideاست.
 
چگونه و چرا ویتامین ب۳ خیلی مهم است و برای پوست معجزه می‌کند؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به