شرح عکس: دکتر جواد مشرقی ریاضیدان ایرانی به عنوان رئیس جدید انجمن ریاضی کانادا انتخاب شده است
ایران استار: اخبار مربوط به موفقیت علمی ایرانیان مقیم کانادا در رسانه‌های ایران بازتاب زیادی داشته است. امروز از یک طرف خبر رسید دکتر جواد مشرقی به عنوان رئیس انجمن ریاضی کانادا انتخاب شده و از طرف دیگر دانشگاه تورنتو به همت یک پژوهشگر ایرانی به نام خانم  گلاره زاده گام مهمی در جهت تشخیص تومورها برداشته است. مخالفت ترودو با توقف استرداد مدیرعامل هوآوی از دیگر اخبار با محوریت کانادا بود که در رسانه‌های ایران بازتاب داشته است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
انتخاب دکتر جواد مشرقی ریاضیدان ایرانی به عنوان رئیس انجمن ریاضی کانادا
خبر انتخاب دکتر جواد مشرقی، ریاضیدان ایرانی به عنوان رئیس جدید انجمن ریاضی کانادا در رسانه‌های ایران بازتاب زیادی داشته است. رسانه‌های ایران به نقل از سایت انجمن ریاضی کانادا نوشتند: انجمن ریاضی کانادا CMS از خدمات مارک لوئیس رئیس سابق این انجمن تقدیر کرد و به دکتر جواد مشرقی به عنوان رئیس جدید این انجمن خوش آمد گفت.
جواد مشرقی استاد ۵۱ ساله ریاضیات و دانش‌آموخته دانشگاه تهران است که هم اکنون در دانشگاه لاوال استاد ریاضیات است و به دلیل مهارت و تعالی در تدریس، تاکنون پنج بار به عنوان استاد برتر انتخاب شده است. زمینه‌های مورد علاقه وی عبارتند از تجزیه و تحلیل پیچیده، نظریه اپراتور و آنالیز هارمونیک.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مهم‌ترین مورد، جستجوی زیاد برای استخدام یک مدیر اجرایی جدید که منجر به استخدام دکتر ترمه کوشا یکی دیگر از ایرانیان موفق شد که به گفته دکتر جواد مشرقی عصر جدیدی را برای انجمن ریاضی کانادا رقم زد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ترمه کوشا می‌گوید خوشحال است که شانس همکاری با مارک لوئیس را داشته و می‌افزاید: همکاری با مارک لوئیس یک امتیاز ویژه بود. عشق او به CMS استقبال وی از ایده‌های جدید، مراقبت سخاوتمندانه از جامعه ریاضی و صبر او باعث ایجاد یک لحن برای CMS و تیم آن و ویژگی‌هایی شده است که همه ما آرزوی آن را داشتیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مشرقی عضو هیئت علمی دانشگاه "لاوال" و نویسنده بیش از ۱۰۰ مقاله و ۱۱ کتاب است. وی در سال ۲۰۰۴ به دلیل مقاله استثنایی خود در مجله ریاضیات کانادا موفق به کسب جایزه رابینسون نجمن ریاضی کانادا شد.
مشرقی تاکنون مقالات متعددی را درمورد موضوعات متنوعی همچون نظریه اپراتور، تئوری عملکرد، تحلیل پیچیده، نظریه ماتریس، آنالیز عملکردی، نظریه بالقوه، بهینه‌سازی، زیست‌شناسی ریاضی و مهندسی برق و متالورژی منتشر کرده است.
وی در سال ۲۰۱۶ استاد شورای ریاضی محض در گروه علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی ودو در سال ۲۰۱۹ نیز عضو انجمن علوم طبیعی کانادا بود.
دکتر مشرقی در هیئت تحریریه CJM ، CMB ، PAMS و Concrete Operators حضور داشته است. او عضو کمیته انتشارات AMS و عضو شورای ریاضی آمریکا است.
جواد مشرقی که در سال ۲۰۱۹ در کنار مارک لوئیس به عنوان رئیس منتخب فعالیت داشت، از کمک‌های دکتر لوئیس به جامعه ریاضی قدردانی کرد و گفت که به دنبال ادامه این کار است. وی افزود: من مشتاق هستم همکاری خود را با مارک ادامه دهم تا پروژه‌های در حال انجام، نهایی شود و به سوی موارد جدید حرکت کنیم. ایجاد یک مجله جدید، جستجوی منابع پایدار درآمدی برای CMS و تأسیس "خانه ریاضیات کانادا" چالش‌های پیش روی ما است.
انجمن ریاضی کانادا که در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد، وظیفه پیشرفت، کشف، آموزش و کاربرد ریاضیات را بر عهده دارد. این انجمن، ریاضیات را از طریق مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله جلسات علمی، نشریات، جوایز و پاداش‌ها، کمک‌های مالی، اردوها و مسابقات گوناگون ارتقا می‌بخشد.
 
تعدیل گسترده نیرو در خطوط هواپیمایی وست جت
خبرگزاری ایسنا به نقل از وب‌سایتsimpleflying نوشته است شرکت هواپیمایی وست‌جت که یکی از بزرگترین و فعال‌ترین ایرلاین‌های کانادایی به شمار می‌رود نیز اعلام کرده است که تحت تاثیر بحران‌های مالی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک ۳۳۳۳ نفر از کارکنان و پرسنل خود را تعدیل نیرو و اخراج کند.
اد سیمز، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی وست‌جت روز گذشته با انتشار یک پیام ویدئویی از این تعدیل نیروی گسترده خبر داد و گفت که به علت بحران‌های مالی به وجود آمده این شرکت به ناچار مجبور خواهد بود بخشی از نیروهای خود را تعدیل نیرو کند تا بدین ترتیب از هزینه‌های مازاد و گزاف خود بکاهد و خود را از خطر ورشکستگی و فروپاشی برهاند. پیشتر نیز این شرکت خطوط هواپیمایی کانادایی اعلام کرده بود که ظرفیت پروازی آن نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته است.
 
درخواست رئیس جمهور ترامپ دوست مکزیک از ترودو
رئیس‌جمهور مکزیک از احتمال سفر قریب الوقوعش به آمریکا و آغاز فاز اجرایی توافق آمریکا- مکزیک-کانادا خبر داد. ایسنا نوشت که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در کنفرانس مطبوعاتی روزانه‌اش به خبرنگاران گفت: بسیار محتمل است که من به واشنگتن رفته و با رئیس جمهور ترامپ دیدار کنم و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.
وی افزود که دولت او از جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا هم می‌خواهد که در این دیدار، که از نظر زمانی نزدیک به شروع به کار توافق آمریکا-مکزیک-کانادا برنامه‌ریزی شده، شرکت کند.
آرتورو ساروخان سفیر سابق مکزیک در آمریکا روز چهارشنبه توییت کرد که دیدار پیشنهادی، یک اشتباه و خبط بزرگ است؛ اوبرادور توسط ترامپ فقط به عنوان یک پشتیبان انتخاباتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لوپز اوبرادور، یک پوپولیست اسماً چپ‌گرا که زمانی کتابی در انتقاد از ترامپ به نام "گوش کن، ترامپ" منتشر کرده بود، از زمان تحلیف خود در مکزیکوسیتی در دسامبر سال ۲۰۱۸، به ترامپ نزدیک شده است.نمایندگان تجاری او، از مذاکراتی که از زمان رئیس جمهور قبلی برای جایگزینی توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی با توافق آمریکا-مکزیک- کانادا آغاز شده بود، نتیجه موفقیت‌آمیز گرفتند اما سیاست‌های داخلی لوپز اوبرادور به خاطر رابطه‌اش با ترامپ برعکس شده؛ مخصوصاً به این دلیل که او مجبور شد از گارد ملی تازه تأسیس خود برای مهار مهاجران استفاده کند تا تهدید تعرفه‌های آمریکا بر روی کالاهای مکزیکی را فرونشاند.
 
مخالفت ترودو با توقف استرداد مدیرعامل هوآوی
ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نخست وزیر کانادا با مخالفت با توقف استرداد مدیر مالی شرکت هوآوی گفت: این امر احتمال بازداشت بیشتر کانادایی‌ها در خارج از کشور را برای تحت فشار قرار دادن اتاوا در معرض خطر قرار می‌دهد.
جاستین ترودو در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت: من به کانادایی‌هایی که آن نامه را مطرح کردند احترام می‌گذارم، اما من با آنها عمیقاً مخالفم. ترودو افزود: پیشنهاد آنها کوتاه نظرانه است.
وی توضیح داد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم فشارهای سیاسی یا دستگیری‌های شهروندان کانادایی (توسط دولت‌های خارجی) بر عملکرد سیستم دادگستری ما تأثیر بگذارد.
سخنان ترودو در مخالفت با آزادی خانم منگ وانژو در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این ۱۹ قانونگذار و دیپلمات سابق کانادایی در پیشنهادی طرح آزادی مدیر مالی شرکت هوآوی را مطرح کردند تا از این طریق بتوان شهروندان بازداشت شده کانادایی در چین را آزاد کرد.
دادستانی ارشد چین جمعه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دو کانادایی به نام‌های «مایکل کوریگ» دیپلمات پیشین و «مایکل اسپاور» تاجر، به اتهام جاسوسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.
در بیانیه دادستان کل چین آمده است، کوریگ توسط دادستان پکن و اسپاور توسط دادستان شهر داندونگ واقع در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.
بر اساس دو اطلاعیه جداگانه دادستان کل چین، کوریگ به «جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی» و اسپاور به «جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آنها به نیروهای خارجی» متهم هستند.
روابط چین و کانادا از دسامبر سال ۲۰۱۸ که اتاوا «منگ وانجو» مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» را بازداشت کرد و در صدد استرداد او به آمریکا است تنش‌زا شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.

تشخیص تومورهای مغز با آزمایش خون توسط محققان ایرانی
رسانه‌های ایران نوشتند پژوهشگران "دانشگاه تورنتو" کانادا در مطالعه اخیرشان با همکاری خانم گلاره زاده )Gelareh Zadeh( ایرانی موفق به توسعه آزمایش خون غیر تهاجمی شده‌اند که می‌تواند تومور مغزی را تشخیص دهد.
آزمایش خون جدید نویدبخش یک روش غیر تهاجمی برای پزشکان برای تشخیص و طبقه‌بندی تومورهای مغزی است. این آزمایش قبل از رسیدن به مرحله بالینی، نیاز به تأیید بیشتر دارد اما این روشی جدید راهی برای تشخیص سرطان مغز بدون نیاز به بیوپسی بافت جراحی محسوب می‌شود.
بافت‌برداری یا بیوپسی span dir="LTR">Biopsie، که به آن تکه‌برداری و نمونه‌برداری نیز می‌گویند، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود و شامل برداشتن نمونه‌ای از سلول‌ها یا بافت‌ها برای بررسی وجود یک بیماری یا تعیین وسعت آن است. بافت برداشته‌شده معمولاً توسط متخصص آسیب‌شناسی زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود، اما می‌تواند به شکل شیمیایی نیز آنالیز شود. وقتی کل یک توده یا ناحیه مشکوک برداشته می‌شود، این عمل بافت‌برداری برداشتی نامیده می‌شود.
در طی چند سال گذشته دانشمندان در سراسر جهان براساس تشخیص حجم دقیقه‌ای از گردش دی.ان.ای تومورctDNA در نمونه‌های خون، در حال تلاش برای توسعه راهی برای تخشیص زودتر سرطان هستند. چالش بزرگ در توسعه این آزمایشات طراحی یک رویکرد حساس برای اندازه‌گیری گردش دی.ان.ای تومور است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 

Date: Thursday, June 25, 2020 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به