این اداره افزوده که چنین اقدامات پیشگیرانه‌ای ممکن است منجر به محافظت از اطلاعات مردم شود
آرام آرام بسته شدن یک طرفه حساب‌های آنلاین کانادایی‌ها نزد دولت یا اداره مالیات دارد تبدیل به رویه‌ای عادی می‌شود. این حداقل چهارمین بار طی ۶ ماه اخیر است که اداره مالیات کانادا می‌گوید حساب‌های کاربری صدها هزار نفر را از ترس هک شدن خواهد بست.
بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که این حساب‌ها از پیش هک شده‌اند و در واقع اداره مالیات تازه موفق به کشف موارد غیرعادی در آنها شده و بدینگونه سعی دارد دسترسی هکرها به دیگر منابع آنلاین این حساب‌ها را پیش از آنکه دیگر خیلی دیر شود، مسدود کند. در آخرین این تلاش‌ها اداره مالیات امروز جمعه اعلان کرد که از فردا حساب کاربری بیش از ۸۰۰,۰۰۰ کانادایی نزد این ارگان را خواهد بست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اداره مالیات کانادا فردا حساب ۸۰۰,۰۰۰ نفر را می‌بندد؛ دقیقا چه باید بکنید؟
اداره مالیات می‌گوید پس از تحقیقات متوجه شده که برخی از نام‌های کاربری و رمزهای عبور ممکن است بدست "اشخاص ثالث غیر مجاز" افتاده باشد و افزوده که این اقدام یک "اقدام پیشگیرانه امنیت سایبری" است که مشابه آن در ماه فوریه امسال با بستن بیش از ۱۰۰,۰۰۰ حساب کاربری، و در سال گذشته نیز در سه حمله و هک جداگانه حساب‌های صدها هزار نفر بسته شده بود. در اطلاعیه اداره مالیات چنین آمده است: "به مانند آنچه در ماه فوریه اتفاق افتاد و حساب‌هایی مسدود شدند، خوشبختانه اطلاعات شناسه‌های کاربری و رمزهای عبور این افراد به دلیل نقض سیستم‌های آنلاین اداره مالیات به خطر نخواهد افتاد. زیرا ممکن است این اطلاعات توسط اشخاص ثالث غیر مجاز و یا از طریق روش‌های مختلف توسط منابع خارجی مورد دسترسی قرار گیرند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این اداره می‌گوید لو رفتن اطلاعات این افراد در سایت‌ها دیگر می‌تواند به هکرها این امکان را بدهد که به اطلاعات این افراد روی سایت اداره مالیات نیز دسترسی پیدا کرده و با تکنیک‌های مختلف مانند فیشینگ به کلاهبرداری بپردازند. به همین علت به عنوان بخشی از تلاش‌ها در جهت امنیت سایبری مردم، تمام حساب‌هایی که اطلاعات ورودی آنها در اداره مالیات با سایت‌های دیگر مشابه است، مسدود خواهند شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این اداره افزوده که چنین "اقدامات پیشگیرانه‌ای ... ممکن است منجر به محافظت از اطلاعات مردم شود". اقدام پیشین مشابه اداره مالیات در دو مورد پیش خیلی پیچیده نبود اما اکنون این اتفاق در پُرترافیک‌ترین زمان سال یعنی ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی رخ می‌دهد که موضوع را کاملا پیچیده می‌کند.

 

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اکنون چه باید بکنید؟
به گفته اداره مالیات، آنهایی که حساب‌هایشان مسدود می‌شوند، آدرس ایمیل خود را پاک شده خواهند یافت و قادر به دسترسی حساب‌هایشان نخواهند بود و با پیام خطا مواجه خواهند شد. این اداره می‌گوید کسانیکه روی حسابشان "دریافت خبر با ایمیل" را فعال کرده‌‌اند، ایمیلی در این زمینه پیش از پاک شدن ایمیلشان دریافت می‌کنند؛ و کسانیکه چنین امکانی را فعال نکرده‌اند دستورالعمل‌های چگونگی دسترسی مجدد را بصورت نامه دریافت می‌کنند. این افراد خواهند توانست با استفاده از روش ورود با کمک شناسه بانکی، یا ایجاد یک شناسه کاربری و رمز عبور جدید که هر دوی اینها نیاز به داشتن شماره شناسایی شخصی (پین) دارد مجددا به حساب خود دسترسی یابند. این شماره شناسایی شخصی از طریق نامه پُستی برای آنها ارسال خواهد گشت.
اداره مالیات می‌گوید مشکلات این افراد باید تا ۲۲ مارس رفع شده باشد و اگر شخصی تا آن تاریخ همچنان قادر به دسترسی به حسابش نبود باید هرچه سریعتر با اداره مالیات مستقیما تماس بگیرد. البته اداره افزوده که همه این افراد می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این اداره مراجعه کنند.
این اداره گفته به منظور اطمینان از ایمنی اطلاعات شخصی افراد همه کاربران تشویق می‌شوند که اقدامات زیر را بعمل آورند:
برای کمک به تأیید هویت، در تماس‌های بعدی با اداره مالیات، شماره شناسایی شخصی (پین) ایجاد کنید.
دریافت خبر با ایمیل را روی حساب آنلاین خود فعال نمائید.
حساب‌های خود را برای فعالیت‌های مشکوک، از جمله تغییراتی که خودتان انجامش نداده‌اید کنترل نمائید.
رمزعبور خود را مرتباً تغییر دهید.
اطلاعات حساب کاربری خود را به روز نگه دارید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای حذف بدافزار از رایانه‌ها و دستگاه‌های خود نرم‌افزارهای لازمه را نصب کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, March 12, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به