کالامارد افزوده مقامات ایرانی در تحقیقات مربوط به حمله موشکی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، موفق عمل نکرده‌اند
یک محقق مستقل سازمان ملل امروز سه‌شنبه گفت که چند روایت اعلان شده در توضیح دولت ایران در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در سال گذشته سوالاتی را در مورد عمدی، یا غیرعمدی بودن آن ایجاد می‌کند، اگرچه او هیچ مدرک مشخصی در مورد عمدی بودن آن نیافته است.
سپاه پاسداران ایران گفت که آنها هواپیمای خطوط هوایی بین المللی اوکراین را در ۸ ژانویه ۲۰۲۰، بلافاصله پس از پرواز، به اشتباه سرنگون کردند، زیرا در آن زمان تنش بین ایران و آمریکا بر سر ترور ژنرال پاسدار قاسم سلیمانی زیاد بود. همه ۱۷۶ سرنشین این هواپیما کشته شدند و ۱۳۸ نفر از آنها به نحوی با کانادا ارتباط داشتند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
بازرس و گزارشگر ویژه سازمان ملل ایران را به نقض قوانین بین المللی در سقوط هواپیمای اوکراینی متهم کرد
"اگنس کالامارد"، بازرس و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد اعدام‌های غیرقانونی، مختصر یا خودسرانه، به خبرنگاران گفت که هیچ مدرک مشخصی مبنی بر از قبل برنامه‌ریزی شده و هدفمند بودن زدن هواپیما پیدا نکرده است اما وی افزود که "ناسازگاری بین توضیحات رسمی و بی‌ملاحظه‌گی در اشتباهات باعث شده است که بسیاری از افراد، از جمله من، به این سوال بپردازند که آیا سقوط پرواز پی‌اس۷۵۲ عمدی بوده است؟"
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
کالامارد گفت که توضیحات تهران شامل تعدادی از تناقضات است، از جمله در مورد زمان‌بندی شلیک‌ها و ارتباطات. وی گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چرا پروازهایی که اوایل شب انجام شدند هدف قرار نگرفته است، ارائه نکرده است. کالامارد گفت: این سوال که آیا هواپیما به طور عمدی سرنگون شده، نیاز به بررسی بیشتری دارد از بررسی بیشتر توسط ایران. وی گفت: "آنها نتوانسته‌اند بدون تردید منطقی ثابت کنند که هواپیما به عمد هدف قرار نگرفته است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
کالامارد افزوده با استناد به اینکه دولت ایران به مدت سه روز منکر شلیک موشک شده بود و به نظر می‌رسد مدارکی نیز در اینباره نابود شده، مقامات ایرانی در تحقیقات مربوط به حمله موشکی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، موفق عمل نکرده‌اند. کالامارد گفت که او در ماه دسامبر نامه‌ای به دولت ایران ارسال کرده که در آن درخواست جزئیات تحقیق و حمله را کرده بود اما هنوز پاسخی دریافت نکرده و افزوده که با دریافت جواب ایران خواهد توانست گزارش خود را تسلیم سازمان ملل کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
کالامارد گفت که تصمیم ایران در عدم بیان سریع و علنی سرنگونی هواپیما بعلت حمله‌اش "به معنای نقض بسیار جدی حق زندگی است". او همچنین سوال کرد که چرا ایران در آن شب و به دلیل نگرانی از افزایش تنش با ایالات متحده، فضای هوایی خود را برای تردد غیرنظامیان نبسته است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک به درخواست اظهار نظر در این موارد، بلافاصله پاسخ نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, February 23, 2021 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به