توبی درشوویتز معاون ارشد اف‌دی‌دی می‌گوید هم درآمدهای هوایی ایران مصادره شود و هم پرواز بین‌المللی از روی کشور انجام نشود
امروز آمریکا پیشنهاد کرد که کانادا و متحدانش با کمک "سالی" و مصادره کردن درآمدهای هوایی ایران، از ایران برای پرداخت به بازماندگان پرواز اوکراینی استفاده کنند. پیشنهاد آمریکا می‌گوید، "چسلی سلنبرگر" ملقب به "سالی" که سفیر جدید "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده در سازمان بین المللی هوانوردی جهان، موسوم به ایکائوست و بیش از یک دهه پیش یک هواپیما را در آب‌های شهر نیویورک فرود آورد، از نفوذش استفاده کند و درآمدهای ایران را مصادره نماید.
پیشتر در دادگاه انتاریو که در آن قاضی "ادوارد بلوبابا" رای به "عمدی و تروریستی بودن" شلیک پدافند سپاه در سرنگون کردن این هواپیما داده بود، "علیرضا نادر" که یک فعال سیاسی عضو سازمان بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (موسوم به اف‌دی‌دی) است بعنوان یکی از دو "شاهد" معتبر این دادگاه گفته بود که "بعید است عدم انطباق فنی یا خطای انسانی بتواند باعث سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط اپراتورهای سپاه شده باشد". این شهادت توسط قاضی کاملا پذیرفته شده و در حکم نهایی نیز ذکر شده بود. اف‌دی‌ای بنیاد سیاسی آمریکایی یک لابی‌کننده به نفع اسرائیل است؛ وکالت خانواده‌های داغدیده در این دادگاه نیز به عهده "مارک آرنولد" بود. قاضی بلوبابا قبلا نیز در یک دادگاه جداگانه رای حراج و مصاده اموال ایران در کانادا به نفع آمریکا را صادر کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمریکا: کل درآمد هوایی ایران را مصادره کنیم تا هم به خانواده‌های داغدار غرامت و هم به پرسش‌هایمان پاسخ دهد
این پیشنهاد از طرف "توبی درشوویتز" معاون ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (موسوم به اف‌دی‌دی) مستقر در واشنگتن آمده است. اف‌دی‌ای پیشتر مراتب تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه را نیز در کارنامه خود دارد. این بنیاد می‌گوید سلنبرگر بعنوان نماینده آمریکا در سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی مستقر در مونترال می‌تواند با درخواست برخی از کشورها، پولی را که ایران طبق قوانین پرواز جهانی از خطوط هوایی بین‌المللی برای استفاده از حریم هوایی خود دریافت می‌کند را مصادره نماید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این بنیاد می‌گوید که ایران پیشتر بعلت این سرنگونی در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۶ میلیون دلار از درآمد پروازهای خود را از دست داد که همین رقم معادل ۵۰ درصد کاهش درآمد نسبت به سال قبل بوده است. درشوویتز امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای علاوه بر ارائه راه‌حل مصادره این پول گفت: "جلوگیری هماهنگ همه کشورها از عبور پروازها از روی ایران راه دیگری برای هدف قراردادن درآمدهای ایران و ترغیب پذیرش مسئولیت‌هایش است. کلیه درآمدهای هوایی ایران تا کاملا روشن شدن این موضوع باید مصادره شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"یونا دایموند" وکیل مرکز حقوق بشر گرائول والنبرگ" مستقر در مونترال که در عین حال وکالت خانواده‌های قربانیان پرواز اوکراینی را بر عهده دارد نیز بلافاصله گفت که این روش‌ها "بسیا جالب" هستند اما همچنان چالش‌هایی در این زمینه در ایکائو یا دیوان بین المللی دادگستری وجود خواهد داشت و افزود: "بحث ما و بسیاری از خانواده‌ها، عدالت‌جویی از طریق تحقیقات جنایی است که اولویت بیشتری نسبت به پرداخت غرامت از طریق ایکائو یا آی‌سی‌جی دارد زیرا ما مجموعه قابل توجهی از شواهد را داریم که مسئولیت کیفری مقامات را در بالاترین سطوح برای ارتکاب جنایات وحشیانه برملا می‌کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
طبق این طرح آمریکا، دولت بایدن، همراه با کانادا و انگلیس یک حساب بانکی ویژه ایجاد می‌کند که کل درآمدهای ایران از پروازهای بین‌المللی در آن ریخته و مصادره می‌شود تا زمانیکه به گفته اف‌دی‌دی ایران به طور آشکار به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند و نیز به تمام سوالات آنها پاسخ دهد. بطوریکه کسانی که مسئول شلیک موشک به هواپیما بوده‌اند دادگاهی شده و همچنین ایران نشان دهد که اقدامات ایمنی بهبود یافته را اجرا کرده است. درشوویتز به طور خاص از سولنبرگر خواست تا موضوع این مصادره را در ایکائو پیگیری کند. توبی درشوویتز، یونا دایموند و مارک آرنولد هم‌تبار هستند.
 
موضع ایکائو
سخنگوی ایکائو در پاسخ به این طرح گفت که این سازمان وظیفه ندارد موضع سخت‌تری در مورد ایران در مورد فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی اتخاذ کند. ایکائو در پاسخ کتبی به سؤالات در این مورد نوشته: "در صورتی که ایالات متحده در نهایت به طور رسمی این اقدام را از طریق دیپلماتیک برای بررسی پیشنهاد دهد، آنگاه این پیشنهاد مانند سایر پیشنهادها توسط سایر کشورهای عضو ایکائو مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر خلاف آنچه در بسیاری از گزارش‌های مربوط به این موضوع به آن اشاره شده، سازمان ما هیچ توانایی یا اجباری برای مجازات یا توبیخ کشورها در صورت نقض استانداردها یا هنجارهای هوانوردی جهانی ندارد. طبق قوانین بین‌الملل، فقط خود کشورها می‌توانند سایر کشورها را مورد بازخواست قرار دهند که معمولا این کار را از طریق تحریم‌های اقتصادی یا سایر موارد انجام می‌دهند".
 
موضع کانادا
وزارت امور خارجه کانادا گفت که دولت به همکاری با انگلیس، سوئد و اوکراین برای پیگیری شفافیت، عدالت و پاسخگویی ایران ادامه می‌دهد و "جیسون کونگ" سخنگوی این وزارتخانه نیز امروز یکشنبه گفت: "خواسته‌های ما فراتر از دریافت غرامت است. در حال حاضر، ما نمی‌توانیم درباره جزئیات استراتژی حقوقی خود، یا هر اقدام دیگری که کانادا ممکن است انجام دهد تا ایران را پاسخگو کند، اظهار نظر بیشتری داشته باشیم". جیسون در ادامه افزود کانادا و متحدانش ایران را در ایکائو، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر تعقیب کرده‌اند و "از نزدیک با گزارشگران ویژه برای قتل‌های فراقانونی، خلاصه و خودسرانه آن همکاری کرده‌اند".

موضع ایران
ایران می‌گوید با گشوده شدن جعبه سیاه، به کلیه سوالات پاسخ داده و دلیل سقوط هواپیما برخورد دو موشک پدافند سپاه بعلت اشتباه اپراتور بوده است و اکنون نیز در دادگاهی در حال رسیدگی به مسببان و چگونگی این اتفاق می‌باشد. ایران می‌گوید پروتکل‌های لازمه برای جلوگیری از بروز چنین حادثه‌ای را نوشته و به اجرا گذاشته و نیز می‌گوید با کشورهای دیگر نه بطور گروهی که بطور تک تک مذاکره می‌کند تا به توافق برسد. ایران هنوز بطور رسمی واکنشی نسبت به این طرح آمریکا از خود نشان نداده است.

موضع خانواده‌های داغدار

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

خانواده‌‌های عزیز داغدار هنوز نسبت به این طرح موضعی نگرفته‌اند اما می‌گویند دادگاه حکومت نمایشی‌ست و باید این حادثه روشن شده، عدالت و غرامت نیز جاری گردد.

* این خبر به محض اعلان موضع رسمی ایران و خانواده‌های عزیز داغدار تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 9, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به