این خبر درست یک روز پس از آنی اعلان می‌شود که جمهوری اسلامی شکایتی علیه کانادا را به دادگاه لاهه برد
این خبر درست یک روز پس از آنی اعلان می‌شود که جمهوری اسلامی شکایتی علیه کانادا را به دادگاه لاهه برد.
امروز کانادا، سوئد، اوکراین و بریتانیا می‌گویند با ارجاع سقوط هواپیمای اوکراینی به دیوان بین‌المللی دادگستری، به تلاش‌های خود برای پاسخگو کردن ایران برای سرنگونی پرواز اوکراینی و کشتن ۱۷۶ سرنشین آن ادامه خواهند داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
دعوا در دادگاه بالا گرفت: کانادا و متحدانش، جمهوری اسلامی را به دلیل سرنگونی پرواز اوکراینی به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه می‌برند
این چهار کشور گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی را تشکیل می‌دهند تا ایران را پاسخگو کرده و برای خانواده‌های قربانیان غرامت بگیرند. طبق کنوانسیون مونترال، امروز پنجشنبه پس از پایان مهلت ایران برای ارائه مستنداتش به داوری، این گروه این اقدام را اعلام کردند. این کنوانسیون طرفین را ملزم می‌کند که برخی از جرائم مربوط به هواپیما، از جمله تخریب غیرقانونی و عمدی هواپیمای در حال خدمت را ممنوع، پیشگیری و مجازات کنند. کانادا، سوئد، اوکراین، بریتانیا و ایران همگی طرفین کنوانسیون هستند که در سال ۱۹۷۱ در مونترال امضا شد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
گروه واکنش می‌گویند روند کشیدن ایران به کنوانسیون را در دسامبر آغاز کرده‌اند و به ایران شش ماه فرصت داده‌اند تا اعلام کند که در داوری شرکت خواهد کرد یا خیر، ایران هیچ پاسخی به این درخواست نداد. راه‌اندازی این ساز و کار دیوان بین المللی دادگستری چند روز طول می‌کشد زیرا مستلزم باز بودن سفارت ایران در لاهه می‌باشد که اکنون برای عید سعید قربان، تا پایان هفته تعطیل است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"کوروش دوست‌شناس" که نامزدش "فروغ خادم" را با سرنگونی هواپیمای اوکراینی از دست داده و اکنون بجای "حامد اسماعیلیون" سخنگوی "گروه خانواده‌های قربانیان" است، از اقدام برای تعقیب ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال کرد. وی گفت: "ایران در سه سال و نیم گذشته تمام تلاش خود را کرده که به هیچ یک از سؤالات پاسخی ندهد و هر کاری که در توان داشته باشد انجام داده است تا اساساً حقیقت پنهان بماند. اما وقتی به دیوان بین‌المللی دادگستری مراجعه می‌کنید، دیگر چیزی شوخی‌بردار نیست". دوست‌شناس افزود: "اگر ایران از حضور در دادگاه لاهه امتناع کند، همانطوریکه در استان انتاریوی کانادا برای شش خانواده‌ای که به دادگاه رفتند اتفاق افتاد، حکمی علیه ایران صادر خواهد شد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
شش خانواده قربانیان پرواز اوکراینی از جمله خانواده شاهین مقدم و گرجی مبارزه خود را برای تروریستی نامیدن این حمله و غرامت‌خواهی در سال ۲۰۲۰ آغاز کردند. هیچکدام از این شش خانواده جزو "گروه خانواده‌های قربانیان" که سخنران آن دوست‌شناس و پیشتر اسماعیلیون بودند، نیستند و این اولین قدم قانونی گروه خانواده‌های قربانیان به شمار می‌رود. سال گذشته، دادگاه انتاریو حکم داد که آنها محق دریافت ۱۰۷ میلیون دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی هستند، اما وکلای دادگستری هشدار دادند که پرداخت غرامت از ایران واقعاً بسیار دشوار خواهد بود. ایران در دادگاه از خود دفاع نکرد و آن را به عنوان یک "حکم غیرقانونی با تضاد آشکار با قوانین بین‌المللی" توصیف کرد. دادگاه می‌گوید که حقوق بین‌المللی ایران برای مصونیت دیپلماتیک یک دهه پیش با اخراج دیپلمات‌های ایرانی از این کشور توسط کانادا پایان یافته است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اما در ژانویه امسال، در طی یک اقدام که تعجب بسیاری را برانگیخت، دولت کانادا بر علیه این حکم فرجامخواهی کرد و کار را به دادگاه عالی انتاریو کشاند تا این حکم را لغو کند. دادگاه عالی انتاریو نیز حکم به لغو حکم غرامت داد و گفت که خانواده‌های قربانیان نمی‌توانند اموال یا حساب‌های بانکی جمهوری اسلامی در خاک کانادا را مصادره کنند زیرا دولت فدرال کانادا آن دارایی‌ها را متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران می‌داند، و این تعلق طبق قوانین بین‌المللی قابل ضبط نیستند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 29, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به