سقوط این هواپیما نارضایتی داخلی و اعتراضات علیه حکومت ایران را برانگیخت
خانواده یکی از دانشجویان کشته‌شدگان حادثه سقوط پرواز اوکراین، که دو ماه پیش به کانادا آمده‌اند گفتند توسط مقامات ایرانی مورد تهدید قرار گرفته بودند. مادر‌، پدر‌، برادر و خاله "امیرحسین سعیدی‌نیا"‌، دانشجوی دانشگاه آلبرتا که در اثر حمله موشکی ایران به هواپیمای اوکراینی کشته شده‌، جمعه گذشته در "ادمونتون" اعلان پناهندگی کردند.
"رضا اکبری"‌، رئیس انجمن میراث فرهنگی ادمونتون روز چهارشنبه گفت: "دولت کانادا ورود آنها را با صدور ویزای سریع در آنکارای ترکیه تسهیل کرد". "فاطمه لطیفی" خاله امیرحسین گفت: "این خانواده به دلیل صحبت در مورد سقوط هواپیما بین‌المللی اوکراین در ‌8 ‌ژانویه، از سوی سپاه پاسداران ایران تحت نظر بوده است". لطیفی گفت: "من شروع به ارسال فیلم و عکس به شبکه‌های خارج از ایران کردم اما توسط اطلاعات سپاه دستگیر و به مراکز اطلاعاتی سپاه منتقل شدم". اکبری گفت خانواده برای سکوت اجباری تحت فشارهای شدید، بازداشت و تهدید قرار گرفته بود و اوضاع هر روز بدتر می‌شد. او اضافه کرد به ویژه به آنها اخطار داده شد كه پرونده خود را به دادگاه بین‌المللی ارجاع ندهند. اکبری گفت هنگامی که اعضای جامعه ایرانی ادمونتون از وضعیت آنها مطلع شدند‌ با دفتر معاون نخست‌وزیر "کرایستینا فریلند" تماس گرفتند به این ترتیب درخواست ویزای آنها کمتر از 12 ساعت زمان برد و حتی سفارت کانادا نیز با آنها تماس گرفت تا آنها بتوانند فوراً ایران را ترک کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
اعضای جامعه ایرانی از آنها در فرودگاه ادمونتون استقبال کردند‌، برای آنها پول آوردند و به اسکان آنها در شهر کمک کردند. اکبری گفت که آنها دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند. وی گفت که خانواده می‌خواهند علیه علی خامنه‌ای‌، رهبر ایران‌، كه مسئولیت این اتفاق را به عهده دارد‌، اقامه دعوی كنند.
پرواز 752 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران سقوط کرد. ایران چند روز را برای انکار مسئولیت خود در این حادثه سپری کرد تا اینکه در مواجهه با شواهد عینی‌، اذعان کردند که سپاه موشک‌های زمین به هوای خود را به سمت بوئینگ 737 شلیک کرده است. در توضیح گفته شد که نیروهای سپاه این هواپیما را با یک پرنده آمریکایی اشتباه گرفته است. این حادثه هنگامی رخ داد که ایران پس از شلیک موشک به پایگاه‌های نظامی عراق که توسط نیروهای آمریکایی‌، کانادایی و سایر نیروهای نظامی استفاده می‌شد‌، قصد تلافی کردن ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را داشت.
از 176 نفر سرنشین هواپیما‌، 57 نفر شهروندان کانادا بودند. در این حادثه تمام سرنشینان هواپیما جان باختند. در بین آنها سعیدی‌نیا دکترای خود را در مرکز طراحی مواد پیشرفته دانشگاه آلبرتا شروع کرده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سقوط این هواپیما نارضایتی داخلی و اعتراضات علیه حکومت ایران را برانگیخت. ایران گفته است که با تحقیقات بین المللی همکاری می‌کند ولی تاکنون از تحویل جعبه‌ سیاه هواپیما برای تجزیه و تحلیل اطلاعات خودداری کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 11, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به