رایان ۱۴,۰۰۰ دلار را "هدیه الهی" نامیده بود
اظهارات ضد و نقیض دولت در مورد افراد واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی ماهیانه ۲,۰۰۰ دلار اکنون منجر به اقدام حقوقی علیه دولت کانادا شده است. این اقدام حقوقی به نمایندگی از بازنشستگان کانادایی با درآمد خود اشتغالی تنظیم شده که نشان می‌دهد شاید آنها مجبور به بازپرداخت پول ماهیانه ۲,۰۰۰ دلار شوند.
شاکی این پرونده "جانت آن رایان" معلم بازنشسته یک مونتسوری در می‌سی‌ساگاست که به نمایندگی از دیگران این پرونده را تشکیل داده تا بتواند جلوی بازپرداخت ۱۴,۰۰۰ دلاری این کمک‌های مالی را بگیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادایی‌ها اداره مالیات کانادا را برای بازپرداخت کمک اضطراری ماهیانه ۲,۰۰۰ دلار، سو کردند
در اواخر سال ۲۰۲۰ اداره مالیات کانادا ۴۴۱,۰۰۰ نامه به برخی از شهروندان ارسال کرد تا به آنها بگوید که شرط واجد شرایط بودن داشتن حداقل ۵,۰۰۰ دلار درآمد "خالص و نهایی" در سال ۲۰۱۹ یا ۱۲ ماه قبل از درخواست می‌باشد، در حالیکه برخی از آنها به اشتباه درآمد ناخالص قبل از مالیات را در نظر گرفته بوده‌اند. درآمد خالص و نهایی عبارتست از درآمد ناخالص منهای هزینه‌ها. این نامه‌ها بسیاری از افراد خود اشتغال را که این کمک‌ها را دریافت کرده بودند مبهوت کرد زیرا در چندین دستورالعمل رسمی اداره مالیات کانادا اشاره‌ای به "درآمد خالص" نشده بود. اداره مالیات پس از مدتی چنین مفهومی در جمله به راحتی برداشت می‌شود زیرا در کلیه برگ‌های دولتی منظور از درآمد، درآمد خالص است بعلاوه اینکه در بخش پرسش‌وپاسخ به آن اشاره شده است. بخش پرسش و پاسخ ماه‌ها پس از اعلان این کمک‌های مالی به روز شده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

رایان، که می گوید دستورالعمل‌های اداره مالیات را با دقت بررسی کرده و درخواست خود را با توجه به کسب درآمد ۵,۰۰۰ دلاری ناخالص سال ۲۰۱۹ از تدریس خصوصی ارائه داده، می‌گوید از دریافت یکی از این نامه‌ها از اداره مالیات "شوکه شده" است. وی می‌گوید: "این ادعای اداره مالیا منطقی نبود، به نظر درست نمی‌آید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"جان وییر" که بعنوان وکیل رایان دادخواست را تسلیم دادگاه کرده می‌گوید امیدوار است که این کار نه تنها به بازنشستگان با درآمد خوداشتغالی نیمه‌وقت، بلکه به تمام گیرندگان کمک‌های دولتی که تحت تأثیر ضعف اطلاع‌رسانی دولت در مورد درآمد خالص و ناخالص قرار گرفته‌اند، کمک کند و افزوده که به تفسیر دادگاه به نفع موکلش خوشبین است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شکایت رایان بر اساس جبران مالی {دریافت خسارت مالی} نیست اما از دولت می‌خواهد درخواست بازپرداخت مبلغ پرداخت شده را متوقف کند. گرچه دادخواست ارائه شده به دادگاه دریافت شده اما هنوز ثبت نشده است، این روند معمولاً چندین ماه طول می‌کشد. وییر می‌گوید که وی معتقد است این دادگاه جریان پیگیری اداره مالیات در بازپرداخت مبالغ داده شده به افراد با درآمد ۵,۰۰۰ دلار ناخالص را به تعویق می‌اندازد.
اداره مالیات می‌گوید که درمورد موضوعات مطروحه در دادگاه اظهارنظر نمی‌کند و این اداره "نسبت به مشکلات کانادایی‌ها که هنوز با شیوع کرونا درگیرند، حساس است".

نقطه نظرات احزاب و متخصصان
"پاول مانلی"، نماینده حزب سبزها در مجلس فدرال کانادا اخیراً طوماری را به مجلس نمایندگان فدرال ارائه داد كه از دولت می‌خواهد به افراد خود اشتغالی که این مبالغ را دریافت کرده‌اند اجازه دهد هزینه‌هایشان را در محاسبه درآمد ۵,۰۰۰ دلار به شکلی وارد کنند. "آلن لانتیر" حسابدار حرفه‌ای که مشاور وزارت دارایی و اداره مالیات نیز بوده می‌گوید این دادخواست ممکن است فشار بیشتری به دولت وارد کند تا منجر به حل این مسئله شود و افزوده: "هر روز که می‌گذرد، هزاران نفر تحت فشار روانی هستند... تأخیر در حل این مشلک غیر قابل قبول است". اما "یاسمینکا کلاجزیچ"، استاد حقوق و مدیر گروه کلاس‌های "کلینیک اقدامات سو کردن" در دانشگاه ویندزور با گفتن اینکه چنین شکایتی ممکن است بسیار طولانی شود افزوده: گرچه معمولاً علیه دولت طرح دعوی حقوقی در مورد تفسیر قانون یا چگونگی وضع سیاست‌ها صورت نمی‌گیرد، اما همچنان به ندرت می‌توان یک دادخواست اینچنینی بدون درخواست مالی را دید.
کلاجزیچ می‌گوید روش سریعتر طرح این مسئله در دادگاه آغاز آن توسط یک شخص حقیقی است که دولت را مقید به تفسیر دادگاه می‌کند. اگر دادگاه عمل دولت را اشتباه بخواند دولت به راحتی روند اداری خود را تغییر داده و درخواست بازپرداخت را متوقف کرده و پرونده به پایان می‌رسد. این روند خطر مالی کمتری را برای دولت به همراه دارد و دیگر نگران تصویب یک لایحه حقوقی پُرهزینه نخواهد بود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در می‌سی‌ساگا، رایان كه معمولاً برای تأمین درآمد متوسط بازنشستگی خود به تدریس خصوصی متكی است امیدوار است كه مجبور به بازپرداخت ۱۴,۰۰۰ دلار دریافتی‌ خود که پیشتر آنرا "هدیه الهی" نامیده بود نباشد. وی می‌گوید این پول صرف اجاره و جابجایی خانه‌اش در عین شیوع کرونا شده است، بعلاوه این امکان را داده که مقداری از بدهی‌هایش را نیز پرداخت کرده و به دوستانش با مشکلات مالی کمک کند. او در آخر می‌گوید که اگر مجبور شود این مبلغ را برگرداند، مجبور خواهد شد تا ۱۴,۰۰۰ دلار وام بگیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 3, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به