افراد موفق همواره بهترين وکيل ها، بهترين حسابدارها و بهترين مشاوران را براى خودشان انتخاب مى‌کنند
بازار ملک تورنتو بعد از يکى دو سال سکون چنان جهشى کرد که انگار مى‌خواست عقب‌ماندگى سه ساله را جبران کند. در يکى دو سال اخير ابتدا برج‌سازان قيمت کاندو آپارتمان را تاجايی که جيب سرمايه‌گذاران اجازه مى‌داد بالا بردند و تا مى‌توانستند با قيمت‌هاى عجيب و غريب پيش‌فروش کردند و هنگامي‌که قيمت کاندو به قيمت خانه‌هاى "ديتچد" يا مستقل نزديک شد حالا نوبت بقيه انواع سرپناه بود تا با جهشى ديگر فضاى لازم را براى رشد بيشتر قيمت کاندو آماده کنند. در حال حاضر قيمت‌ها در سطحى است که فقط در اوايل سال دوهزار و هفده مشاهده شده بود. بدون شک تصميم به کاهش نرخ بهره که براى فرار از رکود اقتصادى گرفته شده بازار ملک را داغ‌تر خواهد کرد. عامل ديگرى که شايد باعث ورود سرمايه‌هاى بيشترى به سمت بازار مسکن شود، سقوط قيمت نفت و ريزش بازار سهام در روزهاى اخير است که ممکنست باعث شود بخشى از سرمايه‌گذاران، فعلا بازار ملک را بى دردسر‌تر از ساير سرمايه‌گذارى‌ها تشخيص دهند. در مجموع اگر در زمره خريدارانى هستيد که مشغول سبک سنگين کردن بازار براى خريد بوديد ولى جهش ناگهانى قيمت‌ها براى شما غير منتظره بوده و نااميدتان کرده است شايد هنوز براى خريد دير نشده باشد بخصوص که اين جهش قيمت در تمام مناطق کلانشهر تورنتو يکسان نبوده است و شايد تعجب کنيد که در مطالعه‌اى که چند روز پيش روى محله‌هاى مختلف انجام دادم نقاطى را پيدا کردم که قيمت‌ها هنوز راکد و عرضه ملک فراوان بود در حاليکه محلاتى را هم يافتم که قيمت‌ها با شيب تندى در حال افزايش است.‌ از طرف ديگر تاثير ويروس covid-19 و گسترش احتمالى بيمارى در کانادا هم عاملي‌ست که نمى‌توان تاثيرش را روى بازار کانادا پيش‌بينى کرد.
اما نکته‌اى که بايد به خريداران ملک يادآورى کنم اينست که بسيارى از املاکى که شما در بازار مى‌بينيد بلافاصله با استقبال خريداران روبرو مى‌شود و تعدادى آفر همزمان دريافت مى‌کنند و همانطور که مى‌دانيد ملک، نصيب خريدارى مى‌شود که آفرش نظر فروشنده را بيش از ديگران جلب کند بنابراين در چنين بازار داغى فروشندگان عمدا قيمت در خواستى را پايين‌تر از ارزش واقعى، اعلام مى‌کنند تا هر چه بيشتر توجه خريداران، جلب شده و تعداد آفر‌ها را بيشتر کنند، در اينصورت خريداران خودشان در رقابت با هم قيمت فروش را بالا مى‌برند و در بسيارى از موارد مبلغ فروش حتى از تصور فروشنده هم بالاتر مى‌رود، در واقع قيمت‌گذارى با خريدار است و خريدار بايد تعيين کند که به چه قيمتى حاضر است ملک را بخرد، براى ليستينگ‌هاى ما هم همينطور است. از لحظه‌اى که ملک را در بازار براى فروش عرضه مى‌کنيم آفر‌ها سرازير مى‌شوند و ما را در هر حال حتى اگر چنين قصدى هم نداشته باشيم مجبور مى‌کنند که روز مشخصى را براى بررسى آفرها تعيين کنيم تا فروشنده از بين پيشنهاد‌ها يکى را انتخاب کند، بنابراين شما به عنوان خريدار بايد تصميم بگيريد که ارزش ملک براى شما چقدر است، شما قيمت را پيشنهاد‌ و به فروشنده اعلام مى‌کنيد، آيا در چنين وضعى شما به يک مشاور املاک با تجربه و آگاه احتياج نداريد؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
دوستانى که با ایجنت‌هاى مختلف فروشنده تماس مى‌گيرند و اظهار مى‌کنند مشاور املاکى همراه ندارند براى من مشخص نيست که چطور تصور مى‌کنند که معامله بهترى انجام خواهند داد. افراد موفق همواره بهترين وکيل ها، بهترين حسابدارها و بهترين مشاوران را براى خودشان انتخاب مى‌کنند تا بهترين نتايج را بگيرند. اگر براى حل يک اختلاف مجبورند در دادگاه شرکت کنند بهترين وکيل را با خودشان مى‌برند حالا تصور بفرماييد چه نتيجه‌اى خواهند گرفت اگر بدون وکيل بروند و سوالات حقوقى خودشان را بروند از وکيل طرف مقابل بپرسند. لطفا مسائل مهمى مانند خريد ملک را ساده نگيريد، يک تصميم و يک ارزيابى اشتباه ممکنست خسارت سنگينى به شما وارد کند. در هر حال بازار در اکثر مناطق تورنتو بزرگ بسيار داغ شده ولى مناطقى هم هستند که هنوز مى‌توان براى خريد خوب چانه‌زنى کرد و فرصت‌هاى خوبى براى خريداران ملک پيدا کرد و اگر قصد فروش داريد قادر هستيم ملک شما را در زمان کوتاهى با تضمين بفروش برسانيم. در هر حال اميدوارم که سالم باشيد و شب عيد و چهارشنبه‌سورى خوبى در پيش داشته باشيد و اين روزهاى سخت را بزودى پشت سر بگذاريم، بقول يکى از دوستان بايد دعا کنيم همان مشکلات و دردسر‌هاى قديمى خودمان برگردند در مقايسه با اتفاقات يک سال اخير گرفتارى‌هاى روزمره قديمى خودمان خيلى ناچيز و پيش پا افتاده بودند و جاى شکر داشتند. جشن سال نو و چهارشنبه‌سورى که با اين وضعيت غمبار هموطنان معنى ندارد، براى شما سلامتى و سال بهترى آرزو مى‌کنم. به اميد ديدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 11, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به