هيچ نسخه ژنريکى براى خريد وجود ندارد که براى همه يکسان باشد.
همانطور که در دو هفته اخير نوشتم و در مطلب "پارتى تمام شد" توضيح دادم‌، خريد ملک در تورنتو و حومه، ديگر به ارزانى دو سال گذشته نخواهد بود. قيمت کاندو آپارتمان به طور عجيب و غريبى بالا مى رود و باعث استحکام قيمت ساير انواع ملک مى‌شود در توضيح بيشتر بايد عرض کنم که بسيارى از مشترى‌ها‌يى که با آنها سر و کار روزانه دارم اگر قرار باشديک‌ کاندو دو اتاق خوابه را با يک تاون‌هاوس به يک قيمت خريدارى کنند دومى را انتخاب مى‌کنند، در نتيجه تقاضا براى خريد اين قبيل خانه‌ها هم مدتی‌ست افزايش يافته است و قيمت‌هاى آنرا نزديکتر به خانه‌هاى مستقل و ويلايى کرده است‌! از طرف ديگر اکنون نزديک بيست و دو در صد از هزينه ساخت يک خانه جديد مربوط به هزينه‌ها و ماليات‌هاى دولتى و شهردارى است‌، آمار ديگرى مى‌گويد تا سال ٢٠٤١ در کلانشهر تورنتو جمعيتى معادل چهار ميليون نفر نياز به سر پناه خواهند داشت، اين اخبار را کنار افزايش روز افزون اجاره‌بها بگذاريدو نگاهى به آمار خريد و فروش ملک که در شماره‌هاى اخير براى شما انتخاب کرده‌ام و در سايت مجله در دسترس است بياندازيد تا در موردپتانسيلى که بازار ملک تورنتو براى جهشى دوباره دارد با من هم عقيده شويد.‌ اگر اين اخبار براى خريداران خانه خيلى خوشايند نيست در عوض بايد عرض کنم بر خلاف پيش‌بينى‌هاى سال‌هاى گذشته نرخ‌هاى بهره وام کاهش يافته و قدرت خريد را افزايش داده است‌. همچنين از اواسط ماه جولاى بانک کانادا نرخ " استرس تست" را کاهش داد که به معنى افزايش قدرت خريد خواهد بود. کاهش اين نرخ باعث مى‌شود وام بيشترى به خريدار ملک تعلق بگيرد. اگر خريدار بار اول هستيد يا اخيرا وارد اين کشور شده‌ايد کاملا طبيعيست که براى شما پرسش‌هايى در رابطه با وام، خريد ملک، هزينه هاى معامله، نحوه پيش خريد ملک‌، مزايا و معايب آن‌ داشته باشيد در اينصورت حتما تماس بگيريد تا در مورد آن صحبت کنيم. نحوه خريد ملک در اين کشور با سرزمين مادرى متفاوت است و هر اشتباه يا سوبرداشتى مى‌تواند اين تجربه شيرين را به اتفاقى ناگوار تبديل کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

چند روز پيش قيمت‌هاى پيش‌فروش پروژه‌اى در مرکز شهر تورنتو را براى يک خريدار مرور مى‌کردم، يک استوديوى چهار صد و سى و پنج فوتى (‌چهل مترى) به قيمت پانصد و بيست و يکهزار و نهصد و نود دلار براى تحويل در دو سال ديگر در صدر ليست مى‌درخشيد چون از همه ارزانتر بود! بسيارى از سرمايه‌گذاران مسکن اين را يک فرصت استثنايى مى‌بينند، نه اينکه مخالفتى با آن داشته باشم اصلا شغل من مخالفت يا موافقت با شکل خاصى يا قيمت بخصوصى از يک ملک نيست. براى يک خريدار ممکنست اين بهترين خريد باشد و براى خريدارى ديگر بدترين. براى برخى از خريداران زندگى درهياهوى مرکز شهر تورنتو مطلوبيت بيشترى دارد و خريدار ديگرى دوست داريد بزرگ شدن فرزندانش را در منزل شخصى‌، با يک حياط نسبتا بزرگ که غرق در شادى و هياهوى فرزندان باشد ببينيد. هيچ نسخه ژنريکى براى خريد وجود ندارد که براى همه يکسان باشد. براى همين همواره از شما دعوت مى‌کنم تا براى چنين خريد مهمى ساعتى وقت بگذاريد تا در دفتر کارم در اين‌مورد با هم صحبت کنيم. از نظر من هيچ خريدى در بازارملک بهترين خريد نيست بلکه هميشه يک مورد بهتر وجود دارد که اگر بگرديد و تجربه کافى يا مشاور املاک مطلعى داشته باشيد آنرا پيدا مى‌کنيد. بخش بزرگى از خريداران کاندو سرمايه‌گذارانى هستند که بخاطر بالا بودن اجاره بها آنها را مى‌خرند يا پيش‌خريد مى‌کنند تا هم از بازار داغ اجاره بهره‌مند شوند و هم از افزايش مداوم قيمت کاندو. اين سرمايه‌گذاران فعلا دليلى براى فروش ندارند و در نتيجه عرضه اين کالا در بازار کافى نيست و روى قيمت کاندو همچنان فشار وجود دارد اما سرمايه‌گذارانى که در بخش زمين و ملک بخصوص در مناطقى مثل ويلوديل و ريچموندهيل داراى املاکى هستند در دو سال گذشته املاک فراوانى را براى فروش گذاشته‌اند و خريداران هم تا توانسته‌اند از اين خوان نعمت بهره برده و تا توانسته‌اند با چانه‌زنى از اين عرضه بالا استفاده کرده‌اند اما اتفاقى که بسيار محتمل است اينست که با تمايل خريداران به اين بخش از بازار و پتانسيلى که براى افزايش قيمت پيدا شده است اين سرمايه‌گذاران تصميم بگيرند که براى فروش دست نگه دارند و املاکشان را از بازار خارج کنند. اينکه عرضه در بازار ملک و زمين کاهش يابد و خريدارانى که منتظر کاهش قيمت بيشتر مانده‌اند فرصت را از دست داده باشند بسيار محتمل است. مطمئن هستم آمار خريد و فروش ماه آگوست که بزودى منتشر خواهد شد باز هم حکايت از افزايش معاملات ملک در مقايسه با سال گذشته خواهد داشت و باز هم با اطمينان عرض مى‌کنم که يکى از داغ‌ترين فصول تاريخ املاک تورنتو بزودى و از ماه سپتامبر شروع خواهد شد، اين‌را فعلا به حساب يک اظهار نظر شخصى و بر مبناى تجربه‌اى که در اين زمينه دارم بگذاريد. چنانچه پرسشى در اين زمينه داريد با کمال ميل آماده پاسخگويى هستم. به اميد ديدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 21, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به